V dnešnej recenzii sa proti sebe postavia dve nereferenčné GeForce GTX 660Ti, ktorých najväčšou zbraňou je ich chladenie. Víťazom však môže byť len jeden, ASUS GeForce GTX 660Ti DirectCUII TOP alebo MSI GeForce GTX 660Ti Power Edition?
2x GeForce GTX 660Ti - Úvod
Pri GeForce GTX 660Ti nám ostal rovnaký počet funkčných blokov ako u GeForce GTX 670, jadro má aktívnych 7 z celkového počtu 8 SMX Okrem počtu CUDA jednotiek 1344SPs, majú tieto dva modely totožné všetky frekvencie - jadro/pamäte a navyše aj turbo boost. Jediným rozdielom, ktorý odlišuje GTX 660Ti od GTX 670 je osekaná zbernica (trojica 64bit pamäťových kanálov, namiesto štyroch), s ktorou klesla pamäťová priepustnosť, počet jednotiek ROPs (z 32 na 24) a L2 pamäť (384kiB namiesto 512kiB).
nVidia spojila 192bitovú zbernicu dosť netradične s 2GiB GDDR5 pamäťou, ktorej by viac sedelo 1.5GiB, resp. 3GiB. Pamäte pracujú na rovnakých frekvenciách ako výkonnejšie modely s GK104, teda 1502MHz. Základny takt jadra GeForce GTX 660Ti je pre referenčnú verziu stanovený na 915MHz. To ale pracuje na vyšších “turbo” taktoch, jeho Boost Clock je 980MHz.
GeForce GTX 660Ti | ASUS GTX 660Ti DirectCU II TOP | MSI GTX 660Ti Power Edition | |
Frekvencia jadra | 915 MHz + | 1059 MHz + | 1019 MHz + |
GPU Boost | 980 MHz | 1137 MHz | 1097 MHz |
Frekvencia shadercore | 915 MHz + | 1059 MHz + | 1019 MHz + |
Frekvencia pamätí | 1502 MHz | 1502 MHz | 1502 MHz |
nVidia referenčnú verziu GeForce GTX 660Ti nevydala a trh zaplnilo množstvo nereferenčných verzií. V dnešnej recenzii si predstavíme dva pretaktované modely s precízne vyriešeným chladením - ASUS GeForce GTX 660Ti DirectCUII TOP a MSI GeForce GTX 660Ti Power Edition.
2x GeForce GTX 660Ti - Technické detaily
Zhrnutie technických parametrov (teoretické hodnoty) v nasledujúcej tabuľke.
GeForce GTX 660Ti | ASUS GeForce GTX 660Ti DCII TOP | MSI GeForce GTX 660Ti Power Edition | GeForce GTX 670 | |
Jadro: | GK104-300 | GK104-300 | GK104-300 | GK104-325 |
Výrobný proces: | 28nm | 28nm | 28nm | 28nm |
Veľkosť jadra: | ~294 mm^2 | ~294 mm^2 | ~294 mm^2 | ~294 mm^2 |
Počet tranzistorov: | ~3540 miliónov | ~3540 miliónov | ~3540 miliónov | ~3540 miliónov |
Počet aktívnych clustrov: | 7 | 7 | 7 | 7 |
Frekvencia jadra: | 915 MHz + Turbo | 1059 MHz + | 1019 MHz + | 915 MHz + Turbo |
Frekvencia pamäte: | 1502 MHz | 1502 MHz | 1502 MHz | 1502 MHz |
Kapacita, typ pamäte: | 2048 MiB, GDDR5 | 2048 MiB, GDDR5 | 2048 MiB, GDDR5 | 2048 MiB, GDDR5 |
Frekvencia shadercore: | 915 MHz + Turbo | 1059 MHz+ Turbo | 1019 MHz + Turbo | 915 MHz + Turbo |
Počet TFUs: | 112 | 112 | 112 | 112 |
Počet TAUs: | 112 | 112 | 112 | 112 |
Počet ALUs: | 7x Vec192 (1344SPs) | 7x Vec192 (1344SPs) | 7x Vec192 (1344SPs) | 7x Vec192 (1344SPs) |
Počet ROPs | 24 | 24 | 24 | 32 |
Podpora Direct3D: | 11.1 | 11.1 | 11.1 | 11.1 |
Pixel fillrate: | 21 960 - 23 520 MPixels/s | 25 416 - 27 288 MPixels/s | 24 456 - 26 328 MPixels/s | 29 280 - 34 560 MPixels/s |
Bilinear texelfillrate: | 102 480 - 109 760 MTexels/s | 118 608 - 127 344 MTexels/s | 114 128 - 122 864 MTexels/s | 102 480 - 120 960 MTexels/s |
Bilinear FP-16 texel fillrate: | 21 960 - 23 520 MTexels/s | 25 416 - 27 288 MTexels/s | 24 456 - 26 328 MTexels/s | 29 280 - 34 560 MTexels/s |
Z-sample rate: | 102 480 MSamples/s | 118 608 MSamples/s | 114 128 MSamples/s | 102 480 MSamples/s |
AA-sample rate: | 204 960 MSamples/s | 237 216 MSamples/s | 228 256 MSamples/s | 204 960 MSamples/s |
Single precision aritmetický výkon: | 2460 - 2634 GFLOP/s | 2847 - 3056 GFLOP/s | 2739 - 2949 GFLOP/s | 2460 - 2903 GFLOP/s |
Double precision aritmetický výkon: | (1/24 zo SP) 102 - 110 GFLOP/s | (1/24 zo SP) 119 - 127 GFLOP/s | (1/24 zo SP) 114 - 123 GFLOP/s | (1/24 zo SP) 102 - 120 GFLOP/s |
Geometry rate: | 3660 MTriangles/s | 4236 MTriangles/s | 4076 MTriangles/s | 3660 MTriangles/s |
Šírka zbernice: | 192 bit | 192 bit | 192 bit | 256 bit |
Priepustnosť pamäte: | 144,19 GB/s | 144,19 GB/s | 144,19 GB/s | 192,26 GB/s |
2x GeForce GTX 660Ti - Testovacia zostava
Do našej testovacej zostavy s doskou Asus P8P67 Deluxe (recenzia) sme osadili procesor Core i7 2600k (recenzia), ktorý je pretaktovaný a výsledky by nemal ovplyvniť bottleneck z jeho strany. Ako zdroj je použitý nadpriemerne vybavený Enermax MaxRewo 1350W (preview). Každá grafická karta je otestovaná vždy s novou inštaláciou operačného systému, po ktorej sú následne nahodené posledné updaty a ovládače.
Testovacia zostava PC.sk | |
Procesor | Intel Core i7-2600k @ 4.5 GHz HyperThreading zapnutý, Turbo a šetriace funkcie vypnuté |
Chladenie | Noctua NH-U12P SE2 2x NF-P12-1300 ~ 900rpm |
Matičná doska | Asus P8P67 Deluxe LGA 1155, P67 Express Chipset (B3), BIOS 2302 |
Pamäte | G.Skill 8 GiB (2x 4 GiB) DDR3 Sniper ULV 1600MHz, 9-9-9-24, 1.25 V |
Pevný disk | Samsung 500GB SATA II, 7200rpm, 16MiB cache |
Zdroj | Enermax MaxRevo 1350 W 80 PLUS Gold, ErP Lot 6 ready! , DXXI ready |
Skrinka | SilverStone FT02B-W Midi Tower |
Monitor | Samsung SyncMaster 305T+ (30" LCD, max. rozlíšenie 2560x1600) |
Operačný systém | Windows 7 Ultimate 64-bit |
Testované grafické karty a použité ovládače:
- AMD Radeon HD 7950 (800/1.250 MHz, 3 GiB GDDR5) @ 12.4 WHQL
- AMD Radeon HD 7970 (925/1.375 MHz, 3 GiB GDDR5) @ 12.4 WHQL
- ASUS GeForce GTX 660Ti DirectCU II TOP (1.059/1.502 MHz, 2 GiB GDDR5) @ 306.23 WHQL
- MSI GeForce GTX 660Ti Power Edition (1.019/1.502 MHz, 2 GiB GDDR5) @ 306.23 WHQL
- nVidia GeForce GTX 670 (915/1.502 MHz, 2 GiB GDDR5) @ 301.33 WHQL
Za poskytnutie procesora Core i7 2600k ďakujeme spoločnost Intel
Za poskytnutie matičnej dosky Asus P8P67 Deluxe ďakujeme spoločnost Asus
Za poskytnutie zdroja Enermax MaxRevo 1350W ďakujeme spoločnosti Enermax
Za poskytnutie 30" LCD monitora SyncMaster 305T+ ďakujeme spoločnosti SAMSUNG
Za poskytnutie benchmarku 3DMark 11 ďakujeme spoločnosti Futuremark
2x GeForce GTX 660Ti - Metodika testovania
Herné testy prebiehajú vždy s maximálne možnými detailami a to v troch rozlíšeniach: 1.680 x 1.050, 1.920 x 1.200, 2.560 x 1.600. Vyhladzovanie hrán a filtrovanie textúr je, pokiaľ to menu hry umožňuje, nastavené priamo v ňom. Ak nie, tieto nastavenia sú vynútené priamo v ovládačoch grafických kariet. Pre minimalizovanie nepresnosti je každá testovaná scéna premeraná v troch pokusoch, ktoré sú zaznamenané pomocou programu FRAPS.
Testované hry | |
Anno 2070 | Direct3D 11, verzia 1.01 |
Batman: Arkham City | Direct3D 11, verzia 1.1 |
Battlefield Bad Company 2 | Direct3D 11, verzia |
Crysis Warhead | Direct3D 10, verzia 1.1 |
Crysis 2 | Direct3D 11, verzia 1.9 |
Colin McRae Dirt 2 | Direct3D 11, verzia 1.2 |
Metro 2033 | Direct3D 11, verzia 1.1 |
S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat | Direct3D 11, verzia 1.6.02 |
Benchmarky | |
3DMark 11 | Direct3D 11, verzia 1.3 Performance, Extreme |
LuxMark | OpenCL, verzia 2.0, 64bit Room Scene, 2016 Triangles |
Unigine Heaven | Direct3D 11, verzia 3.0 4xMSAA, 16xAF, Tess: Normal & High |
S novými hrami, hlavne pre tie s deferred renderingom, sme sa rozhodoli vyradiť merania s 8xMSAA. Tie hry, ktoré to umožňujú, budú odteraz pretestované v najvyššej kvalite obrazu za použitia režimu 4xMSAA a tie s DR so zapnutým MLAA/FXAA. Celkový výkon grafických kariet už nebudeme rozdeľovať na režimy 4x/8xMSAA, ale len na základe použitého rozlíšenia.
Ovládače
Ovládače grafických kariet sú nastavené podľa dole priložených screeshotov (okrem série HD 6xxx, pri ktorej používame filtrovanie textúr v režime High Quality).
2x GeForce GTX 660Ti - 3DMark 11, Unigine Heaven, Luxmark
3DMark 11
3DMark 11 od spoločnosti Futuremark je posledná verzia veľmi obľúbeného benchmarku, ktorá v porovnaní so staršou verziou Vantage prináša podporu nových funkcií najnovšieho Direct X API od Microsoftu, konkrétne Direct3D 11 (teselácia, DC 5.0 a multithreading). Prepracovaný je aj test fyziky, v ktorom bol PhysX nahradený open-source Bullet Physics. Grafické karty sme testovali v režime Extreme Preset, ktorý z troch prednastavených režimov predstavuje svojím nastavením najvyššiu záťaž kladenú práve na grafickú kartu a v menej náročnom Performance Presete. Pre Extreme Preset je definované rozlíšenie 1920x1080 so zapnutým 4xMSAA a 16xAF. Pre Performance preset to je 1280x720 1xMSAA a 1xAF.
Unigine Heaven
Unigine Heaven bol pri svojom uvedení vôbec prvý syntetický benchmark využívajúci možnosti Direct3D 11 rozhrania. Okrem neho obsahuje podporu pre D3D 9, 10 ,11 a od verzii 2.1 aj OpenGL 4.0. Najvýraznejšou časťou tohto syntetického testu je hardvérová teselácia. Tej sekundujú techniky ako SSAO, Parallax Occlusion Mapping, 64bit HDR rendering či DirectCompute. S verziou 2.1 pribudla do benchmarku aj podpora stereoskopickej projekcie. Výkon GPUs testujeme s použitím 4xMSAA, 16xAF v rozlíšeniach 1920x1200 a 2560x1600. Použité množstvo teselácie normal a extreme.
Luxmark
Luxmarkje voľne dostupný OpenCL renderovací benchmark pre viaceré platformy (Windows, Linux, MacOS, atď). Ako testovaciu scénu pre renderovanie sme použili “Room Scene“, ktorá je z trojice testov najkomplexnejšia a pozostáva až z dvoch miliónov trojuholníkov.
2x GeForce GTX 660Ti - Anno 2070, Batman Arkham City
Anno 2070
V najnovšom pokračovaní stratégie Anno 2070 sa po prvýkrát dostávame do budúcnosti. Napriek tomu, že hra beží na rovnakom engine ako Anno 1404, moderné prostredie hry je kompletne prepracované a obohatené o efekty najnovšieho Direct3D 11 rozhrania. Naše testy prebiehajú na začiatku kampane počas 20s.
Batman Arkham City
Pokračovanie najlepšej komiksovej hry súčasnosti Batman beží na upravenom Unreal Engine 3 s podporou Direct3D 11. Skvelú atmosféru v hre dopĺňajú grafické efekty ambient occlusion, teselácia a zároveň niekoľko úrovní PhysX nastavení (off, normal, high). Testovanie prebieha v stavanom benchmarku.
2x GeForce GTX 660Ti - Battlefield Bad Company 2, Crysis Warhead
Battlefield Bad Company 2
Dice s vylepšeným enginom Frosbite 1.5 priniesla do druhého dielu Bad Company okrem vylepšenia vizuálnej stránky (HBAO, Depth of Field, soft particles) vynovený deštrukčný model pod názvom Destruction 2.0. Ten je postavený na fyzikálnom engine Havok a v hre umožňuje zničiť obrovské množstvo detailov. Vývojári nezabudli na podporu Eyefinity od AMD. V teste je použitá jedna z najnáročnejších scén singleplayer časti s masívnymi explóziami, misia Crack The Sky. Priebeh zaznamenáva program FRAPS počas 60s akcie.
Crysis Warhead
Príbeh hry Crysis Warhead sa odohráva paralelne k dielu Crysis a je postavený na rovnakom engine ako jednička Cryengine 2. V kampani sa dostanete do role bývalého člena SAS Delta Force Michaela Sykes-a s prezývkou Psycho. Počas nej bojujete proti nepriateľom zo Severnej Kórei a mimozemšťanom. Dej sa odohráva na rôznych miestach, ako napríklad džungľa, podzemný komplex, letisko a mnoho ďalších. Hra je aj napriek svojmu veku jedna z najnáročnejších vôbec. Testovanie prebiehalo v náročnej scéne From Hell’s Heart po dobu 30s.
2x GeForce GTX 660Ti - Crysis 2, Colin McRae Dirt 2
Crysis 2
V novej časti hry Crysis 2, ktorá je postavená na Cryengine 3, sa dostávame z džungle do mesta. S novým enginom (hlavne po opatchovaní) nám pribudli efekty Direct3D 11 (teselácia) a textúry s vysokým rozlíšením. Hru testujeme v scéne "Dead Man Walking" po dobu 25s.
Colin McRae Dirt 2
Závodná hra Colin McRae Dirt 2 od Codemasters beží na Ego Engine, ktorý podporuje aj najnovší Direct3D 11. Hra ako prvá zahŕňala podporu tohto štandardu. Reálnosť hry dotvára hardvérová teselácia vody, publika a vlajok, HDAO využívajúce DirectCompute, HDR osvetlenie, motion blur, Depth of Field a mnoho ďalších efektov. Testy prebiehali po dobu 60s v náročnej mape Malaysia.
2x GeForce GTX 660Ti - Metro 2033, S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat
Metro 2033
Hra Metro 2033 je vytvorená podľa sci-fi románu ruského autora. Je založená na vlastnom engine od 4A. Svojou pokročilou grafikou v podobe viacerých efektov (Depth of Field, teselácia, SSAO, motion blur, soft shadows a mnoho iných) s kombináciou PhysX fyzikálneho enginu "predbehla" dobu. V hre Metro ste postavený do role Artyom-a, ktorý prežil atómovú vojnu a žije v podzemí. Jeho úlohou je dostať sa do mesta Polis. Testovanie prebieha počas útokov mutantov v misii Cursed, priebeh zaznamenáva FRAPS po dobu 30s.
S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat
Dej tretieho pokračovania akčnej FPS hry od ukrajinského GSC Game World sa odohráva krátko po skončení dielu Shadow of Chernobyl. Call of Pripyat beží na X-Ray engine 1.6, v ktorom je doplnená podpora o Direct3D 11 (teselácia a vylepšené tiene). Pre fotorealistickú grafiku okrem nich využíva napríklad SSAO, HBAO, Depth of Field (viac tu). Testovacia scéna z mesta Pripyat je zaznamenávaná FRAPSom po dobu 30s behu.
2x GeForce GTX 660Ti - Spotreba, Hlučnosť, Teploty
Spotreba
Meranie spotreby prebieha za pomoci meracieho prístroja Voltcraft Energy Monitor 3000 v dvoch druhoch prevádzky. Najprv bola zmeraná spotreba celej zostavy (bez monitora) v režime bez záťaže (2D), 10minút po nabootovaní operačného systému Windows 7 64bit so zapnutou Aero plochou. Následne prebehlo meranie 3D spotreby v testovanej scéne hre Crysis pri rozlíšení 2560x1600 s 1xMSAA/16xAF.
Namerané hodnoty predstavujú príkon celej zostavy bez monitora, preto je možné že vznikli menšie nepresnosti kvôli účinnosti zdroja, ktorá nie je pre každé zaťaženie rovnaká.
Obe dnes testované karty sú svojou spotrebou približne na úrovni konkurencie v podobe Radeonu HD 7950.
Hlučnosť
Meranie hlučnosti grafických kariet prebieha za pomoci hlukomeru Voltcraft SL-100 v rovnakých režimoch aké používame pri meraní spotreby. Teda 2D režim 10minút po nabootovaní systému a 3D počas hry Crysis. Vo všetkých prípadoch boli vypnuté nainštalované ventilátory v skrini. Zdrojom hluku bol disk a zdroj Enermax MaxRevo 1350W. Meranie bolo uskutočnené 20cm od skrinky SilverStone FT02B-W s otvorenou bočnicou.
ASUS opäť dokazuje, že jeho karty patria vo väčšine prípadoch k tomu najtichšiemu na trhu. Jeho GeForce GTX 660Ti kraľuje našemu rebríčku. Zvukový prejav karty od MSI patrí taktiež k jedným z TOP.
Teploty
Meranie teplôt naväzuje na meranie spotreby, počas dvoch testov (2D, 3D - Crysis) sú teploty pre jadro grafických kariet odčítavané v programe GPU-Z a MSI Afterburner. Pre zvyšné teploty (pamäte a napäťové regulátory) bolo nutné otvoriť bočnicu skrinky FT02B-W. Pre toto meranie bol použitý laserový teplomer Voltcraft IR-280.
Idle | Crysis | |||||
jadro | pamäte | VRM | jadro | pamäte | VRM | |
ASUS GeForce GTX 660Ti | 29°C | 34,4°C | 45,3°C | 69°C | 73,6°C | 83°C |
MSI GeForce GTX 660Ti | 29°C | 36,5°C | 37,6°C | 65°C | 70,7°C | 81,2°C |
ASUS GeForce GTX 670 | 35°C | - | - | 74°C | - | - |
GIGABYTE GeForce GTX 670 | 36°C | 39,1°C | 42,4°C | 77°C | 81,2°C | 87,1°C |
MSI GeForce GTX 670 | 30°C | 36,7°C | 37,1°C | 68°C | 78,8°C | 87,8°C |
Gigabyte GeForce GTX 680 OC | 32°C | 32,5°C | 41,1°C | 65°C | 78,9°C | 87,6°C |
nVidia GeForce GTX 670 | 32°C | 44,9°C | 36,5°C | 77°C | 79,7°C | 92,9°C |
nVidia GeForce GTX 680 | 35°C | 37,2°C | 44,3°C | 78°C | 76,3°C | 74,2°C |
AMD Radeon HD 7950 | 37°C | 39,2°C | 39,4°C | 70°C | 70,9°C | 57,1°C |
AMD Radeon HD 7970 | 37°C | 38°C | 38,9°C | 78°C | 84,1°C | 75,4°C |
2x GeForce GTX 660Ti - Pretaktovanie, Výkon po OC
Pretaktovanie patrí k obľúbeným spôsobom ako zvýšiť výkon nielen grafických kariet. Z veľkej časti je ale OC o šťastí, pretože nie všetky jadrá majú rovnaký taktovací potenciál. Preto naše výsledky nemožno zovšeobecniť, rozdiely by ale nemali byť veľké. Aby sme minimalizovali vplyv chladenia na výsledok, otáčky ventilátora boli u každej z kariet nastavené fixne na 100%rpm. Zmena frekvencií a napätia je realizovaná v programe MSI Afterburner. Stabilitu frekvencií sme preverili v troch programoch. Najprv bolo nájdené maximum pre jadro pomocou testov v Unigine Heaven, 3DMark 11 a nakoniec v hre Crysis. Obdobným spôsobom sme našli maximum pre pamäte. Všetky karty sme otestovali (pokiaľ je možne regulovať napätie) pri štandardnom a zvýšenom napätí. Pri zvýšení napätia netreba zabúdať na zvýšené požiadavky na zdroj a chladenie. |
ASUS GeForce GTX 660Ti DirectCUII TOP
Vyššie pretaktovanú GeForce GTX 660Ti od ASUSu sa nám podarilo posunúť o hodnoty + 40/240MHz pre jadro, resp. pre pamäte. Jadro pracovalo vo väčšine prípadoch na frekvencii 1256MHz (miestami aj viac) a GDDR5 pamäte na 1622MHz. Nepretaktovaná karta držala frekvencie niekde na úrovni 1163 - 1189MHz.
MSI GeForce GTX 660Ti Power Edition
Stabilná frekvencie pre MSI verziu GeForce GTX 660Ti sa ukázali po pridaní +90/300MHz pre jadro, resp. pamäte. Pre jadro to znamenalo frekvenicu 1280MHz (viacmenej počas väčšiny testov) a 1652MHz pre GDDR5 pamäte. Bez pretaktovania pracovalo jadro s frekvenciou 1176MHz
Výkon po pretaktovaní a škalovanie
Pre otestovanie výkonu som použil dva syntetické benchmarky (3DMark 11, Unigine Heaven) a jednu hru (Crysis), ktoré boli použité aj pri testoch stability. Ako sa prejavili jednotlivé OC výsledky na výkon testovaných kariet môžete vidieť v grafoch.
klikni na graf pre zväčšenie
klikni na graf pre zväčšenie
klikni na graf pre zväčšenie
2x GeForce GTX 660Ti - Zhrnutie výsledkov
Do celkového hodnotenia sme brali do úvahy len výsledky z 8 hier prerátané individuálne na percentá. 100% výkonu reprezentuje v každom rozlíšení referenčná AMD Radeon HD 7950.
2x GeForce GTX 660Ti - Záver
Výkon kariet je do rozlíšenia 1920x1200 (4xMSAA) veľmi podobný s referenčnou verziou HD 7950. Pri vyššom rozlíšení, prípadne v kombinácii s vyšším antialiasingom, má navrch konkurencia. GeForce 660Ti stráca najmä kvôli jej orezanej pamäťovej zbernici a menšiemu počtu ROPs jednotiek. Ak vás zaujíma rozdiel výkonu u dnes testovaných kariet, ten je minimálny a rovný štatistickej chybe.
Obe karty dominujú najmä v meraniach prevádzkových vlastností, ich tiché chladenie patrí medzi TOP v momentálnej ponuke. Ako to naj sa ukázalo riešenie od ASUSu, ktoré je dnes pravdepodobne najtichšie na trhu. Spotreba oboch kariet je porovnateľná s referenčnou verziou Radeonu HD 7950.
Výber karty v tejto cenovej kategórii nie je jednoduchý, nájdeme v nej aj niekoľko nereferenčných (pretaktovaných) verzií Radeon HD 7950, prípadne s menším príplatkom. Tie prinášajú vyšší výkon a väčšie možnosti v pretaktovaní, po ktorom ľahko konkurujú aj high endovým riešeniam alá GeForce GTX 680/HD 7970. Naviac majú vyrovnanejší výkon (menšie prepady napríklad v testovanej hre Metro) a sú menej náchylné na vyššie hodnoty antialiasingu a zároveň zvyšujúce sa rozlíšenie. U GeForce GTX 660Ti sa v tomto ohľade dosť podstatne prejavuje menší počet ROPs a osekaná zbernica/menšia priepustnosť.
Zhrnutie kladov a záporov testovaných kariet
ASUS GeForce GTX 660Ti DirectCUII TOP | |
Plusy | Mínusy |
- výkon do rozlíšenia 1920x1200 4xMSAA - tiché riešenie v Idle a v záťaži - PhysX - spotreba | - horšie OC - menší počet ROPs, priepusnosť a s tým spojený prepad výkonu pri vyššom rozlíšení, vyššom AA |
MSI GeForce GTX 660Ti Power Edition | |
Plusy | Mínusy |
- výkon do rozlíšenia 1920x1200 4xMSAA - tiché riešenie v Idle a v záťaži - PhysX - spotreba | - horšie OC - menší počet ROPs, priepusnosť a s tým spojený prepad výkonu pri vyššom rozlíšení, vyššom AA |
Za zapožičanie grafickej karty Asus GeForce GTX 660Ti DirectCUII TOP ďakujeme spoločnosti Asus.
Za zapožičanie grafickej karty MSI GeForce GTX 660Ti Power Edition ďakujeme spoločnosti MSI.
scarinko
yesper
Kyselinka
yesper
Marto
yesper
RESIDENT