Už v marci sme informovali, že spoločnosť AMD pracuje na technológií upscalingu obrazu Fidelity FX Super Resolution (FSR).
Konkurenčná NVIDIA používa svoju technológiu upscalingu s názvom DLSS už od roku 2018, vtedy však ešte s obmedzenou ponukou hier. Medzičasom sa ale podpora výrazne zlepšila a išlo o nezanedbateľnú výhodu. AMD konečne reagovalo a ukázalo FidelityFX Super Resolution. Bude dostupná od 22. júna.
Nepoznáme zatiaľ detaily fungovania, avšak vieme, že technológia nebude vyžadovať Tensor jadrá, ktoré sú v NVIDIA kartách a slúžia špecificky na strojové učenie, ktoré je vyžadované aj pri DLSS. FSR bude mať 4 rôzne nastavenia: ultra kvalita, kvalita, vyvážené a výkon, pričom prvé z nich má byť veľmi blízke zobrazovaniu v natívnom rozlíšení.
AMD prezentovalo FSR na hre Godfall s použitím grafickej karty RX 6800 XT, so zapnutým ray tracingom v rozlíšení 4K. Výsledky jednotlivých nastavení vidíme na screenshote.
Samozrejmá je podpora kariet AMD, avšak technológia pobeží aj na NVIDIA kartách. Je možné, že sa dostane aj na konzoly. Implementácia je aj na herných vývojároch, AMD zatiaľ nespomenulo zoznam podporovaných hier, dočkáme sa ho pravdepodobne 22. júna, spolu so spustením FSR.
Zdroj: AMD, Notebookcheck
Pridať nový komentár