Peugeot 508 SW hybrid – aj Francúzi vedia ako na to

Hybridné autá do svojej ponuky postupne zaraďuje alebo zaradí každý výrobca. Peugeot má vo svojej ponuke rovnako elektrické a tak isto aj hybridné autá. Spoluprácu s Peugeotom sme vykopli testom luxusného Peugeot 508 SW hybrid v krásnej sivej farbe pod označením smart grey.

 

Dizajn

Ako som spomínal, od predajcu Peugeot som si prevzal 508 SW v smart grey farbe, ktorá upúta na prvý pohľad. Farba je zaujímavá aj v tom, že z diaľky pripomína olivovú zelenú farbu. K vydarenému dizajnu dopomáhajú aj čierne prvky – zatmavené zadné okná a tmavé zadné svetlá. Peugeot mohol popremýšľať aj nad čiernymi kolesami, ktoré by dodali autu podľa mňa poriadny šmrnc 😊 Na prednej maske upútajú pozornosť denné LED svetlá, ktoré sa ťahajú po celej výške prednej masky.

 


Dizajn 508 SW je naozaj vydarený...Už na prvý pohľad je jasné, že 508 SW patrí do vyššej triedy áut s dĺžkou 4778mm, šírkou 1859mm a hmotnosťou 1745 kilogramov, no napriek týmto rozmerom neponúka až tak veľký kufor ako by ste čakali. Výsledný objem je „len“ 530 litrov, avšak menší kufor znamená viac mieste a pohodlia pre zadných cestujúcich. 


Peugeot sa samozrejme chcel pochváliť tým, čo dokáže a testovacie vozidlo bolo v najvyššej výbave – GT s cenovkou 46.290 eur. To znamená, že som mal k dispozícii vymoženosti typu: systém adaptívneho podvozku, nočné videnie, vyhrievané sedadlá s masážou, či skvelé ozvučenie FOCAL premium Hi-Fi...

 

 


Z pohľadu vodiča


Z „pežoťáckeho“ i-cockpit môžete mať zo začiatku trochu stiesnený pocit. Všetko je doslova nalepené na vodiča, avšak perfektne umiestnené a nadizajnované tak, aby ste ani po dlhých hodinách na cestách necítili unavený. Pár minút v 508 a i-cockpit som si doslova zamiloval.

  

Ako prvé som hľadal kam si vlastne odložiť telefón a kde ho pripojiť k autu. Po chvíľke som našiel miesto v zadnej časti stredového tunela, kde vlastne na telefón ani nevidíte – neviem, či bol toto zámer dizajnérov ale ide o geniálny ťah a veľmi dobrý bezpečnostný prvok. Telefón jednoducho nemáte na očiach a žiadne notifikácie vás nebudú vyrušovať. K veľmi vysokému komfortu prispievajú skvelé sedačky s možnosťou masáže – na dlhé cesty ako stvorené. Zapnutá masáž však znamená určité teplo od motorčekov, ktoré vám v lete môžu zbytočne zohrievať chrbát. V noci vynikne nerušivé modré podsvietenie interiéru.

 

 


Veľmi rýchlo som si zvykol na to, že každý prvok je na dosah ruky, to na čo som si zvykal dlhšie bol fakt, že volant si neviete zdvihnúť nad prístrojovú dosku. Opticky končí teda horná časť na úrovni prístrojovej dosky – čo môže byť zo začiatku trochu divný pocit. 
Riadiaca páka má 3 polohy, ktoré prepínate ťuknutím hore alebo dole – D, N, R.  Mód P pre zaparkovanie sa aktivuje stlačením tlačidla v strede páky. 

 


Aj keď i-cockpit som doteraz v podstate len vychvaľoval sú tu dva prvky, ktoré nie sú umiestnené práve najlepšie. Prvý z nich je tlačidlo na menenie jazdných režimov, ktorému v dráhe stojí riadiaca páka. Je však pravda, že jazdný režim nemeníte každú chvíľu. O niečo horšie je na tom ovládanie obmedzovania rýchlosti a tempomat, ktoré je doslova schované za volantom a vôbec nevidíte ako si máte jednotlivé módy nastaviť. Neostáva nič iné len sa to naučiť a potom to robiť po pamäti.
Pochváliť musím nočné videnie, ktoré sa vám premieta na displej za volantom. To dokáže pomerne dobre identifikovať chodcov alebo zvieratá na chodníku, ktoré vám môžu sem tam zmiznúť z dohľadu – aj keď svetlá 508 majú pomerne široký dosah, nočné videnie je naozaj skvelé.

 

Komu sa bude chcieť, dokáže sa "vyhrať" aj elektrickými ukazovateľmi - 508 ponúka niekoľko predefinovaných typov zobrazenia. Medzi nimi nájdete aj nočné videnie, ktoré využíva termo kameru.

 

 

Výkon, dojazd v elektrickom režime


Peugeot 508 SW disponuje elektromotorom o výkone 110 koní a benzínovým motorom o objeme 1.6l o výkone 180 koní. Kombinovaný výkon hnacej sústavy je nastavený na 225 koní s krútiacim momentom  360 Nm. Auto bez vodiča váži 1745 kilogramov, s vodičom sa tak poľahky dostanete cez 1800 kilogramov. Napriek výkonnému motoru, nie je 508 SW až takým excelentným šprintérom na 100vku ako by sa možno dalo čakať. Výrobca udáva zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,2 sekundy. Mne sa podarilo namerať zrýchlenie 8,4 sekundy, avšak auto už malo obuté zimné pneumatiky Bridgestone (test prebehol ešte keď bolo vonku nad 10 stupňov Celzia).

 


V čisto elektrickom režime dokáže nová 508 dosiahnuť rýchlosť 135 km/h, kedy sa následne zapne benzínový motor. Keďže ide o hybrid, pri silnejšom stlačení plynu sa takmer okamžite k slovu prihlási aj druhý motor. Ak na elektriku tak len z ľahšou nohou. Mimochodom podľa metodiky WLTP by ste mali s Peugeotom 508 prejsť na batériu 44 kilometrov - kapacita batérie je 11,8 kWh.
Pri mojom testovaní som po prvý krát prekonal WLTP metodiku  – v elektrickom režime som dokázal prejsť diaľničným tempom 42 kilometrov, v meste to bolo 47 kilometrov. Výsledky sú na takto ťažké auto s menšou batériou vynikajúce. 

 


Keďže ide o PHEV model, auto môžete nabíjať aj doma so štandardnej zásuvky. Vtedy bude potrebovať na nabitie z 0 na 100% približne 6 hodín aj 25 minút, s wallboxom s výkonom 7.4 kW, trvalo nabíjanie niečo okolo 1 hodiny aj 50 minút.
Avšak zábavnejší režimom ako elektrický/hybridný je rozhodne športový režim, kedy máte celý výkon ihneď k dispozícii. Hneď ako som viackrát otestoval dojazd na batériu, tak som nejazdil v inom ako športovom režime. To sa síce podpísalo na spotrebe ale pôžitok z jazdy bol omnoho intenzívnejší.
Pozrime sa teda najprv na tie „krajšie“ čísla... v Hybridnom režime dokážete s 508 SW na dlhšej trase jazdiť za 6 litrov, teda ak nabijete batériu na 100%. V športovom móde však spotrebu kľudne dokážete vyhnať aj nad 9 litrov. V priemere som však v športovom režime jazdil za 8,1 l/100 kilometrov. Zvuk motora je celkom pôsobivý a má lineárny záťah od spodu až po vyššie rýchlosti. Keď to poviem ľudovo, tak vás 508 príliš do sedačky nezatlačí ale ťahá rovnako dobre v každej rýchlosti. 

 

 

Záver

Zabudnite na staré reči o tom, že Francúzi nevedia vyrobiť poriadne auto. 508 je dôkazom toho, že aj Peugeot vie spraviť luxusnejšie auto, ktoré je vhodné do mesta, ale v tomto prípade primárne na dlhšie trasy. Ak by ste s ním jazdili iba v meste, nevyužijete jeho potenciál na plno. 508smičku treba jednoducho zobrať na diaľnicu a dlhú trasu. V meste oceníte  elektromotor so slušným dojazdom na úrovni 47 kilometrov, na diaľnici zase výkonný benzínový motor, či adaptívny podvozok. Elektromotor však nie je iba do mesta, aj diaľničným tempom prejdete na batériu okolo 40 kilometrov. Aj keď sa jedná o hybrid, nečakajte extrémne nízku spotrebu hnacieho ústrojenstva. Áno na kratších trasách, kde sa dokáže zapájať elektromotor, viete spraviť cestu aj za 5,4 litra (priemer som mal však skor na úrovni 6l/100km), na dlhých trasách a diaľničnom tempe vystúpa priemerná spotreba na približne 8l/100 kilometrov, čo je však stále veľmi dobrá hodnota.

 

Ak máte radi športovú jazdu, spotrebou sa budete blížiť k 10 litrom. Popravde si myslím, že duchom športovejší ľudia by mali skôr počítať s týmito hodnotami - motor 508 je vcelku podmanivý.


 

 

Aj keď som to osobne nečakal, musím povedať, že 508 SW hybrid sa vyšplhal v rebríčku hybridných áut hodne vysoko...Vlastne zatiaľ na prvé miesto.

Za zapožičanie Peugeot 508 SW Hybrid ďakujeme spoločnosti Peugeot Slovensko.

Foto: Tomáš Lancz (GIM Studio)

Komentáre (4)
jancoo

smutne ze v rychlostiach nad 140km/h je ta bateria elektromotory a cely hybridny system iba zbytocnou zatazou kedze sa odpaja... nakolko elektromotor nema prevodovku a toci cca 13500ot pri 135km/h

Lucanski

Podla mna sa odpaja kvoli tomu, ze je tam slaba bateria, takze by sa rychlo opotrebovala.

Tesly s velkou bateriou idu aj 250 kmh a maju taktiez iba 1-rychlostnu prevodovku ...

Citigo ide najviac 130 kmh a je to obmedzene tiez kvoli slabej baterii, lebo ten motor by isiel bez problemov rychlejsie.

Ked si pozries test razoveho utahovaka [napr. Parkside], tiez s 2Ah bateriou nevladze a so 4Ah utahuje ovela lepsie, napatie je rovnake ... motor ten isty.

jaaaaaaaaaaj

Na svojej 16-ročnej 1,5-tonovej haraburde jazdím dlhšie trasy za 4,5/100, mesto do 6,5.
Kde je ten pokrok???

Dzambor

Veď v rýchlejšom opotrebovaní a vyššej spotrebe.....vivat ecology....:D

Pridať nový komentár
TOPlist