Dravý výrobca smartfónov zarobil v minulom roku iba približne desatinu z odhadovaných ziskov.
Asi pred mesiacom priniesol The Wall Street Journal správu, podľa ktorej mal čínsky výrobca smartfónov Xiaomi zarobiť $556 miliónov za rok 2013. Podľa agentúry Reuters je to však oveľa menej a zisk sa pohybuje na úrovni $56,15 miliónov. Operačný zisk je na tom o trochu lepšie a zastavil sa na hodnote $78,5 milióna. Príjem dosiahol za minulý rok $4,3 miliardy.
Dôvodom týchto nižších čísel sú nízke marže, ktoré sa u Xiaomi pohybovali na úrovni 2%. To je v porovnaní s gigantmi ako Apple či Samsung veľmi málo, nakoľko u týchto spoločností dosahujú marže 28,7% u Apple a 18,7% u druhej menovanej firmy. Podľa IDC zabralo Xiaomi v 3. kvartáli 5,2% trhu so smartfónmi a je tak na treťom mieste pred Lenovom a LG.
Ratingová firma Fitch si ohľadom úspechov Xiaomi myslí, že ostatné firmy okrem Apple a Samsungu budú mať vážne problémy nakoľko stratégia Xiaomi a nízke ceny ich smartfónov predstavujú vážnu konkurenciu pre tieto spoločnosti.
Na záver ešte zaujímavosť. Regulačné dokumenty zverejnené agentúrou Reuters tiež odhaľujú, že až 77,8% spoločnosti stále vlastní CEO Lei Jun, ktorý je spoluzakladateľom Xiaomi z roku 2010. Lei Jun bol menovaný za biznismena roka 2014 časopisom Forbes Asia.
Zdroj: phonearena
Add new comment