AMD ďalej vylepšuje TressFX technológiu, ktorá sa stará o realistickejšie zobrazenie vlasov Lary Croft v hre Tomb Raider...
TressFX 2.0, ktoré bolo predstavené na APU13 konferencii má mať nižšie nároky na výkon a lepšiu kvalitu vďaka jemnejším tieňom. Pre dosiahnutie týchto vylepšení sa uskutočnilo viacero zmien. Okrem iného bol kód optimalizovaný a upravený pre väčšiu modularitu. Pre zníženie prepadov výkonu bola ďalej upravená úroveň detailov (LOD) a hustota pixelov podľa vzdialenosti k vykreslovanému objektu. S narastajúcou vzdialenosťou sa znižuje počet vykreslovaných vlasov, čím sa šetrí výkon. V prípade potreby je možné zväčšiť hrúbku vlasov a vykompenzovať tak ich menší počet. Problematické zostávajú naďalej rýchle pohyby, ktoré vedú k natiahnutiu vlasov. Následné stiahnutie sa ale nemusí uskutočniť.
Podľa meraní AMD, potrebuje Radeon R9 290 s TressFX 2.0 polovičný čas na vykreslenie vlasov ako s TressFX. Ešte väčšie zníženie doby výpočtu prináša TressFX 2.0 voči TressFX s Radeon R9 280X. V hre Tomb Raider prináša zapnutie TressFX momentálne veľké zníženie FPS na GeForce aj Radeon grafických kartách. Zatiaľ je preto otázne, aký nárast výkonu prinesie vylepšená verzia v praxi.
Nová verzia TressFX má byť onedlho dostupná na developer.amd.com.
Zdroj: AMD, ComputerBase.de
Add new comment