EN

Hyundai IONIQ 5 – ako sa darilo predfaceliftovej verzii v teste...

Hyudani IONIQ 5 patrí dizajnovo k najkrajším autám na našom trhu. Kombinuje v sebe budúcnosť a retro dizajn zároveň. Možno sa to zdá trochu čudné ale zo všetkého má IONIQ trochu. Čoskoro začnú na cestách jazdiť nové IONIQ 5, s väčšou batériou a lepším dojazdom, čo znamená, že sa cez bazár a ponuky ľudí ľahšie dostanete k pred faceliftom verziám. Čo od tohto auta očakávať sa dočítate v dnešnom teste.

Dizajn

Ako som spomínal, dizajnovo je IONIQ proste skvelý a nájdete na ňom kus zo všetkého – niečo z dizajnu minulých rokov, s poriadnou dávkou budúcnosti...Finálny dizajn vychádza zo starého Hyundai Pony a konceptu 45.

 

Čo si možno neuvedomíte na prvý pohľad je, aký je IONIQ 5 mohutný...Auto popravde pôsobí zvláštne – na jednej strane by ste povedali, že ide o nafúknutý sedan, zároveň je široké ako SUV a na dĺžku ako rodinné kombi. Čim dlhšie sa na auto pozeráte, tým vyvoláva lepší a lepší dojem. Nejde len o to, akým mohutným dojmom samotný IONIQ pôsobí. Rôzne detaily ako svetlá resp. LED diódy usporiadané do tvaru U, či maticové zadné osvetlenie, pridávajú na jedinečnosti IONIQ 5. Hyundai tu skóroval vo veľkom...

 

IONIQ 5 si môžete nakonfigurovať v 9 farbách ale len jedna z nich je bez príplatku – Mystic Olive Green, zbytok je za príplatok buď za 660 eur alebo 990 eur. Farby sú zvolené vcelku vkusne a IONIQ 5 takmer v každej vyzerá viac než dobre.

 

 

Z pohľadu vodiča

Dominantou interiéru IONIQ sú jednoznačne dva veľké displeje. Za volantom je to displej, ktorý nahrádza klasické budíky, na pravom je to zase infotainment. Ak by sa Hyundai podarilo zjednotiť displej do opticky jednotného kusu, dizajnovo by to bolo o niečo lepšie ako tomu je teraz. Napriek tomu, pôsobí toto usporiadanie moderne a vkusne.

 

Prevodová páka sa nachádza za volantom - smerom hore a dole meníte polohu medzi D/N/R, stlačením bočného tlačidla P, zase zvolíte parking mód. Je pravda, že kvôli volantu nie vždy vidíte na páku, časom si však na jej polohu zvyknete a prehadzovať medzi jednotlivými módmi bude intuitívna záležitosť.

 

Výhľad vpred je vynikajúci, tak ako u väčšiny Hyudani áut a navnímať pocitovo kde sú boky auta bude záležitosť pár hodín. Prítomné sú klasické asistenčné systémy, ktoré sú v aute s takouto cenou samozrejmosťou, poteší prítomnosť asistenta na zmenu jazdného pruhu. Ten funguje spoľahlivo (v prípade, že máte pred sebou pomalšie auto, stačí zmeniť polohu smerovky do požadovanej polohy a  IONIQ sám zabočí do druhého pruhu) ale radšej majte vždy ruky na volante...

 

Výkon, dizajn

IONIQ 5 je dostupný v v troch variantoch – Long range a štandard model. Prvý menovaný má 72,6 kWh batériu, dva elektromotory s výkonom 325 k a krútiacim momentom 605 Nm. Tento model má pohon všetkých kolies a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za úžasných 5,2 sekundy. Druhý Long range model má rovnako veľkú batériu ale len 1 elektromotor s výkonom 217k. Tretí model má opäť jeden elektromotor s výkonom 170 k, krútiacim momentom 350 Nm a batériu s kapacitou 58 kWh. Zrýchlenie IONIQ verzií s jedným motorom sú 7,4 resp 8.2 sekundy.

 

 

Pri nešportovej jazde sa ustálila spotreba na priemerných 21,7 kWh/100 kilometrov, v meste som atakoval hranicu 16,3 kWh/100 kilometrov a na diaľnici sa spotreba pohybovala na úrovni 27 kWh/100 kilometrov. Popravde diaľničné tempo 130 km/h, uberá z kapacite batérie poriadku dávku energie.

Kto má rád trochu športovejšiu jazdu, bude mať priestor aj pre ňu. IONIQ sa ochotne hodí do zákruty, pričom neprichádza k nejakému výraznému náklonu. Na druhej strane, ak trafíte nerovnosť, na volante to pocítite, rovnako ako pocítite že IONIQ trochu naskočil.

Záver

IONIQ 5 má dve vynikajúcu „fičúrky“ - batožinový priestor pod prednou kapotou, ktorý je tak ideálny na schovanie nabíjacích káblov a posúvateľné zadné sedadlá, vďaka čomu veľmi ľahko zväčšíte batožinový priestor. Zároveň sú tu dve „fičúrky“ na ktorých by mal Hyundai do budúcna zapracovať. Jednou z nich je absencia stredového tunela, vďaka čomu sú dlhšie cesty kúsok náročnejšie, lebo si nemáte kam oprieť nohu. Druhá vec, ktorá je naozaj otravná je vyhrievanie sedadiel a volantu – ide to len cez infotainment.

 

Celkovo je IONIQ 5 veľmi veľmi vydarené auto s perfektným dizajnom a slušným dojazdom. Či už by ste išli do predfaceliftovej verzie ale do novej, dostane auto, ktorého dizajn bude „in“ aj za 10 rokov...

 

 

Cena súčasnej verzie sa pohybuje od 43.390 až 64.780 Eur.

TOPlist