Pred niekoľkými rokmi sa FTC (Federal Trade Commission) – teda americký protimonopolný úrad – rozhodol nezasahovať proti Google, napriek tomu, že existovalo podozrenie, že vo vyhľadávacom algoritme existuje kód, ktorý zvýhodňuje určité weby.
Vychádzajúc zo 160-stranového reportu FTC, konečne vieme, ako Google manipuloval výsledkami. Zamestnanci FTC našli dôkazy, že „Mountain View“ znižoval konkurencieschopnosť webov a kládol svoje vlastné služby úplne na vrchol vyhľadávania. Napríklad Google Flights ponúkalo vysoké hodnotenia bez reálnych základov napriek tomu, že konkurencia mala viacero vzoriek, napr. TravelAdvisor.
Bývalá zamestnankyňa Google-u a súčasná CEO Marissa Mayer spomenula, že spoločnosť si nezdvíhala popularitu svojich na základe „kliknutí“. Ak by to Google robil týmto spôsobom, jej služby by boli hlboko pod relevantnými výsledkami. FTC prišla s tvrdením, že firma si vďaka špeciálnemu algoritmu vylepšovala svoj „product placement“ na stránkach s výsledkami vyhľadávania. Engadget vysvetľuje, že v prípade, ak hľadáte recenzie na reštaurácie, Google automaticky posunie vyššie Google Local. V redakcii sme to vyskúšali a v súčasnosti sa zdajú výsledky už v poriadku. Tím, ktorí skúmal Google, poukázal nato, že jeho služby v minulosti kopírovali recenzie – Mountain View kopíroval rankingy produktov na Amazone.
Generálny konzul z Google, Kent Walker, medzitým stihol vydať stanovisko spoločnosti. Hoci FTC nepotvrdilo protimonopolné správanie Google-u, ten sľúbil nápravu. V dokumente sa tiež spomína, že Google už upravil algoritmus.
Add new comment