Deti a tínedžeri preferujú úplne iné darčeky na Vianoce, než minulé generácie.
Kedysi deti potešil darček od Ježiška v podobe hračky vyrezanej z dreva, alebo handrovej bábiky. Nástupom plastov začali vznikať hračky rôznych tvarov, no najviac začalo dominovať Lego. S príchodom telefónov začali deti túžiť po najnovších modeloch mobilov a smartfónov. Aj tu už trend upadá a do popredia sa dostáva iný trend, ktorým je predplatné, ale aj herné meny. Minimálne tak tvrdia výsledky prieskumu, ktorý vykonala spoločnosť Entertainment Software Association. Treba dodať, že klesá aj popularita v podobe dare fyzického herného nosiča. Podľa prieskumu vykonaného touto spoločnosťou, až tri štvrtiny detí v USA preferuje ako dar na Vianoce produkt súvisiaci s hrou a "len" 22 percent detí poteší aj fyzické médium.
Až 72 percent detí vo veku 10 až 17 rokov by rado dostalo pod stromček niečo súvisiace s hrou, z tejto vzorky je to 59 % dievčat a 86 % chlapcov, pričom najviac prevažuje predplatné. Túto túžbu prejavilo až 39 percent detských respondentov, a v tomto prípade dominuje predplatné pre hry akými sú - Fortnite, alebo Roblox. Po predplatnom deti preferujú ešte vianočný dar v podobe hernej konzoly - až 39 % a o 7 percent menej detí poteší aj herné príslušenstvo. 29 % tínedžerov a detí poteší pod stromčekom kupón v podobe hernej meny pre Roblox, alebo Fortnite. Prieskumu sa zúčastnilo 501 detí, ale výskumníci mali otázky aj na "dospelákov". Objavila sa napríklad otázka, koľko plánujú minúť peňazí na vianočné dary pre deti a aké?
Priemerná suma, ktorú plánujú rodičia deti "utratiť" za dary je na úrovni 485 dolárov (približne 442 eur). Do tejto sumy sa chcú zmestiť s prípadným nákupom hernej konzoly. Ďalej jeden z troch rodičov uviedol, že plánuje kúpiť hru pre seba, alebo svoje deti. V úvahe, čo kúpiť na Vianoce sa objavili ešte možnosti ako herné predplatné, alebo smartfón, či inteligentné hodinky. Len 26 percent z respondentov uviedlo, že má v pláne kúpiť knihu.
Zdroj: Techspot,
Add new comment