Technológia bola po prvý krát naznačená už pri predstavení pôsobivého monitoru Asus PG27UQ, a teraz spoločnosť oficiálne odhalila technológiu, ktorá je v podstate evolúciou v G-Sync monitoroch.
Myšlienka za G-Sync HDR je podobná, ako tá za technológiou FreeSync 2 od AMD: poskytuje hráčom nulové oneskorenie (input lag) na novej kolekcii high-endových HDR monitoroch. Tieto monitory boli vytvorené v spolupráci so spoločnosťou AU Optronics, ktorá vytvorila úplne nový panel, ktorý budeme môcť vidieť vo viacerých monitoroch, vrátane Asusu PG27UQ.
Všetky funkcie PG27UQ budeme môcť vidieť aj v prvej generácii G-Sync HDR monitorov. Dostaneme tak 4K 144Hz panel, kompletne aj s G-Sync technológiou variabilnej obnovovacej frekvencie pre lepší zážitok bez trhania a sekania obrazu. Súčasťou bude aj 384-zónove podsvietenie pre najvyšší kontrast medzi svetlými a tmavými plochami a taktiež Quantum Dot technológia (QD-LED).
Prvé G-Sync HDR displeje budú mať o 25% väčšiu farebnú škálu ako sRGB, čo je podľa NVIDIE blízko DCI-P3 štandardu. Samotný G-Sync HDR ale podporuje HDR10, takže v budúcnosti môžeme očakávať G-Sync monitory s ešte väčšími farebnými škálami.
Zdá sa ale, že ako FreeSync 2, PC hry budú musieť integrovať špecifickú podporu pre G-Sync HDR, ak teda chcú využiť plné možnosti monitorov s touto technológiou. Mass Effect: Andromeda a Shadow Warior 2 sú zatiaľ dva tituly, ktoré budú podporovať G-Sync HDR.
G-Sync HDR monitory od Asusu a Aceru budú na trhu k dispozícii neskôr tohto roku, ale NVIDIA nešpecifikovala presne kedy.
Zdroj: techspot
Add new comment