Výpadok služieb Microsoft 365 bráni používateľom v prihlásení sa do Microsoft Teams, Exchange Online, Forms, Xbox Live, Yammer a Office 365.
Približne od 20:30 začali používatelia hlásiť, že sa nemôžu prihlásiť do svojich účtov Microsoft 365 alebo pristupovať k aplikáciám. Spoločnosť Microsoft uznala výpadok v správe o incidente Microsoft 365 MO244568, v ktorej sa uvádza, že výpadok mal pôvodne vplyv iba na Microsoft Teams, ale teraz už ovplyvňuje aj ďalšie služby. Na základe správ od používateľov sa tento problém javí ako celosvetový výpadok, čo spoločnosť Microsoft už tiež potvrdila.
„Prvotné správy naznačujú, že tento problém má primárny dopad na Microsoft Teams; ovplyvnené sú však aj ďalšie služby vrátane Exchange Online a Yammer.“
„Vyšetrujeme potenciálny problém a kontrolujeme vplyv na vašu organizáciu. Aktualizáciu poskytneme do 30 minút,“ uvádza sa v správe o výpadku. „Od 15. marca 2021 približne o 19:15 UTC môže podskupina zákazníkov naraziť na problémy s autentifikáciou do služieb Microsoftu, vrátane Microsoft Teams, Office a/alebo Dynamics, Xbox Live a Azure Portal,“ uvádza sa na stránke stavu služieb Azure.
Spoločnosť Microsoft zdieľa aktualizácie na svojom účte Microsoft 365 Status na sociálnej platforme Twitter. Spoločnosť uviedla, že výpadok je spôsobený zmenou ich autentifikačného systému a mal byť vyriešený vrátením aktualizácie do približne 15 minút. Proces vrátenia aktualizácie však trvá dlhšie, ako sa predpokladalo.
The process to roll back the change is taking longer than expected. We'll provide an ETA as soon as one becomes available. Additional information can be found at https://t.co/AEUj8uAGXl or under MO244568 if available.
— Microsoft 365 Status (@MSFT365Status) March 15, 2021
Microsoft neskôr uviedol, že zistili základnú príčinu problému a podnikajú kroky na zmiernenie jeho dopadu.
We've identified the underlying cause of the problem and are taking steps to mitigate impact. We'll provide an updated ETA on resolution as soon as one is available. Additional information can be found at https://t.co/AEUj8uAGXl or under MO244568 if available.
— Microsoft 365 Status (@MSFT365Status) March 15, 2021
Problém zasahuje služby, ktoré využívajú Azure Active Directory (AAD).
Spoločnosť Microsoft už vydala opravu a služby by mali zákazníkom pomaly začať fungovať. Plnú obnovu systémov spoločnosť očakáva do 60 minút.
We are currently rolling out a mitigation worldwide. Customers should begin seeing recovery at this time, and we anticipate full remediation within 60 minutes. Additional information can be found at https://t.co/AEUj8uAGXl or under MO244568 if available.
— Microsoft 365 Status (@MSFT365Status) March 15, 2021
Podľa najnovšej informácie sa už aktualizácia dostala do všetkých zasiahnutých oblastí a hlásenia problémov ustupujú. Microsoft však aj naďalej monitoruje stav svojich systémov.
The update has finished deployment to all impacted regions. Microsoft 365 services are showing decreasing error rates in telemetry. We’ll continue to monitor service health status. Additional information can be found at https://t.co/AEUj8uj65N.
— Microsoft 365 Status (@MSFT365Status) March 15, 2021
Problém bol medzičasom vyriešený.
Článok bol priebežne aktualizovaný. [Posledná aktualizácia: 16.03.2021 7:47]
Zdroje: Downdetector, Microsoft 365 Service health status, Azure status, Twitter
Zdroj titulného obrázka: vlastný koncept autora
roob
sa im updatovali 10ny na com to cele bezi :)