nVidia by síce mohla trochu znížiť pracovné frekvencie jadra G(T)300 a zlepšiť tak mierne Yields, ale tentokrát nechce robiť takéto kompromisy, ako v prípade GeForce GTX 280. Dôvod je konkurencia, respektíve "Hemlock" grafická karta a "jednočipová" stratégia nVidie. V tejto súvislosti som tiež dostal ďalšiu informáciu od dôveryhodného zdroja, že nVidia chce zdvojnásobiť texelfillrate na G(T)300 oproti GT200. Dosiahnuť sa to dá dvoma spôsobmi. Buď zdvojnásobí počet TMUs (texturovacích jednotiek) alebo zvýši frekvenciu. Náznaky však hovoria, že nVidii spravila ďalšiu doménu pracovných frekvencií, teda zvýšila pracovnú frekvenciu TMUs.
Od G80 poznáme vyššiu shader doménu, inými slovami, vyššiu frekvenciu len pre shader-core. V G(T)300 majú zase TMUs pracovať s vyššou frekvenciou, až 1GHz. Pokiaľ sa táto správa potvrdí, je to minimálne tak prekvapivé, ako novinky, ktoré hovoria o zlepšení kvality AF s RV870. Ide to to, že TMUs sa dajú len veľmi ťažko "dostať" na takú vysokú pracovnú frekvenciu. Zjednodušene povedané, CPU je GPU bez texturovacích jednotiek a práve preto majú grafické karty ešte stále v porovnaní s procesormi, také nízke pracovné frekvencie.
marfan
mmxkiller
dibon
mattew5