SK

Nvidia demonštrovala displej s 1700Hz

 
60Hz, 90Hz ši dokonca 144Hz displeje pre 3D sa môžu schovať. Nvidia ukázala, že sa dá vyrobiť displej s obnovovacou frekvenciou až 1700Hz. Má to však háčik...

Latencia displeja je jedným z kľúčových parametrov, na ktorý sa nároční hráči pozerajú pri výbere monitora. U displejov pre virtuálnu realitu je tento parameter ešte dôležitejším. Ak sú oneskorenia medzi reálnym pohybom hráča a zobrazením pohybu na displejoch príliš dlhé, človeku sa môže ľahko urobiť zle a celý zážitok z VR je pokazený. To isté môže nastať, ak je displej príliš lenivý a snímky nemení dostatoče rýchlo.
 
 
VR headsety Oculus Rift a HTC Vive preto používajú dvojicu displejov s frekvenciou 90Hz. Spoločnosť nVidia si však myslí, že dokáže eliminovať latenciu ešte výraznejšie posunutím obnovovacej frekvencie vyššie. Na GTC2016 prítomným divákom ukázala demonštráciu displeja s frekvenciou až 1700Hz čo ja takmer 20-násobok bežných displejov.
 
Aby nVidia ukázala zmysel takéhoto displeja použila menšiu fintu. Displej pripevnila ku koľajničke, ktorá následne mykala veľmi rýchlo displejom tam a späť čo malo znázorňovať používateľa, ktorý rýchlo pohybuje hlavou a má na sebe VR headset. Vzhľadom ku kamere však nVidia logo zostávalo v strede v rovnakej pozícii a logo sa javilo dobre čitateľné iba s malou úrovňou rozmazania napriek rýchlym pohybom a to aj pri vysokom priblížení vďaka vysokej frekvencii displeja. Prezentujúci David Luebke z nVidie ešte dodal, že dosiahnuť takúto vysokú obnovovaciu frekvenciu bolo možné „preťažovaním displeja a ovládaním ho s pomocou nového binárneho delta-sigma enkódovania“. Takýto displej zobrazil snímok každých 0,58 milisekúnd, zatiaľ čo 90Hz displej by zvládol zobrazenie jedného obrázka každých 11ms. 
 
1700Hz displej však určite ešte dlhu dobu neopustí laboratória nVidie. O masovej výrobe a komerčnom nasadení sa preto ešte ani nehovorilo.
 
Zdroj: techspot
 
Add new comment
TOPlist