SK

Algoritmus na rýchle nájdenie Walda

 
Nedávno vedci prišli na to ako pravdepodobne vyhrať kameň-papier-nožnice a najnovšie nám chcú uľahčiť hľadanie Walda.

Hru Kde je Waldo pozná asi väčšina z vás. Podstatou hry je nájdenie postavičky Walda v záplave iných postáv čo je nie vždy tak jednoduché ako by sa mohlo zdať. Počítačový výskumník Randal S. Olson zo štátnej univerzity v Michigane zostal kvôli snehovej kalamite uviaznutý doma, čo mu dalo dostatok voľného času. Ten využil na preskúmanie 68 Handfordových kníh hry "Kde je Waldo" a vytvoril optimálny algoritmus, s ktorého pomocou by malo byť nájdenie Walda otázkou niekoľkých sekúnd.
 
Olson pre svoje účely využil množstvo existujúcich obrázkov hľadania Walda a použil ich pre výpočet najlepšej trasy. Túto trasu však nehľadal ručne ale použil genetický algoritmus, ktorý po niekoľkých iteráciách zo seba vydal najvhodnejšiu cestu pre hľadanie.
 
 
Autor algoritmu k hľadaniu pridáva aj zopár tipov. Podľa Olsena je ideálnym miestom pre začiatok hľadania spodný ľavý roh. Ak sa Waldo nenachádza tam je veľmi pravdepodobné, že nebude v celej ľavej polovici obrázka. Druhým vhodným miestom kde by sa Waldo mohol ukrývať je pravá horná štvrtina stránky. Ďalšou zástavkou je spodný pravý roh obrázka. 
 
Po absolvovaní tejto cesty by ste mali Walda nájsť najrýchlejšie. Zrejme vám to však pokazí radosť a napätie z hry.
 
Zdroj: gizmodo
 
Komentáre (1)
Lyzicka
v zivote som o takej hre nepocul... co tak nam dat aj nejake vysvetlenie?
Add new comment
TOPlist