SK

Zábavné systémy v lietadlách sú stále hrozba a dvere pre teroristov

Prešlo len niečo vyše roka a znova sa otvoril problém so zábavným systémom lietadla.

Vtedy sme spomínali, že nie je náročné nabúrať zábavný systém lietadla. Pričom pred 3 rokmi bezpečnostný analytik demonštroval možnosť napojiť sa na lietadlo zo zeme. Do určitej miery mohol prebrať nadvládu nad systémami avioniky lietadla.

Po týchto upozorneniach sa výskumníci začali vážne zaoberať kybernetickou hrozbou a objavili, že systém od Panasonicu obsahuje vážne slabiny. Hacker môže bez problémov prebrať kontrolu nad displejmi zábavného systému, rozhlasom, osvetlením v lietadle či ukradnúť údaje o kreditnej (debetnej) karte. Ešte vážnejšie obavy sú z možnej kontroly nad samotným lietadlom.

Panasonic Avionics systém využívajú najmenej tieto spoločnosti: American Airlines, United Airlines, Virgin, Emirates, Eithad, FinnAir, KLM, Iberia, Qatar, Singapore, Aerilineas, Argentinas, Air France.

Čo je najviac šokujúce, že firmvér zábavného systému lietadiel, resp. jeho aktualizácie sú bežne dostupné na internete! Reverzným inžinierstvom sa preto dá nájsť slabina.
Už vlani aerolínie tvrdili, že zábavný systém beží na samostatnej platforme a avionika lietadla je oddelená, opak je pravdou a nič sa údajne nezmenilo. Výskum poslali jednotlivým aerolíniám ešte v marci minulý rok, ale až teraz unikajú jednotlivé bezpečnostné hrozby na verejnosť.

Či došlo k náprave, jasné nie je. Vieme len to, že bezpečnostný analytik Chris Robertsv minulosti pravidelne hackoval lietadlá.

Zdroj: techspot

Add new comment
TOPlist