V nasledujúcej novinke si zhrnieme informácie o Mantle low-level API z APU13 konferencie...
Kolegovia z Heise.de sa dozvedeli na APU13 konferencii detailnejšie informácie o Mantle z prezentácie AMD vývojárov Guennadi Riguer a Brian Bennet. Podľa ich informácií, nemá Mantle len cieľ zjednodušiť portovanie hier z konzol na osobné počítače, ale má sa stať aj najrýchlejšie dostupné API pre PC a zároveň umožniť vývojárom veľkú kontrolu nad tým, čo presne grafická karta robí.
Boli zverejnené aj prvé technickejšie detaily. Okrem iného má Mantle umožniť až 100 000 príkazov na vykreslenie (tzv. draw call) bez toho, aby limitovalo CPU. Dnes najviac rozšírené grafické API - DirectX, umožňuje zatiaľ maximálne len ~10 000 drawcalls pokiaľ nelimituje procesor. Mantle teda umožňuje vykresliť väčší počet objektov na obrazovke. Dnešné hry majú mať 3000 až 5000 draw calls.
Na rozdiel od DirectX majú mať vývojári s Mantle oveľa väčšiu kontrolu nad pamäťou CPU a GPU. API od AMD má tiež redukovať prebytočné príkazy ovládača a alokovanú pamäť. Multithreading má byť jednoduchšie realizovateľný a celková efektívnosť má stúpnuť. Vďaka lepšiemu manažmentu dostupných prostriedkov API má byť znížená časová náročnosť na vývojárov. Podľa AMD nemusia byť tiež jednotlivé shadery aplikácie pri štarte znovu kompilované, čo znižuje dobu načítania.
Možno najzaujímavejšia informácie je, že vďaka Mantle sa má vylepšiť škálovanie a efektívnosť Multi-GPU (CrossFire) zapojení. Docielené to má byť vďaka možnosti Mantle rozdeliť jednotlivé úlohy pri vykreslení scény medzi viaceré GPUs. Viaceré GPUs teda môžu pracovať na vykreslení jedného snímku. Z vyplývajúcej nižšej latencie by sa mali eliminovať súvisiace problémy (napr. microstuttering).
Celú prezentáciu si môže stiahnuť z nasledujúceho odkazu.
Zdroj: Heise.de
nManJofo
crux2005