Rasterizácia? Raytracing? Alebo oboje? To sú otázky, ktoré si kladú viacerí programátori. Zatiaľ sa využíva viacej rasterizácia pre realtime rendering. Vďaka projektu Intel Larrabee sa ale druhá zmienená technika, založená na sledovaní lúčov, dostáva oveľa častejšie do pozornosti...Napriek tomu, že sú aktuálne GPUs optimalizované na rasterizáciu, dokážu bez väčších problémou Raytracing, ktorý sa okrem iného využíva aj v 3DMark Vantage (
Recenzia). Vybraný okruh redaktorov mohol sledovať realtime Raytracing na GeForce grafických kartách už na tohtoročnej CeBit. Na prebiehajúcej "grafickej výstave"
Siggraph prezentuje nVidia ďalšie Demo založené na Raytracingu. Podľa slov nVidie sa jedná o
"prvý, čisto na GPUs založený Ray-Tracer". Techdemo ukazuje športový automobil, ktorý sa až veľmi podobá na Bugatti Veyron.
Obrázok vo vysokom rozlíšeníAko grafické karty sa nevyužívajú "obyčajné" GeForce, ale profesionálny visual computing system
Quadro Plex 2100 D4 so štyrmi GPUs. Celkovo majú mať scény až dve milióny polygonov a rozlíšenie 1920x1200 (moje obľúbené :-)) s anti-aliasingom. Hodnota FPS sa pohybovala pri tom okolo tridsiatky. Využívané sú Raytracing tiene, odrazy a lomy svetla (pre vysvetlenie pozri:
[FAQ] Pojmy z 3D grafiky). Výkon v deme má lineárne narastať s vyšším výpočtovým výkonom. Vďaka kolegom z TechReport sú k dispozícii aj obrázky.
Toman
crux2005
tomasjerry
Ulakursall
hardy
skjozo
q-axis
snap
snap
M1ch4l
crux2005
tomkocur
crux2005
taso
Trunks
kubik5
4D4M
prepelica
lkuzman
dendroid