SK

MLAA aj na Radeon HD 5000 grafických kartách

Včera oficiálne predstavené Radeon HD 6800 grafické karty majú možnosť zapnúť v ovládači tzv. Morphological-AA. Toto vyhladzovanie hrán funguje podľa AMD vo všetkých hrách a pomocou pár zmien ho môžete zapnúť aj na vašej Radeon HD 5000 grafickej karte...

MLAA, teda Morphological-AA je post-processing (je aplikovaný až na konci renderpipeline) vyhladzovanie hrán, počítané cez direct compute a ponúkajú ho momentálne len Radeon HD 6800 grafické karty vo svojich ovládačoch. Informovali sme vás o ňom v novinke Čo prináša Radeon HD 6800 séria nové?. AMD plánuje oficiálne umožniť zapnúť MLAA aj na Radeon HD 5000 grafických kartách s ďalšími Catalyst ovládačmi. Užívatelia starších Radeon HD grafických kariet asi ostanú bokom, nakoľko je nutný rozumný Local Data-Share pre compute shadery. Pokiaľ však chcete MLAA vyskúšať už teraz na nejakej Radeon HD 5000 grafickej karte, máme pre vás malý návod.

V prvom rade potrebujette najnovší hotfix ovládač, Catalyst 10.10a. Ten umožňuje ako prvý ovládač oficiálne MLAA, ale len ak máte Radeon HD 6800 grafickú kartu v systéme. Otvorte následne pomocou dvojkliku setup a rozbaľte ovládač do priečinku vášho výberu. Následne stiahnite modifikovaný súbor (zdroj: 3DCenter fórum). Tento súbor predstavuje inf. súbor, ktorý umožní zapnúť MLAA a takisto regulovať rendertarget optimalizácie AF.

Choďte teraz do priečinku kde ste rozbalili ovládač a ďalej \Catalyst_8.782.1RC5_Win7_MLAA_Oct21\Packages\Drivers\Display\. Otvorte pomocou ľubovolného textového editora CW106976.inf súbor a nahraďte jeho obah tým zo stiahnutého "modifikovaného" súboru. Následne uložte zmeny a rovnako postupujte aj v prípade C7106976.inf súboru, ktorý sa nachádza v \Catalyst_8.782.1RC5_Win7_MLAA_Oct21\Packages\Drivers\Display\W76A_INF\.

Otvorte teraz setup v priečinku a nainštalujte ako obvykle ovládač. Po reštarte by sa mala objaviť v CCC možnosti zapnúť MLAA. MLAA si môžete vyskúšať v hrách, ktoré nepodporujú normálne vyhladzovanie hrán (jedna z veľkých výhod MLAA). Napríklad Gothic 4: Arcania alebo GTA 4. Z prvej menovanej hry máme aj obrázky na porovnanie. Ako vidieť na obrázkoch, MLAA vyhladí celý obraz (scénu) a spôsobí mierne rozostrenie textúr a dokonca aj ukazovateľa FPS z aplikácie FRAPs. Prepad výkonu s MLAA na referenčnej Radeon HD 5850 (recenzia na PC.sk) je voči 1xMSAA (žiadne vyhladzovanie hrán) 25%. Čo si myslíte o MLAA vy? Má MLAA väčšie šance na prežitie ako Wide a Narrow-Tent CFAA filtre, ktoré spôsobovali tiež blur? Vyskúšali ste už MLAA? Podelte sa s nami o vaše skúsenosti alebo názory pomocou funkcie komentovať.

(kliknutím sa zobrazí obrázok v pôvodnej veľkosti)

(kliknutím sa zobrazí obrázok v pôvodnej veľkosti)

Zdroj: PCGH.de, 3DCenter.org

Komentáre (6)
Lukeo
len to kurví celý obraz
mano8
ked sa tak kukam na ten G4, tak to neni ktovie co, dufam ze to bude mat naroky ze 2x 6870 alebo co, ak to vyladia tak semitne ako G3 tak to nejdem ani stahovat. Sak ten G3 som pustil na x3 720 + 5770 a nevladalo to.... LOL ale inak ten MLAA vypada celkom obstojne..
Psycho_SVK
Ten G4 je naozaj zvláštny niektorí to nespustili hratelne ani na GTX260 a niektorí v pohode na 9600gt, ale po 1. patchy jeto ževraj lepšie tak som zvedavý ako moc to bude lepšie.
lil_b
použivam 5870tku, teraz nechapem či sa oplati alebo neoplati zmeniť typ vyhladzovania hran, nejak som to doteraz neriešil, hravam na 1280x1024 (17in LCD) 8x AF, 4x AA, toto MLAA by mi malo pridať na vykone a kvalite? alebo iba na kvalite za cenu vykonu? nejaky som z toho zmäteny :) dik
FF6
je to dobre ked hras hru, ktora vyhladzovanie hran nepodporuje napriklad GTA4
sidopd
trapné GTA4...
Add new comment
TOPlist