FIIDO D11 – štýlový e-bike nie len do mesta

FIIDO nie je žiadnym nováčikom čo sa týka výroby elektrických bicyklov. Aj keď novinky z tejto oblasti nesledujem pravidelne, prekvapilo ma, že si D11 prešiel úspešnou Indiegogo kampaňou a tento e-bike tak mohol ísť do výroby.

Dizajn

Famózny...je jedno či sa pozriete na farbu alebo konštrukciu samotnú, pre mladšiu generáciu je e-bike ako stvorený. Vyzerá absolútne štýlovo a na prvý pohľad by ste ani nepovedali, že ide o elektrickú verziu. Ak by niekto hľadal známky elektriky tak by ich hľadal ťažšie. Na kormidle bicykla máte akurát tak len o jednu páčku naviac. Žiadna batéria, ktorá by bola viditeľná pod sedadlom alebo umiestnená na ráme. To, že ide o elektrický bike prezradí jedine kábel, ktorý vychádza od zadného kolesa.

 


Batériu na prvý pohľad nezbadáte, pretože je schovaná v tyči sedadla, motor zase v náboji zadného kolesa. Kolesá sú na D11 o veľkosti 20“ a šírke 4.5 centimetra, čo podčiarkuje fakt, že ide o mestský e-bike.

 

Tak isto na D11 nenájdete žiadne tlmiče, ktoré by „spríjemnili“ jazdu na hrboľatých cestách alebo v teréne. Na druhej strane tu však máte elektromotor, ktorý vám vie pomôcť v náročnejšom situáciách. Súčasťou zadnej tyče so sedadlom je zadné svetlo spolu s tlačidlom, ktoré zapína/vypína D11.

 


Trochu vtipne pôsobí možnosť nastaviť si výšku sedenia. Pri maximálnej povolenej výške, vďaka veľkej batérii, by si na bike sadol pravdepodobne aj 2.5 metra vysoký človek. Pri mojich 180 centimetroch som mal nastavené najnižšie sedenie a v podstate dosah na zem bol len tak tak. Batéria sa z vybitého stavu nabije na max. za 6 hodín aj 44 minút.

 


Osobne by som prijal trochu iný dizajn predného svetla... Keď sa pozriem na D11 ako celok, takéto svetlo mi príde trochu smiešne. Lacnejšie pôsobia aj jednotlivé káble a ich bužírka – nylonové alebo látkové by takémuto e-bike sedeli viac – tu vidím peknú možnosť pre „modderov“ na drobné úpravy. Tak či onak, FIIDO D11 bude neustále pútať pozornosť okoloidúcich.

 

Špecifikácie

Motor 250W
Max.rýchlosť 25 km/h
Dojazd v elektrickom režime 40-50 kilometrov
Dojazd asistovaný mód 80-100 kilometrov
Batéria 418 Wh
Hmotnosť s batériou 17.5 kg
Najväčšie zaťaženie 120 kg
Rám Hliník
Veľkosť kolies 20“, šírka: 4.5 centimetra
Brzdy kotúčové vpredu aj vzadu

FIIDO D11 si môžete teraz kúpiť za cenu 902.99 eur s poštovným zadarmo z Poľského EÚ skladu (žiadne ďalšie poplatky). Nezabudnite použiť kupón GKB517S

Ak si teraz kúpite D11 dostanete dva darčeky k tomu - blatníky a zámok v hodnote 66 eur.

 

Dojazd

FIIDO D11 má 250W motor, ktorý vás na rovinke dokáže podľa tachometra dostať až na rýchlosť 24km/h, pri silnom proti vetre ma dokázal udržať na rýchlosti 21 km/h, čo nie je zlé. Do mierneho kopca (most nad riekou) klesla rýchlosť na 18 km/h. To všetko pri mojej hmotnosti 83 kilogramov.
Výrobca deklaruje dojazd v čisto elektrickom móde medzi 30-60 kilometrov – samozrejme závisí od hmotnosti človeka, poveternostných podmienkach a teréne. Mne sa podarilo v meste najazdiť 33 kilometrov, čo je už slušná hodnota. Predpokladám, že v meste najviac oceníte pomoc elektromotora pri rozbiehaní. Máte na výber 3 levely, ktoré si môžete meniť z displeja pri ľavom palci.

 

Tretí level vás v podstate aj na najvyššom prevodovom stupni dokáže bez problémov rozbehnúť a vy musíte vynaložiť len minimálne úsilie na rozbeh. Naopak pri prvom leveli cítite iba jemné poštuchnutie. Pri poslednom teste a nastavenom 3 levely neklesla v meste batéria ani po 17 kilometroch. Bohužiaľ kvôli počasiu som nedokázal doteraz otestovať výdrž batérie pri asistovanom bicyklovaní. Z nedokončených testov vyzerá, že asistovaný dojazd by sa mal dostať minimálne na úroveň 70 kilometrov.
Ak potrebujete od elektromotora pomôcť počas jazdy, tak hocikedy stačí do rýchlosti 25 km/h stlačiť hornú páčku pri pravom palci a približne po 1 sekunde sa zapne elektromotor. Nad touto rýchlosťou sa elektromotor následne vypína. Aj keď som zo začiatku elektromotoru príliš neveril, počas silného vetra som jeho asistenciu veľmi ocenil 😊
To isté sa dá povedať aj o ceste v teréne... Je však pravda, že čím väčší kopec tým sa viac alebo menej prejaví sila elektromotora, čo je logické. Treba však myslieť na to, že D11 je primárne e-bike do mesta a nie do terénu aj keď sa ho rozhodne neštíti. Bude asi len na vás aký level komfortu ešte znesiete.
7 rýchlostná prevodovka Shimano sa správa rovnako ako na obyčajnom bicykli a nejde o nič extra ale ani mínusom tohto e-biku. Po prvých kilometroch odporúčam nastaviť si brzdy nakoľko potrebujú jemné doladenie – vyhnete sa zbytočnému šúchaniu bŕzd a kotúčov.

 


To, čo môže viacerých pri e-biku zaujímať je skladnosť a možnosť zloženia D11. Zložiť viete rukoväť, „zlomiť“ strednú časť avšak neviete nijak zložiť pedále. To je trochu na škodu, avšak osobne preferujem pevnú konštrukciu pedálov pred ďalším skladateľným prvkom.
Zložiť D11 nie je až taký problém, pri skladaní si môžete pár krát ponadávať – hlavne pri skladaní strednej časti. Zložiť ju na doraz aby ste vedeli zapnúť poistku ide pomerne ťažko.

 

 

Záver


Fiido D11 má kopec pozitív – od dizajnu, dojazdu (elektrický, asistovaný) až po pomerne vydarený elektromotor. Hlavne dizajn môže byť niečo čo bude hlavným predajným bodom D11.
Avšak nie všetko je s týmto e-bikom ružové. Pri silnom slnku je displej, ktorý ukazuje rýchlosť a mód asistovaného bicyklovania pomerne slabo čitateľný. Na druhej strane nejde až o tak veľký zápor, keďže v meste vám bude väčšinou rýchlosť ukradnutá a zase level zvoleného asistovania tak často meniť nebudete. Ešte spomeniem fakt, že displej ukazuje menšiu prejdenú vzdialenosť ako v skutočnosti. 
Najväčším mínusom ostáva fakt, že batéria nemá pevné uzamknutie a ak by ste chceli ísť náhodou na nákup a nechať D11 vonku, sedadlo musíte zobrať so sebou, čo nie je popravde príliš praktické. Nepoteší ani to, že sa nedajú nijak sklopiť pedále.

 


Celkovo sa mi však FIIDO D11 naozaj páči, štýl z neho srší z každého uhla, dojazd na batériu, či už v čisto elektrickom móde alebo v asistovanom je naozaj dobrý – hodnoty 33 kilometrov resp. min 70 kilometrov hovoria sami za seba. Tak isto 250W motor vám dokáže efektívne pomôcť pri rozbehu aj na najvyššom prevodovom stupni a spoľahlivo vám uľahčí šliapanie v meste, v teréne, do menšieho kopca, či silnom protivetre. Aj keď je D11 určený primárne do mesta, môžete s ním vybehnúť kľudne aj do ľahšieho terénu. 
S kupónom, ktorý sa nám podarilo získať vás D11 bude stáť 859 eur a povedzme si na rovinu – aj keď to nie je málo, za škaredšie bicykle s rovnakými parametrami zaplatíte viac.

 

Plusy Mínusy
Dizajn Nie je možné zložiť pedále
Dojazd (elektrický, asistovaný) Tažšie sa zapína stredová poistka
Cena Batéria/Sedadlo nemá stále uchytenie

Za zapožičanie FIIDO D11 ďakujeme internetovému obchodu Geekbuying.

Komentáre (3)
Martin

Ale ved ten bajk je skaredy. Skaredy ako Citroen Multipla.

Ak chcete schopny bajk kupte si S-bikes T50e T55e alebo podobne modely...

Ivan

To ty si škaredý a ešte k tomu hlúpy. Multipla nie je Citroen, ale Fiat a každý človek má nárok na svoj pohľad na krásu, takže posúdenie, či je Multipla škaredá, alebo pekná je pre iných, ktorí tomu rozumejú.
Kto by si v tejto dobe kupoval e-bike, kde je nutné odobrať batériu z bicykla tak, že najskôr rozložíš rám, potom odomkneš batériu, potom ju vyberieš, zamkneš a opäť zložíš rám ? Len taký laik ako si ty, ktorý tomu nerozumie, pretože asi si nečítal žiadne recenzie k bikom S-Bikes T50e a pod. Slabá batéria, slabý dojazd, slabá jazda a ešte k tomu drahý. Sa preber a zorientuj sa, ty odborník.

X

Hrozne skaredy bajk. A este ma slabucke parametre. Dizajn priserny funkcie biedne. To je dojazd ozaj taky malinky? Ves to viac zabwhnem ja jak by dal ten slaby motor a baterka dojazd 😂😂😂

Pridať nový komentár
TOPlist