SK

GeForce GTX 650 a GeForce GTX 650 Ti - nižšia stredná trieda od nVidie

Otestovali sme konkurenciu pre Radeon HD 7700, ako dopadli v testoch štyri nereferenčné verzie od spoločností ASUS, GIGABYTE a MSI?

GeForce GTX 650 (Ti) - Úvod

V dnešnej recenzii si predstavíme štyri karty GeForce GTX 650 (Ti), dve Titánové a dve neTitánové verzie. Z pomenovania kariet by sa mohlo zdať, že ich poháňa totožné jadro, no opak je pravdou. GTX 650 Ti beží na orezanom GK106, ktoré sme si predstavili pri GeForce GTX 660 a pomalšia GTX 650tka je postavená na omnoho menšom lowendovom jadre GK107. Ich spoločnou črtou je architektúra Kepler a výroba, ktorá beží na 28nm procese u TSMC.

Ako už býva u low-endu zvykom, nVidia siahla na niekoľko features, ktoré by karty tejto triedy zbytočne predražili. Obom kartám chýba automatické pretaktovanie jadra pod názvom GPU boost, čo odľahčilo plošný spoj o monitorovací okruh. Pre zaujímavosť, podobná feature u AMD “PowerTune” je integrovaná priamo v jadre. Rovnako pre karty vypadla možnosť multiGPU zapojenia aka SLI.

 

GeForce GTX 650 Ti

Je v poradí druhou kartou postavenou na jadre GK106, s ktorým sme sa už stretli pri výkonnejšom modeli GeForce GTX  660. Ten má plne aktivované jadro a navyše niekoľko features vymenovaných vyššie. nVidia u GeForce GTX 650 Ti deaktivovala jeden SMX blok a znížila počet pamäťových modulov. GTX 650 Ti má teda menší počet výpočtových jednotiek 768 SPs, 16 ROPs, 64 textúrovacích jednotiek a aj menšiu 128 bitovú pamäťovú zbernicu.

Plne aktivované jadro GK106 (GeForce GTX 650 Ti má jeden z piatich SMX blokov deaktivovaný)

Referenčné frekvencie GeForce GTX 650 Ti sú 925MHz pre jadro a 1350 MHz pre GDDR5 pamäte. Pokiaľ ide o spotrebu elektrickej energie, odstránením GPU boost, podpory SLI a deaktivovaním niekoľkých častí jadra, TDP kleslo v porovnaní s GeForce GTX 660 o 30W, na hodnotu 110W. V recenzii sa stretneme s dvojicou GeForce GTX 650 Ti, s pretaktovanými verziami DirectCUII TOP od spoločnosti ASUS a Power Edition OC od spoločnosti MSI.

 

GeForce GTX 650

Ide vlastne o model GeForce GT 640 s GDDR5 pamäťami v kombinácii s vyššími frekvenciami. Jadro GK107 má presne jednu štvrtinu z výpočtových jednotiek GK104 (384 vs 1536) a polovicu jeho pamäťovej zbernice 128bit. Veľkosťou 118mm^2 je podobné konkurenčnému Cape Verde 123mm^2 od AMD, ktoré nájdeme u modelov Radeon HD 7770 a HD 7750. Do jadra s 384 SPs osadených v dvoch SMX blokoch sa vošlo 16 ROPs a 32 textúrovacích jednotiek.

Bloková schéma jadra GK107

Jadro referenčnej GeForce GTX 650 pracuje na frekvenciách o 158MHz vyšších ako u GT 640, tj 1058 MHz. GDDR5 pamäte sú taktované na frekvenciu 1250 MHz. TDP pre GeForce GTX 650 je len 64W. Napriek tomu je PCB vybavené aj jedným 6pin napájacím konektorom, čo dáva priestor pre OC verzie, či ďalšie pretaktovanie. K testom sa nám podarilo získať dve nereferenčné modely od výrobcov GIGABYTE a MSI. Viac informácií o kartách nájdete na druhej strane.

GeForce GTX 650 (Ti) - Predstavenie kariet

ASUS GeForce GTX 650 Ti DirectCUII TOP

ASUS používa u tejto karty starý známy dvojslotový DirectCU II chladič. Plošný spoj je dlhý 21cm, no kartu trocha zbytočne predĺžuje jej chladič o ďalších 7cm. Jadro je napájané cez štvoricu digitálnych fáz. Dostatok šťavy zabezpečuje jeden 6pin konektor a PCIe zbernica. ASUS osadil kartu Hynix pamäťami, konkrétne model H5GQ2H24AFR-R0C. Ide o rovnaké pamäte ako u referenčnej GeForce GTX 650 Ti.

Frekvencie jadra boli u tohto TOP modelu v porovnaní s referenčnou kartou zvýšené na 1033MHz (+12%). Frekvencia 1GiB GDDR5 pamäte ostala nedotknutá, teda 1350MHz. Karta má štvoricu výstupov: 2x DualLink DVI, 1x HDMI a 1x VGA.

 

Gigabyte GeForce GTX 650 OC

"Obyčajná" 650tka od spoločnosti Gigabyte vyniká podobne ako referenčná verzia hlavne jej kompaktnými rozmermi, približne 17cm. Plošný spoj sa od referenčného príliš nelíši, výnimkou je farba, ktorá je pre Gigabyte tradične modrá. Napájanie jadra je riešené cez dve fázy, pre pamäte ostala jedna. Na karte nájdeme GDDR5 Samsung pamäte s označením K4G20325FD-FC04 o celkovej veľkosti 1GiB. Napriek nízkemu TDP je PCB osadené aj 6pin konektorom.

Jadro GTX 650 od Gigabyte je pretaktované a pracuje na frekvencii 1110 MHz (+5%). Frekvencia pamätí ostala na výrobcom odporúčaných 1250 MHz. Na karte nájdete štvoricu výstupov: 2x DualLink DVI, 1x HDMI a 1x VGA.

 

MSI GeForce GTX 650 Power Edition OC

Upravená GeForce GTX 650 od MSI je dlhšia ako referenčná verzia, jej PCB je dlhé 23cm. Modifikáciou chladenia (pridanie druhého ventilátora) sa karta ešte o niečo predĺži. Napájanie jadra má o jednu fázu viac ako Gigabyte vyššie. U GDDR5 pamätí ostalo všetko po starom, sú od Samsungu s označením K4G20325FD-FC04 o celkovej veľkosti 1GiB. Rovnako ako všetky dnes testované karty, pre správnu funkčnosť je nutné zapojiť prídavný 6pin napájací konektor.

Power Edition OC je v základe pretaktovaná na frekvenciu 1124 MHz (+6%). Podobne ako u GTX 650 od Gigabyte, pamäte ostali na referenčnej frekvencii 1250 MHz. Pri porovnaní s Gigabyte, má karta menej výstupov, chýba jej VGA výstup.

 

MSI GeForce GTX 650 Ti Power Edition OC

GeForce GTX 650 Ti od MSI je chladená Cyclone II chladičom, plošný spoj nie je referenčný a je totožný s tým, ktorý používa neTitánová verzia. Pribudla mu osadená jedna fáza pre napájanie jadra. Zmenili sa aj osadené pamäte, Samsung vystriedal Hynix s označením H5GQ2H24AFR-R0C o veľkosti 1GiB. Na karte nechýba prídavné napájanie v podobe 6pin konektoru.

Aj posledná karta v teste je už od výroby pretaktovaná, jadro pracuje s frekvenciou 993 MHz (+7%). Pamäte ostali pri klasických výrobcom udaných 1350 MHz. Pri výstupoch môžete počítať s dvojicou DualLink DVI a HDMI konektorom.

 

GeForce GTX 650 (Ti) - Technické detaily

Zhrnutie technických parametrov (teoretické hodnoty) v nasledujúcej tabuľke.

 

GeForce GTX 650 Ti

ASUS GeForce GTX 650 Ti DCII TOP

MSI GeForce GTX 650 Ti PE OC

GeForce GTX 650

GIGABYTE GeForce GTX 650 OC

MSI GeForce GTX 650 PE OC

Jadro:

GK106-220GK106-220GK106-220GK107-450GK107-450GK107-450
Výrobný proces:28nm28nm28nm28nm28nm28nm
Veľkosť jadra:~214 mm^2~214 mm^2~214 mm^2~118 mm^2~118 mm^2~118 mm^2
Počet tranzistorov:~2540 miliónov~2540 miliónov~2540 miliónov~1300 miliónov~1300 miliónov~1300 miliónov
Počet aktívnych clustrov:444222
Frekvencia jadra:925 MHz1033 MHz993 MHz1058 MHz1110 MHz1124 MHz
Frekvencia pamäte:1350 MHz1350 MHz1350 MHz1250 MHz1250 MHz1250 MHz
Kapacita, typ pamäte:1/2 GiB, GDDR51 GiB, GDDR51 GiB, GDDR51/2 GiB, GDDR51 GiB, GDDR51 GiB, GDDR5
Frekvencia shadercore:925 MHz1033 MHz993 MHz1058 MHz1110 MHz1124 MHz
Počet TFUs:646464323232
Počet TAUs:646464323232
Počet ALUs:4x Vec192
(768 SPs)
4x Vec192
(768 SPs)
4x Vec192
(768 SPs)
2x Vec192
(384 SPs)
2x Vec192
(384 SPs)
2x Vec192
(384 SPs)
Počet ROPs161616161616
Podpora Direct3D:111111111111
Pixel fillrate:14 800 MPixels/s16 528 MPixels/s15 888 MPixels/s16 928 MPixels/s17 760 MPixels/s17 984 MPixels/s
Bilinear texelfillrate:59 200 MTexels/s66 112 MTexels/s63 552 MTexels/s33 856 MTexels/s35 520 MTexels/s35 968 MTexels/s
Bilinear FP-16
texel fillrate:
14 800 MTexels/s16 528 MTexels/s15 888 MTexels/s16 928 MTexels/s17 760 MTexels/s17 984 MTexels/s
Z-sample rate:59 200 MSamples/s66 112 MSamples/s63 552 MSamples/s67 712 MSamples/s71 040 MSamples/s71 936 MSamples/s
AA-sample rate:118 400 MSamples/s132 224 MSamples/s127 104 MSamples/s135 424 MSamples/s142 080 MSamples/s143 872 MSamples/s
Single precision aritmetický výkon:1421 GFLOP/s1587 GFLOP/s1525 GFLOP/s813 GFLOP/s852 GFLOP/s863 GFLOP/s
Double precision aritmetický výkon:
(1/24 zo SP)
59 GFLOP/s
(1/24 zo SP)
66 GFLOP/s
(1/24 zo SP)
64 GFLOP/s
(1/24 zo SP)
34 GFLOP/s
(1/24 zo SP)
36 GFLOP/s
(1/24 zo SP)
36 GFLOP/s
Geometry rate:1850 MTriangles/s2066 MTriangles/s1986 MTriangles/s1058 MTriangles/s1110 MTriangles/s1124 MTriangles/s
Šírka zbernice:128 bit128 bit128 bit128 bit128 bit128 bit
Priepustnosť pamäte:86,4 GB/s86,4 GB/s86,4 GB/s80 GB/s80 GB/s80 GB/s

 

GeForce GTX 650 (Ti) - Testovacia zostava

Do našej testovacej zostavy s doskou Asus P8P67 Deluxe (recenzia) sme osadili procesor Core i7 2600k (recenzia), ktorý je pretaktovaný a výsledky by nemal ovplyvniť bottleneck z jeho strany. Ako zdroj je použitý nadpriemerne vybavený Enermax MaxRewo 1350W (preview). Každá grafická karta je otestovaná vždy s novou inštaláciou operačného systému, po ktorej sú následne nahodené posledné updaty a ovládače.

 Testovacia zostava PC.sk
Procesor
Intel Core i7-2600k @ 4.5 GHz
HyperThreading zapnutý, Turbo a šetriace funkcie vypnuté
Chladenie
Noctua NH-U12P SE2
2x NF-P12-1300 ~ 900rpm
Matičná doska
Asus P8P67 Deluxe
LGA 1155, P67 Express Chipset (B3), BIOS 2302
Pamäte
G.Skill 8 GiB (2x 4 GiB) DDR3 Sniper ULV
1600MHz, 9-9-9-24, 1.25 V
Pevný disk
Samsung 500GB
SATA II, 7200rpm, 16MiB cache
Zdroj
Enermax  MaxRevo 1350 W
80 PLUS Gold, ErP Lot 6 ready! , DXXI ready
Skrinka
SilverStone FT02B-W
Midi Tower
Monitor
Samsung SyncMaster 305T+
(30" LCD, max. rozlíšenie 2560x1600)
Operačný systémWindows 7 Ultimate 64-bit

Testované grafické karty a použité ovládače:

  • AMD Radeon HD 7950 (800/1.250 MHz, 3 GiB GDDR5) @ 12.4 WHQL
  • AMD Radeon HD 7970 (925/1.375 MHz, 3 GiB GDDR5) @ 12.4 WHQL
  • nVidia GeForce GTX 660 (1.033/1.502 MHz, 2 GiB GDDR5) @ 306.97 WHQL
  • nVidia GeForce GTX 660Ti (1.019/1.502 MHz, 2 GiB GDDR5) @ 306.23 WHQL
  • nVidia GeForce GTX 670 (915/1.502 MHz, 2 GiB GDDR5) @ 301.33 WHQL
  • ASUS GeForce GTX 650 Ti DCII TOP (1.033/1.350 MHz, 1 GiB GDDR5) @ 306.97 WHQL
  • Gigabyte GeForce GTX 650 OC (1.110/1.250 MHz, 1 GiB GDDR5) @ 306.97 WHQL
  • MSI GeForce GTX 650 PE OC (1.124/1.250 MHz, 1 GiB GDDR5) @ 306.97 WHQL
  • MSI GeForce GTX 650 Ti PE OC (993/1.350 MHz, 1 GiB GDDR5) @ 306.97 WHQL

Za poskytnutie procesora Core i7 2600k ďakujeme spoločnost Intel

Za poskytnutie matičnej dosky Asus P8P67 Deluxe ďakujeme spoločnost Asus

 

 

Za poskytnutie zdroja Enermax MaxRevo 1350W ďakujeme spoločnosti Enermax

 

 

Za poskytnutie 30" LCD monitora SyncMaster 305T+ ďakujeme spoločnosti SAMSUNG

 

 

Za poskytnutie benchmarku 3DMark 11 ďakujeme spoločnosti Futuremark

 

 

GeForce GTX 650 (Ti) - Metodika testovania

Herné testy prebiehajú vždy s maximálne možnými detailami a to v troch rozlíšeniach: 1.680 x 1.050, 1.920 x 1.200, 2.560 x 1.600. Vyhladzovanie hrán a filtrovanie textúr je, pokiaľ to menu hry umožňuje, nastavené priamo v ňom. Ak nie, tieto nastavenia sú vynútené priamo v ovládačoch grafických kariet. Pre minimalizovanie nepresnosti je každá testovaná scéna premeraná v troch pokusoch, ktoré sú zaznamenané pomocou programu FRAPS.

Testované hry
Anno 2070Direct3D 11, verzia 1.01
Batman: Arkham CityDirect3D 11, verzia 1.1
Battlefield Bad Company 2Direct3D 11, verzia
Crysis WarheadDirect3D 10, verzia 1.1
Crysis 2Direct3D 11, verzia 1.9
Colin McRae Dirt 2Direct3D 11, verzia 1.2
Metro 2033Direct3D 11, verzia 1.1
S.T.A.L.K.E.R. Call of PripyatDirect3D 11, verzia 1.6.02
Benchmarky
3DMark 11
Direct3D 11, verzia 1.3
Performance, Extreme
LuxMark
OpenCL, verzia 2.0, 64bit
Room Scene, 2016 Triangles
Unigine Heaven
Direct3D 11, verzia 3.0
4xMSAA, 16xAF, Tess: Normal & High

S novými hrami, hlavne pre tie s deferred renderingom, sme sa rozhodoli vyradiť merania s 8xMSAA. Tie hry, ktoré to umožňujú, budú odteraz pretestované v najvyššej kvalite obrazu za použitia režimu 4xMSAA a tie s DR so zapnutým MLAA/FXAA. Celkový výkon grafických kariet už nebudeme rozdeľovať na režimy 4x/8xMSAA, ale len na základe použitého rozlíšenia.

 

Ovládače

Ovládače grafických kariet sú nastavené podľa dole priložených screeshotov (okrem série HD 6xxx, pri ktorej používame filtrovanie textúr v režime High Quality).

 

GeForce GTX 650 (Ti) - 3DMark 11, Unigine Heaven, Luxmark

3DMark 11

ilustračný obrázok

3DMark 11 od spoločnosti Futuremark je posledná verzia veľmi obľúbeného benchmarku, ktorá v porovnaní so staršou verziou Vantage prináša podporu nových funkcií najnovšieho Direct X API od Microsoftu, konkrétne Direct3D 11 (teselácia, DC 5.0 a multithreading). Prepracovaný je aj test fyziky, v ktorom bol PhysX nahradený open-source Bullet Physics. Grafické karty sme testovali v režime Extreme Preset, ktorý z troch prednastavených režimov predstavuje svojím nastavením najvyššiu záťaž kladenú práve na grafickú kartu a v menej náročnom Performance Presete. Pre Extreme Preset je definované rozlíšenie 1920x1080 so zapnutým 4xMSAA a 16xAF. Pre Performance preset to je 1280x720 1xMSAA a 1xAF.

Performance   Extreme

Unigine Heaven

ilustračný obrázok

Unigine Heaven bol pri svojom uvedení vôbec prvý syntetický benchmark využívajúci možnosti Direct3D 11 rozhrania. Okrem neho obsahuje podporu pre D3D 9, 10 ,11 a od verzii 2.1 aj OpenGL 4.0. Najvýraznejšou časťou tohto syntetického testu je hardvérová teselácia. Tej sekundujú techniky ako SSAO, Parallax Occlusion Mapping, 64bit HDR rendering či DirectCompute. S verziou 2.1 pribudla do benchmarku aj podpora stereoskopickej projekcie. Výkon GPUs testujeme s použitím 4xMSAA, 16xAF v rozlíšeniach 1920x1200 a 2560x1600. Použité množstvo teselácie normal a extreme.

Normal   Extreme

Luxmark

ilustračný obrázok

Luxmark je voľne dostupný OpenCL renderovací benchmark pre viaceré platformy (Windows, Linux, MacOS, atď). Ako testovaciu scénu pre renderovanie sme použili “Room Scene“, ktorá je z trojice testov najkomplexnejšia a pozostáva až z dvoch miliónov trojuholníkov.

 

GeForce GTX 650 (Ti) - Anno 2070, Batman Arkham City

Anno 2070

ilustračný obrázok

V najnovšom pokračovaní stratégie Anno 2070 sa po prvýkrát dostávame do budúcnosti. Napriek tomu, že hra beží na rovnakom engine ako Anno 1404, moderné prostredie hry je kompletne prepracované a obohatené o efekty najnovšieho Direct3D 11 rozhrania. Naše testy prebiehajú na začiatku kampane počas 20s.

1680x1050   1920x1200   

Batman Arkham City

ilustračný obrázok

Pokračovanie najlepšej komiksovej hry súčasnosti Batman beží na upravenom Unreal Engine 3 s podporou Direct3D 11. Skvelú atmosféru v hre dopĺňajú grafické efekty ambient occlusion, teselácia a zároveň niekoľko úrovní PhysX nastavení (off, normal, high). Testovanie prebieha v stavanom benchmarku.

1680x1050   1920x1200   

 

 

GeForce GTX 650 (Ti) - Battlefield Bad Company 2, Crysis Warhead

Battlefield Bad Company 2

ilustračný obrázok

Dice s vylepšeným enginom Frosbite 1.5 priniesla do druhého dielu Bad Company okrem vylepšenia vizuálnej stránky (HBAO, Depth of Field, soft particles) vynovený deštrukčný model pod názvom Destruction 2.0. Ten je postavený na fyzikálnom engine Havok a v hre umožňuje zničiť obrovské množstvo detailov. Vývojári nezabudli na podporu Eyefinity od AMD. V teste je použitá jedna z najnáročnejších scén singleplayer časti s masívnymi explóziami, misia Crack The Sky. Priebeh zaznamenáva program FRAPS počas 60s akcie.

1680x1050   1920x1200

Crysis Warhead

ilustračný obrázok

Príbeh hry Crysis Warhead sa odohráva paralelne k dielu Crysis a je postavený na rovnakom engine ako jednička Cryengine 2. V kampani sa dostanete do role bývalého člena SAS Delta Force Michaela Sykes-a s prezývkou Psycho. Počas nej bojujete proti nepriateľom zo Severnej Kórei a mimozemšťanom. Dej sa odohráva na rôznych miestach, ako napríklad džungľa, podzemný komplex, letisko a mnoho ďalších. Hra je aj napriek svojmu veku jedna z najnáročnejších vôbec. Testovanie prebiehalo v náročnej scéne From Hell’s Heart po dobu 30s.

1680x1050   1920x1200

 

GeForce GTX 650 (Ti) - Crysis 2, Colin McRae Dirt 2

Crysis 2

ilustračný obrázok

V novej časti hry Crysis 2, ktorá je postavená na Cryengine 3, sa dostávame z džungle do mesta. S novým enginom (hlavne po opatchovaní) nám pribudli efekty Direct3D 11 (teselácia) a textúry s vysokým rozlíšením. Hru testujeme v scéne "Dead Man Walking" po dobu 25s.

1680x1050   1920x1200

Colin McRae Dirt 2

ilustračný obrázok

Závodná hra Colin McRae Dirt 2 od Codemasters beží na Ego Engine, ktorý podporuje aj najnovší Direct3D 11. Hra ako prvá zahŕňala podporu tohto štandardu. Reálnosť hry dotvára hardvérová teselácia vody, publika a vlajok, HDAO využívajúce DirectCompute, HDR osvetlenie, motion blur, Depth of Field a mnoho ďalších efektov. Testy prebiehali po dobu 60s v náročnej mape Malaysia.

1680x1050   1920x1200

 

GeForce GTX 650 (Ti) - Metro 2033, S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat

Metro 2033

ilustračný obrázok

Hra Metro 2033 je vytvorená podľa sci-fi románu ruského autora. Je založená na vlastnom engine od 4A. Svojou pokročilou grafikou v podobe viacerých efektov (Depth of Field, teselácia, SSAO, motion blur, soft shadows a mnoho iných) s kombináciou PhysX fyzikálneho enginu "predbehla" dobu. V hre Metro ste postavený do role Artyom-a, ktorý prežil atómovú vojnu a žije v podzemí. Jeho úlohou je dostať sa do mesta Polis. Testovanie prebieha počas útokov mutantov v misii Cursed, priebeh zaznamenáva FRAPS po dobu 30s.

1680x1050   1920x1200

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat

ilustračny obrázok

Dej tretieho pokračovania akčnej FPS hry od ukrajinského GSC Game World sa odohráva krátko po skončení dielu Shadow of Chernobyl. Call of Pripyat beží na X-Ray engine 1.6, v ktorom je doplnená podpora o Direct3D 11 (teselácia a vylepšené tiene). Pre fotorealistickú grafiku okrem nich využíva napríklad SSAO, HBAO, Depth of Field (viac tu). Testovacia scéna z mesta Pripyat je zaznamenávaná FRAPSom po dobu 30s behu.

1680x1050   1920x1200

 

GeForce GTX 650 (Ti) - Spotreba, Hlučnosť, Teploty

Spotreba

Meranie spotreby prebieha za pomoci meracieho prístroja Voltcraft Energy Monitor 3000 v dvoch druhoch prevádzky. Najprv bola zmeraná spotreba celej zostavy (bez monitora) v režime bez záťaže (2D), 10minút po nabootovaní operačného systému Windows 7 64bit so zapnutou Aero plochou. Následne prebehlo meranie 3D spotreby v testovanej scéne hre Crysis pri rozlíšení 2560x1600 s 1xMSAA/16xAF. 

Namerané hodnoty predstavujú príkon celej zostavy bez monitora, preto je možné že vznikli menšie nepresnosti kvôli účinnosti zdroja, ktorá nie je pre každé zaťaženie rovnaká.

 

Hlučnosť

Meranie hlučnosti grafických kariet prebieha za pomoci hlukomeru Voltcraft SL-100 v rovnakých režimoch aké používame pri meraní spotreby. Teda 2D režim 10minút po nabootovaní systému a 3D počas hry Crysis. Vo všetkých prípadoch boli vypnuté nainštalované ventilátory v skrini. Zdrojom hluku bol disk a zdroj Enermax MaxRevo 1350W. Meranie bolo uskutočnené 20cm od skrinky SilverStone FT02B-W s otvorenou bočnicou.

 

Teploty

Meranie teplôt naväzuje na meranie spotreby, počas dvoch testov (2D, 3D - Crysis) sú teploty pre jadro grafických kariet odčítavané v programe GPU-Z a MSI Afterburner. Pre zvyšné teploty (pamäte a napäťové regulátory) bolo nutné otvoriť bočnicu skrinky FT02B-W. Pre toto meranie bol použitý laserový teplomer Voltcraft IR-280.

 IdleCrysis
jadropamäteVRMjadropamäteVRM
ASUS GeForce GTX 650Ti27°C38,5°C35,9°C51°C56,6°C59,7°C
GIGABYTE GeForce GTX 65028°C33,1°C35,9°C50°C44,2°C51,2°C
MSI GeForce GTX 65030°C37,6°C32,5°C53°C47,1°C42°C
MSI GeForce GTX 650Ti28°C34,7°C33,1°C53°C52,2°C48,2°C
ASUS GeForce GTX 66031°C39,5°C41,2°C62°C69°C73,8°C
GIGABYTE GeForce GTX 66029°C34,6°C35°C58°C65,1°C65,2°C
MSI GeForce GTX 66027°C33,9°C34,8°C57°C73°C81°C
ASUS GeForce GTX 660Ti29°C34,4°C45,3°C69°C73,6°C83°C
MSI GeForce GTX 660Ti29°C36,5°C37,6°C65°C70,7°C81,2°C
ASUS GeForce GTX 67035°C--74°C--
GIGABYTE GeForce GTX 67036°C39,1°C42,4°C77°C81,2°C87,1°C
MSI GeForce GTX 67030°C36,7°C37,1°C68°C78,8°C87,8°C
Gigabyte GeForce GTX 680 OC32°C32,5°C41,1°C65°C78,9°C87,6°C
nVidia GeForce GTX 67032°C44,9°C36,5°C77°C79,7°C92,9°C
nVidia GeForce GTX 68035°C37,2°C44,3°C78°C76,3°C74,2°C
AMD Radeon HD 795037°C39,2°C39,4°C70°C70,9°C57,1°C
AMD Radeon HD 797037°C38°C38,9°C78°C84,1°C75,4°C

 

GeForce GTX 650 (Ti) - Zhrnutie výsledkov

Do celkového hodnotenia sme brali do úvahy len výsledky z 8 hier prerátané individuálne na percentá. 100% výkonu reprezentuje v každom rozlíšení referenčná AMD Radeon HD 7950.

1680x1050   1920x1200   

GeForce GTX 650 (Ti) - Záver

Je za nami test štyroch kariet z kategórie, v ktorej je pomer cena/výkon bernou mincou. V našich testoch chýbajú ich najväčší konkurenti v podobe Radeon HD 7770 a HD 7750, no pri porovnaní výkonu si pomôžem s výsledkami zo zahraničných recenzií. Referenčná verzia GeForce GTX 650 je o niekoľko percent výkonnejšia ako Radeon HD 7750 a to isté platí aj v prípade GTX 650 Ti, ktorá predbieha HD 7770.

GeForce GTX 650 a GTX 650 Ti chýbajú vlastnosti ako GPU boost a SLI, ktorých odstránenie viedlo k zníženiu výrobných nákladov. Nemyslím však, že absencia multi-GPU ovplyvní predaje týchto kariet. Podobne aj pri chýbajúcom GPU Boost, jeho odstránením sa práve naopak zväčšil priestor pre pretaktovanie.

V dnešnom teste sme mohli vidieť dvojicu pretaktovaných verzií GeForce GTX 650 Ti, ktorých prevádzkové vlastnosti sú dosť vyrovnané. ASUS opäť potvrdil, že to s chladením jednoducho vie a ako je chladenie DirectCU II vydarené. Chladenie Cyclone od MSI je nepatrne hlučnejšie. Z pohľadu výkonu je na tom lepšie TOP verzia od ASUS, rozdiel je ale zanedbateľný. Podobné výsledky sme namerali aj u GeForce GTX 650tiek, Gigabyte vs MSI. Chladenie oboch kariet je tiché a rozdiel vo výkone minimálny v prospech pre vyššie taktovanú kartu od MSI.

Všetko sa teda odvíja od koncovej ceny jednotlivých modelov a ich frekvenciách, pretože referenčnú verziu týchto kariet na trhu takmer nenájdete.

 

ASUS GeForce GTX 650 Ti DCII TOP
Plusy
Mínusy
- pretaktovaná verzia
- veľmi tiché chladenie
- PCB (väčší počet napájacích fáz)
- spotreba
- Cuda, PhysX
- dĺžka karty

 

GIGABYTE GeForce GTX 650 OC
Plusy
Mínusy
- pretaktovaná verzia
- tiché chladenie
- spotreba
- Cuda, PhysX
 

 

MSI GeForce GTX 650 PE OC
Plusy
Mínusy
- pretaktovaná verzia
- tiché chladenie
- PCB (väčší počet napájacích fáz)
- spotreba
- Cuda, PhysX
- dĺžka karty

 

MSI GeForce GTX650 Ti PE OC
Plusy
Mínusy
- pretaktovaná verzia
- tiché chladenie
- PCB (väčší počet napájacích fáz)
- spotreba
- Cuda, PhysX
 

 

Za zapožičanie grafickej karty ASUS GeForce GTX 650 Ti DCII TOP  ďakujeme spoločnosti Asus.

 

Za zapožičanie grafickej karty Gigabyte GeForce GTX 650 OC ďakujeme spoločnosti AGEM.

 

Za zapožičanie grafickej karty MSI GeForce GTX 650 PE OC a MSI GeForce GTX 650 Ti PE OC ďakujeme spoločnosti MSI.

 

Comments (1)
vulu
Mna trochu mrzi,ze sa u tejto triedy GK zabudlo na pasivne prevedenia,ale co sa da cakat ked aj najnizsi model gtx 650 ma pridavne napajanie. Aj ked treba uznat ze nove modely su celkom tiche jak od AMD tak od Nvidie. Cital som ze asus planuje gtx 650 bez pridavneho napajania,ale pasivna rozhodne nebude.
Add new comment
TOPlist