Herná fyzika PhysX sa spája dnes s technológiou CUDA, ktorá beží hardvérovo akcelerovaná výhradne na grafických kartách od nVidie. Zástupca firmy sa však vyjadril o prepísaní aj pre OpenCL celkom pozitívne...PhysX, ako systém spracovania fyziky v 3D hrách, vznikol ešte za čias existencie firmy Ageia. Tá mala pre túto technológiu špeciálnu kartu "PhysX PPU", no veľké úspechy na trhu nezožala. Neskôr firmu pohltila nVidia a prepracovala PhysX tak, aby bola fyzika urýchľovaná na jej grafických čipoch s unifikovanou architektúrou. To všetko zastrešovala technológia CUDA, a tak je to aj dodnes - každý kto by chcel PhysX používať, musí tak urobiť prostredníctvom CUDA.
V interview pre britský Bit-tech.net sa zástupca z nVidie, Nadeem Mohammad, trocha viac rozhovoril na otázku, či firma plánuje v budúcnosti portovať PhysX aj na OpenCL, ktoré je otvoreným štandardom. Mohammad na tento nápad reagoval celkom pozitívne: "Je tu možnosť, že by sme v budúcnosti použili OpenCL". V zápätí však dodáva, že momentálne funguje CUDA vynikajúco a developeri sú spokojní.
Aby sa predišlo zbytočnej predčasnej eufórii, treba zdôrazniť, že nič konkrétne sa zatiaľ nepripravuje. Ide len o správu, že v nVidii reálne zvažujú použitie OpenCL ako platformu pre akceleráciu PhysX na grafických kartách GeForce. V akom časovom horizonte je ešte predčasné hovoriť.
Ako už mnohým napadlo, prechod na OpenCL by znamenal možnosť, že PhysX by fungovalo aj na ATi Radeon grafických kartách, a to bez toho, aby firma zapracovala uzavretý CUDA štandard pre svoje grafické karty.
Mohammad potvrdzuje aj tento scenár, otázne však podľa neho je, aký výkon by Radeon-y s PhysX podávali. Trocha nešťastne spomenul aj príklad GPGPU aplikácie Folding@Home, kde sú ATi karty výrazne pomalšie ako GeForce - a z toho usudzuje že Radeon-y budú zrejme v tejto oblasti pár generácií pozadu. Je síce pravda že nVidia kladie posledné roky veľmi veľký dôraz práve na GPGPU využitie svojich čipov, no známe je aj to, že Folding@Home je veľmi slabo optimalizovaný pre architektúru Radeonov, v iných oblastiach (spomeňme napríklad ďalší projekt distribuovaného počítania - MilkyWay@home) je výkon celkom odlišný.
Akokoľvek sa už situácia vyvinie, je pozitívne že nVidia vôbec uvažuje o prechode na OpenCL s PhysX technológiou. Určite by to v prípade podpory aj u Radeon grafických kariet znamenalo oveľa viac riešenia problémov a ladenia, no ak by sa do procesu zapojila aj firma AMD, získať by mohli všetci - nVidia by dostala PhysX do viacerých herných titulov, AMD by získala podporu ďalšej technológie a samozrejme my, zákazníci, by sme mali väčší výber pri nákupe hardware...
Čo si myslíte o kombinácií PhysX + OpenCL vy, naši čitatelia? Vyjadrite svoj názor v diskusii, "konšpiračné teórie" sú vítané :-)
bliss
spok
mano8
4brunco
Tralalák
RESIDENT
r.b.class
jursky
bladejac
annfokker
bladejac
ZoranICS
ZoranICS
bladejac
window