SK

PhysX cez OpenCL? nVidia hovorí áno...možno niekedy

Herná fyzika PhysX sa spája dnes s technológiou CUDA, ktorá beží hardvérovo akcelerovaná výhradne na grafických kartách od nVidie. Zástupca firmy sa však vyjadril o prepísaní aj pre OpenCL celkom pozitívne...PhysX, ako systém spracovania fyziky v 3D hrách, vznikol ešte za čias existencie firmy Ageia. Tá mala pre túto technológiu špeciálnu kartu "PhysX PPU", no veľké úspechy na trhu nezožala. Neskôr firmu pohltila nVidia a prepracovala PhysX tak, aby bola fyzika urýchľovaná na jej grafických čipoch s unifikovanou architektúrou. To všetko zastrešovala technológia CUDA, a tak je to aj dodnes - každý kto by chcel PhysX používať, musí tak urobiť prostredníctvom CUDA.

V interview pre britský Bit-tech.net sa zástupca z nVidie, Nadeem Mohammad, trocha viac rozhovoril na otázku, či firma plánuje v budúcnosti portovať PhysX aj na OpenCL, ktoré je otvoreným štandardom. Mohammad na tento nápad reagoval celkom pozitívne: "Je tu možnosť, že by sme v budúcnosti použili OpenCL". V zápätí však dodáva, že momentálne funguje CUDA vynikajúco a developeri sú spokojní.

Aby sa predišlo zbytočnej predčasnej eufórii, treba zdôrazniť, že nič konkrétne sa zatiaľ nepripravuje. Ide len o správu, že v nVidii reálne zvažujú použitie OpenCL ako platformu pre akceleráciu PhysX na grafických kartách GeForce. V akom časovom horizonte je ešte predčasné hovoriť.

Ako už mnohým napadlo, prechod na OpenCL by znamenal možnosť, že PhysX by fungovalo aj na ATi Radeon grafických kartách, a to bez toho, aby firma zapracovala uzavretý CUDA štandard pre svoje grafické karty.



Mohammad potvrdzuje aj tento scenár, otázne však podľa neho je, aký výkon by Radeon-y s PhysX podávali. Trocha nešťastne spomenul aj príklad GPGPU aplikácie Folding@Home, kde sú ATi karty výrazne pomalšie ako GeForce - a z toho usudzuje že Radeon-y budú zrejme v tejto oblasti pár generácií pozadu. Je síce pravda že nVidia kladie posledné roky veľmi veľký dôraz práve na GPGPU využitie svojich čipov, no známe je aj to, že Folding@Home je veľmi slabo optimalizovaný pre architektúru Radeonov, v iných oblastiach (spomeňme napríklad ďalší projekt distribuovaného počítania - MilkyWay@home) je výkon celkom odlišný.

Akokoľvek sa už situácia vyvinie, je pozitívne že nVidia vôbec uvažuje o prechode na OpenCL s PhysX technológiou. Určite by to v prípade podpory aj u Radeon grafických kariet znamenalo oveľa viac riešenia problémov a ladenia, no ak by sa do procesu zapojila aj firma AMD, získať by mohli všetci - nVidia by dostala PhysX do viacerých herných titulov, AMD by získala podporu ďalšej technológie a samozrejme my, zákazníci, by sme mali väčší výber pri nákupe hardware...

Čo si myslíte o kombinácií PhysX + OpenCL vy, naši čitatelia? Vyjadrite svoj názor v diskusii, "konšpiračné teórie" sú vítané :-)
Komentáre (15)
bliss
Z radosťou túto možnosť vítam..A dúfam, že sa podarí
spok
na EHW uz "konspiruju", ze ak PhysX bude OpenCL, tak pojde na Radeonoch mizerne a len chcu nalakat developerov nech to robia do viac hier :(inak je to jeden z dovodov preco cakam na GF104;)
mano8
no ak by sa pridala do vyvoja aj ati (co sa asi nestane) tak by to na radeonoch ako tak urcite rozbehali..
4brunco
V případě PhysX se vůbec nic nezměnilo a měsíc staré vyjádření Nadeema z GDC 2009 bylo nepřesně interpretováno. PhysX využívá jazyk CUDA C, na kterém funguje skvěle. Samozřejmě je teoretické možné využít OpenCL a portovat pro něj PhysX i pro grafické karty ATI, nicméně výkon karet ATI s OpenCL je hodně slabý, a proto zatím nedává smysl se do něčeho takového pouštět. --Igor Staněk, NVIDIA Product PR Manager EMEA
Tralalák
>>spok: EHW sa unúvali aj vydať aktualizáciu: Aktualizace – oficiální vyjádření společnosti nVidia: V případě PhysX se vůbec nic nezměnilo a rok staré vyjádření Nadeema z GDC 2009 bylo nepřesně interpretováno. PhysX využívá jazyk CUDA C, na kterém funguje skvěle. Samozřejmě je teoretické možné využít OpenCL a portovat pro něj PhysX i pro grafické karty ATI, nicméně výkon karet ATI s OpenCL je hodně slabý, a proto zatím nedává smysl se do něčeho takového pouštět. --Igor Staněk, NVIDIA Product PR Manager EMEA / / / Ale ak by som sa mal vyjadriť k údajným konšpiračným teóriam tak PhysX by potom mohol byť aj na S3 Graphics Chrome GPUs 500-Série :o)
RESIDENT
Mna physX nezaujima ......lebo hawok je lepssi a Bullet physic na novych radeonoch bude lepsi...ak bude
r.b.class
mam nvidiu a v kazdej hre som si physx vypinal pretoze to zraza framerate neumerne vela voci kvalite ..pre mna absolutne zbytocne
jursky
Ja mám síce 7600gt čo PhysX nemá, ale bral by som PhysX, aj keby to bralo pár fps. :)
bladejac
Pekne by to bolo ,ale aj tak nechajme ATI aby prislo z niecim podobnym,ked tak lepsim...
annfokker
@bladejac: to by niekto mohol brat ako vtip,,, :))) (nic v zlom a vonkoncom nechcem rypat ale je piatok tak sa treba odreagovat a zabavit)
bladejac
Asi nie, skôr ako predpoklad, keď im pôjdu grafiky ako teraz, tak je to len otázka času kedy budu musieť niečo priniesť nove, namiesto prvenstva v DX11 na trhu...
ZoranICS
4brunco: mozes svoje vyjadrenie, ze OpenCL bezi na ATi "hodne slabo"?? Zaujimalo by ma to! Koniec koncov OpenCL pretlacala ATi...
ZoranICS
...a mimochodom, OpenCL kod bezi aj na CPU ak sa nemylim...
bladejac
ale na 15 az 20 fps...
window
Nike Toki ND Medium – Grey Blue Sapphire The nike jordan 1 has been seeing plenty of action as of late, and just off the heels of the release of the black / volt colorway, nike jordan 4 has released a new version to select accounts including 21 Mercer Street. This time around, the unique design sports a grey nubuck upper along with white and nike jordan 5 blue accents, including the piping, shoe lacing holes, and midsole ribbing. How doe these compare to past colorways we’ve previewed?
Add new comment
TOPlist