Tvrdí to bezpečnostný výskumník, ktorý prednesie dôkazy na štvrtkovej konferencii Black Hat konajúcej sa v Las Vegas.
Ruben Santamarta je bezpečnostný výskumník, ktorý testoval bezpečnosť systémov komerčných lietadiel. Podľa neho sú deravé a spoločnosti by sa mali urýchlene snažiť o nápravu chýb. Do systémov sa podľa neho dá dostať cez multimediálne zábavné systémy a cez verejnú WiFi na palube. Dokáže sa dostať napríklad do systému satelitnej komunikácie, ktorá je podľa neho otvorená dokorán a útok bude replikovať v Las Vegas priamo na pódiu.
V apríli vydal Santamarta správu v ktorej popisuje chyby vysoko špecializovaného systému, známeho aj ako firmware používaný komunikačnými zariadeniami vyrobeného spoločnosťami Cobham, Harris Corp, Echostar Corp's Hughes Network Systems, Iridium Communications a Japan Radio. Zistil že systémy týchto piatich spoločností majú natvrdo zadané prihlasovacie údaje a palubní inžinieri používajú rovnakú autentifikáciu na viacero zariadení, čo umožňuje hackerom po ukradnutí sa dostať rovno do viacerých systémov.
Santamarta si myslí že hacker môže teoreticky použiť palubnú WiFi alebo zábavný systém na hacknutie leteckých zariadení. Následne upraviť satelitnú komunikáciu, ktorá môže narušiť navigačné a bezpečnostné systémy. Testy boli prevádzané v bezpečnom prostredí a nie za letu, čo ale neznamená že sa nedajú zopakovať v reálnych podmienkach. V apríli tohto roka preletela médiami správa o možnosti ovládať lietadlo pomocou smartfónu. Obchodné letecké organizácie túto správu však nebrali vážne.
Zdroj: theinquirer.net
AmOK
passco
MQ
Mme117
MQ
AmOK