EN

Raňajky, zubná pasta a Facebook. Dobré ráno.

Štúdia spoločnosti Cisco o internetových návykoch populácie Generácia Y prezrádza, ako potreba byť neustále online motivuje každý aspekt ich životov: od práce po nakupovanie, od priateľstva po rodinu.

Deväťdesiat percent ľudí Generácie Y podľa celosvetového výskumu tvrdí, že si na smartfóne skontrolujú nové e-maily, SMSky a stránky sociálnych sietí ešte predtým, ako vylezú z postele – vyplýva to zo správy 2012 Cisco Connected World Technology Report (CCWTR.)Ľudské telo má 206 kostí a u Generácie Y možno smartfón prakticky považovať za 207. kosť. Dvaja z piatich ľudí tvrdia: „Cítim sa znepokojene, ako keby časť zo mňa chýbala“, keď nemôžu používať smartfón a byť neustále pripojení do internetu. 

Na základe prieskumu, ktorý vykonal InsightExpress u 1800 vysokoškolských študentov a mladých odborníkov vo veku 18 až 30 rokov v 18 krajinách, táto správa skúma, ako sa Generácia Y s využitím internetu a mobilných zariadení spája so svetom vo svojom okolí. Správa odhaľuje ich správanie a postoje k vytváraniu, prístupu a k súkromiu obrovského množstva údajov, ktoré sa vytvárajú pomocou smatfónov, snímačov, videokamier, monitorov a ďalších pripojených zariadení. 

 „Existuje niekoľko štúdií, ktoré sa zaoberajú Generáciou Y. Nakoľko aj členovia Generácie Y vstupujú na trh práce a do zamestnania, aj pre zamestnávateľov je čoraz dôležitejšie porozumieť ich postojom k mobilite a možnostiam pripájania. Zistenia tohtoročnej správy Cisco Connected World Technology Report ukazujú, že pracovisko budúcnosti je agilnejšie, informovanejšie a vnímavejšie ako v prípade akejkoľvek predchádzajúcej generácie. Mobilné zariadenia sú len začiatok. Ako sa k internetu pripájajú ďalšie a ďalšie zariadenia, snímače, basketbalová obuv, plodiny, živé predmety a objekty, objem a potenciálna hodnota všetkých údajov, ktoré sa pri týchto pripojeniach generujú, rastú exponenciálne. Spoločnosť Cisco sa domnieva, že v blízkej budúcnosti budú ľudia a podniky lepšie využívať komunikáciu medzi zariadeniami a zabezpečovať tak služby a aplikácie a vykonávať rozhodnutia v reálnom čas,“ hovorí Marcel Rebroš, generálny riaditeľ Cisco Slovensko.

 

Kľúčové zistenia správy 2012 Cisco Connected World Technology Report

Nová ranná rutina: raňajky, zubná pasta a Facebook

Generácia Y nechce nič zmeškať. Kontrolujú si v mobilných zariadeniach správy, e-mail a aktualizácie sociálnych sietí – tak začínajú svoj deň, dokonca často ešte predtým, ako vstanú z postele. Táto generácia chce prijímať nové informácie v reálnom čase, neustále.

Deväť z desiatich respondentov sa oblečie, umyje si zuby a chce si skontrolovať smartfón ako súčasť ranného rituálu pri príprave do školy či práce.

 

Pripojení alebo závislí?

- šesťdesiat percent Generácie Y si uvedomuje, že podvedome alebo nutkavo kontrolujú v smartfónoch e-maily, správy alebo aktualizácie sociálnych médií.

- ženy cítia väčšiu potrebu pripojiť sa: 85 percent žien v porovnaní so 63 percentami mužov si uvedomuje, že často kontroluje v smartfóne správy, e-maily a aktualizácie sociálnych médií.

- viac ako 40 percent respondentov by zažilo efekt „odopierania“ a cítili by sa „znepokojene, akoby časť zo mňa chýbala“, keby nemohli neustále používať smartfóny.

- z týchto patologických používateľov 60 percent túži po tom, aby takéto nutkanie necítili.

 

Sú všade!

Smartfóny sa používajú všade, aj na tých najosobnejších miestach. Čas je pružný: pre Generáciu Y neexistuje rozdiel medzi bežným „pracovným dňom“ a osobným časom – oboje splýva a prekrýva sa vo dne i v noci.

- Celkovo traja zo štyroch respondentov používajú smartfóny v posteli.

- Viac ako jedna tretina používa smartfóny na toalete.

- Takmer polovica respondentov (46 percent) z celého sveta tvrdí, že posielajú správy, e-maily a kontrolujú sociálne médiá počas jedenia s rodinou a priateľmi.

- Akokoľvek je to nebezpečné, takmer jeden z piatich priznáva, že píše správy počas šoférovania.

Nielen správy a e-mail: Revolúcia aplikácií

- takmer 70 percent respondentov Generácie Y tvrdí, že mobilné aplikácie sú pre ich každodenný život dôležité.

- viac ako polovica tvrdí, že mobilné aplikácie používajú najmä na hry a zábavu

- jeden zo štyroch (27 percent) používa mobilné aplikácie predovšetkým na prácu.

 

Koľko aplikácií potrebujeme?

Z toho veľkého množstva denne preberaných aplikácií sa prekvapivo málo používa pravidelne.

- väčšina respondentov Generácie Y (70 percent) hlási, že pravidelne používa menej ako 10 smartfónových aplikácií.

- len jeden z piatich (20 percent) respondentov tvrdí, že pravidelne používa 10 až 25 aplikácií

 

Nahradia smartfóny v pracovnom priestore notebooky?

V mnohých častiach sveta, u 15 až 30-ročných používateľov, konkurujú smartfóny notebookom v pozícii jediného najžiadanejšieho zariadenia. Považujú ich za najvšestrannejšie a najkompaktnejšie.

- ak by si mali vybrať len jedno zariadenie, tretina respondentov by dala prednosť smartfónu. O niečo viac ako tretina by uprednostnila notebooky.

- z globálnej perspektívy, smartfóny predstihli počítače v pozícii preferovaných pracovných zariadení.

- smartfóny boli ohodnotené za dvojnásobne populárne ako stolové počítače a trikrát tak populárne ako tablety.


Pre „vždy pripojenú“ generáciu postačí jedno mobilné zariadenie, či už je to zariadenie osobné alebo vo firemnom vlastníctve. Pre IT manažérov tým vzniká výzva - musia zabezpečovať firemné aktíva a informácie.

- zatiaľ čo dvaja z piatich tvrdia, že politika ich firmy im zakazuje používať firemné zariadenia na mimopracovné aktivity, traja zo štyroch (70 percent) túto politiku vždy nedodržiavajú.

- dve tretiny (66 percent) má pocit, že „zamestnávatelia by nemali sledovať online aktivity zamestnancov – nič ich do toho nie je.“

- IT odborníci vedia, že mnohí zamestnanci tieto pravidlá nedodržiavajú, ale netušia, do akej miery je to rozšírené: viac ako polovica IT odborníkov z celého sveta sa domnieva, že ich zamestnanci dodržiavajú zásady o nepoužívaní pracovných zariadení na osobné účely.

 

Online nakupovanie – globálny trend Generácie Y

- deväť z desiatich opýtaných z Generácie Y tvrdí, že využívajú online nakupovanie.

- takmer traja z piatich (58 percent) hlásia, že sa pri online nákupoch pravidelne spoliehajú na zákaznícke hodnotenia. Ďalších 28 percent si pozerá online hodnotenia príležitostne.

- 57 percent – takmer traja z piatich – je ochotných poskytnúť svoju e-mailovú adresu obchodom a online lokalitám, aby dostávali upozornenia na zľavy a výpredaje. Ale pri zdieľaní ďalších informácií sú už obozretní – máloktorí sú ochotní poskytnúť telefónne čísla, adresy domov či iné osobné údaje.

 

Zásobovanie sveta údajmi

- takmer 90 percent odovzdáva fotografie za účelom zdieľania alebo uloženia na internetových lokalitách.

- 62 percent odovzdáva videá za účelom zdieľania alebo uloženia na internetových lokalitách.

- tvárou tvár k svetu: 87 percent má konto na Facebooku a jeden z desiatich má Facebook neustále zapnutý.

- 41 percent si aktualizuje Facebook minimálne raz denne a viac ako 20% opýtaných si aktualizuje Facebook niekoľkokrát denne.

- 56 percent respondentov má konto Twitter a 21 percent tam prispieva minimálne raz denne.

 

Informácie o štúdii

Správu 2012 Cisco Connected World Technology Report, tretia v každoročnej sérii, si objednala spoločnosť Cisco a zrealizovala ju spoločnosť InsightExpress, nezávislá prieskumná agentúra so sídlom v USA. Táto globálna štúdia obsahuje dva prieskumy: jeden sa zameriava na vysokoškolských študentov a pracovníkov vo veku 18 až 30 rokov a druhá na IT odborníkov. Každého prieskumu sa z každej z 18 krajín zúčastnilo 100 respondentov, spolu súbor 3600 respondentov. K týmto 18 krajinám patria: USA, Kanada, Mexiko, Brazília, Argentína, Veľká Británia, Francúzsko, Nemecko, Holandsko, Rusko, Poľsko, Turecko, Južná Afrika, India, Čína, Japonsko, Južná Kórea a Austrália.

Komentáre (3)
thundabird
Zaujimavy clanok. Podla tej wikidefinicie generacie Y k nej patrim, aj ked som uz v tom sirsom intervale (teda pred r. 1985) :) E-maily, sms si skontrolujem hned po prebudeni, ale to je vacsinou zalezitost par sekund, pretoze vsetky irelevantne veci odklanam na "spam" konta. Ale aby som rano cekoval fejsbucik, ze co tam pribudlo v noci, to uz je diagnoza. Najskor som tam postupne poskryval spamy od vsetkych nezmyselnych aplikacii, hier a kvizov, neskor som skryl ludi, ktori takisto nevedia nic len spamovat a zrazu som zistil, ze sa na tom facebooku takmer nic nedeje :) Pre porovnanie, poznam zopar mladsich predstavitelov generacie Y, ktori si pridaju kazdeho cloveka, ktoreho raz v zivote stretli (niekedy ani to nie), maju cez 500 priatelov a na stene nefiltruju ziadne prispevky, to sa potom necudujem, ze za tym travia tolko casu.
Frosty
ha.. ja som vyhral a vy ostatny ste prehrali svoj zivot.. nerobim nic z toho vymenovaneho..
Nameless
Zajtra si to precitam, ale ja si rano FB kukam...ale to je rychle kuknutie kym sedim na zachode a potom hram bubble shooter :D Rano nemam chut lustit krizovky ani citat knihu...volim lahku neintelektualnu aktivitu a nemyslim si zeby som bol dako deformovany...bez FB by som prezil kludne 2 mesiace (niektorych ludi by som ale potreboval mat aspon na skype).
Pridať nový komentár
TOPlist