Stretnúť dnes na ulici elektrickú kolobežku nie je už taká vzácnosť ako povedzme pred dvomi-tromi rokmi. Okrem kolobežiek rentalových spoločností u nás najviac stretávam ľudí s modelom M365 od Xiaomi, ktorý je na trhu už štyri roky. Za ten čas sa postupne sa dostal do ponuky aj u našich predajcov a neskôr aj do akciových balíčkov telekomunikačných operátorov. A potom sú tu „tí druhí“, medzi ktorými je napríklad aj Kugoo, v ktorého portfóliu sú rôzne kolobežky, od vyslovene detských modelov až po dvojmotorové monštrum s výkonom 1,6 kW.
V dnešnej recenzii sa pozrieme bližšie na model Kugoo Kirin ES2, ktorý nápadne podobá práve na spomínanú M365. Aj keď ho výrobca vyslovene nestavia proti modelu M365, v našich končinách ho budeme prirovnávať práve k tejto kolobežke. Pretože keď som ukázal kolobežku ES2 svojim známym a priateľom, takmer každý si myslel, že sa jedná o model M365 alebo nejakú novinku od Xiaomi.
Kugoo Kirin ES2 – Špecifikácie
Kugoo Kirin ES2 |
Max. rýchlosť |
25/20/15 km/h, elektronicky nastaviteľná |
Dojazd |
25 km |
Nosnosť |
100 kg |
Max. stúpanie |
15° |
Batéria |
7,5 Ah, 36 V |
Motor |
350 W, predný pohon |
Kolesá |
8,5", plné typu honeycomb |
Brzdy |
predná elektromagnetická
zadná kotúčová mechanická |
Iné |
predné odpruženie
USB port na nabíjanie zariadení |
Hmotnosť |
16 kg |
Rozmery (D x Š x V) |
rozložená 120 x 50 x 114 cm
zložená 114 x 25 x 55 cm |
Orientačná cena |
315 € (Geekbuying.com) |
Dusan
rozhodne neodporucam kupovat. Mam ju a je tazka ako ..., neprakticka. Plus ten zaistovaci mechanizmus pri rozkladani sa mi uz raz dokonca zlomil a nejako sa mi krvopotne podarilo po 2 mesiacoch ,aby mi zaslali novu cast. Zatial som si to provizorne opravil. Plus ten zadny blatnik caka podla mna rovnaky osud casom ako xiaomi, ze sa vibraciami zlomi.
Ta elektronicka brzda je fakt zivotu nebezpecna. To som tiez pisal vyrobcovi, ale zjavne maju na haku. To ked ju stlacite, tak veru, ze letite dopredu. Jedine brzdit zadnou a potom ku koncu pouzit elektronicku... S tym vykivovanim riaditok som mal tiez problem. vybral som hornu cast, kedze ta ma o dost mensi priemer ako vonkajsia tyc a vnutro som olepil izolepou, nech to sadne dnu natesno a nekyva sa. A skrutky zaistil lepidlom na zavity....Rozhodne radsej Xiaomi, ktora ma viac nahradnych dielov, aftermarket veci a lepsi support....tu u tychto skoro noname kolobeziek sa nedorobite chleba,ako sa hovori....Otras a palec dole
Miroslav Jurčík
Súhlasím, že Xiaomi zachraňuje komunita, ktorá je neporovnateľne väčšia ako u Kugoo. Len je škoda, že Xiaomi nijako nezrevidovalo ten ich nešťastný kĺb a nefixli to. Ak by som sa mal rozhodovať pri novej kolobežke iba medzi Xiaomi a touto, tak Xiaomi vyhráva, ale iba kvôli podpore komunity a 3rd party výrobcov dielov. Inak teda za tri stovky asi neexistuje dokonalá kolobežka, bohužiaľ.
Na tej Kugoo používam vo väčšine prípadov práve zadnú brzdu. Prednú prakticky iba pri vtedy keď chcem úplne zastaviť. Vtedy sa navážim dozadu, stlačím obe naraz a stojím. Ale súhlasím, že by jej rozhodne neuškodil update, ktorý by zmiernil nástup brzdného účinku.
Hmm
Uz ked kolobezku tak.poriadnu. Za seba odporucam jednoznacne City Boss D1000. Ta frci po ceste 45 kmh dojazd krasnych 45 az 50 km. Dokonale odpruzenie na prednom kolese a rovnomerny nahon 500W motora na prednom a zaroven na zadnom kolese. Genialna vec 😊
Inak tieto lacne cinske smejdy neviem ozaj kto kupi. Radsej kupit 5 malo spolahlivych kolobeziek v podstate u nas bez zaruky a dlha doba dodania ako jedna poriadna 2r zaruka podpora a servis co vydrzi roky rokuce a nerozpadne sa na malom hrbole. A to odpruzenie... Nuz...