SK

IAB Slovakia zavádza novú metodiku Multiplatform pre výskum AIMmonitor

IAB Slovakia zavádza od augusta 2015 v spolupráci so spoločnosťou Gemius novú metodiku multiplatformového merania internetových médií. Výskum AIMmonitor poskytuje jednotné dáta o návštevnosti a sociodemografii slovenských internetových médií už od roku 2007.

 V súčastnosti je do výskumu zapojených takmer 80 médií. Jeho výsledky sú akceptovanou menou zo strany mediálnych agentúr a zadávateľov reklamy.

Po niekoľkomesačných rokovaniach sa IAB Slovakia a Gemius Slovakia dohodli na rámcovej spolupráci v trvaní ďalších troch rokov. Novozvolená Metodická komisia IAB Slovakia pod vedením Mareka Jakubovie z Universal McCann, zároveň schválila novú metodiku výskumu. “Výskum AIMmonitor, ako jediný na Slovensku, umožňuje odhadnúť počet reálnych užívateľov internetu, a to vďaka kombinácii dát získaných site-centric zberom a offline štúdiou o veľkosti internetovej populácie. Nová metodika v podobe multiplatformového prístupu prináša presnejší pohľad na konzumáciu obsahu internetových médií, najmä vzhľadom na stále významnejší podiel mobilných zariadení na celkovej návštevnosti internetu., vyzdvihol výhody výskumu Marek Jakubovie.

Výskum bude i naďalej postavený na riešení gemiusAudience™, ale jeho výsledky budú poskytované zvlášť pre platformu PC a zvlášť pre platformu Mobil, ktorá zahŕňa aktivitu a návštevnosť generovanú užívateľmi prostredníctvom mobilných zariadení. Ako uviedol Senior Business Development Manager spoločnosti Gemius Lukáš Vinkler, môže tento oddelený zber dát podľa typu zariadení, ktorým užívatelia pristupujú k internetovému obsahu, priniesť i odchýlky vo výsledkoch jednotlivých parametrov v porovnaní s pôvodne platnou metodikou.
Jednoznačnou výhodou je však hlbšie a komplexnejšie meranie návštevnosti internetu. Dáta AIMmonitor tak obsahujú informáciu o množstve ľudí (Reálnych užívateľov) pristupujúcich na stránky meraných médií ako z klasických PC, tak z mobilných zariadení. Prevádzkovatelia médií zasa dostávajú informácie, ktoré im môžu pomôcť pri rozhodovaní o úpravách obsahu pre rôzne zariadenia, zadávateľa. Agentúry môžu dáta využiť napríklad pri rozhodovaní a plánovaní kampaní práve s ohľadom na zapojenie ďalších platforiem, tvrdí Lukáš Vinkler.

Sociodemografické dáta o profile užívateľov stránok budú dostupné iba pre PC platformu. V súvislosti s rozdelením platforiem sa mení i oficiálny údaj, vzťahujúci sa k rebríčku médií AIMmonitor, ktorým bude teraz metrika RU pre platformu PC.

Ďalším novým prvkom v zbere dát je identifikátor browserID™, ktorý umožňuje identifikovať aktivitu toho istého užívateľa na rôznych internetových stránkach všetkých účastníkov štúdie. Jeho výhoda spočíva v prekonaní problému predvoleného nastavenia o neprijímaní „3rd party cookies“ v mnohých moderných prehliadačoch, a to najmä v prípade mobilných zariadení.

Novinkou v dodaní dát pre zapojené médiá bude dodávka sociodemografických dát už len vo forme .gem, čím sa definitívne zrušia výstupy pre nečlenské médiá IAB v tlačenej forme. Dôrazom v komunikácii bude preto aj možnosť individuálneho školenia práce s .gem files, tak aby všetky zapojené médiá mohli naplno využiť výsledky výskumu. Vďaka tomuto riešeniu si zapojené média môžu upravovať obsah a produkty voči jednotlivým skupinám užívateľov.

Výhodou členských médií IAB Slovakia je okrem výraznej zľavy z ceny dát, i prístup k dátam všetkých meraných médií vo výskume.

Filip Kuna, člen Metodickej komisie za zoznam.sk: “Výskum je dôležitým projektom na slovenskom internetovom trhu, pretože poskytuje verejne dostupné porovnanie návštevnosti zapojených médií a napomáha definovať veľkosť internetového trhu. Zároveň vďaka jednotným dátam umožňuje plánovanie online reklamy na Slovensku. Nám v zoznam.sk umožňuje objektívny monitoring konkurencie (rast/pokles návštevnosti, PV) čo využívame ako jeden z ukazovateľov pre rozvoj vlastného portfólia.

Zdroj: Tlačová správa

Add new comment
TOPlist