V dnešnej recenzii sa pozrieme na trojicu nereferenčných GeForce GTX 670 z dielne ASUS, GIGABYTE a MSI. Pretaktované edície s výkonom GeForce GTX 680. Ktorá z nich bude výkonnejšia, tichšia a ktorá ponúkne vyššie OC možnosti?
GeForce GTX 670 Round-Up - Úvod
Referenčná verzia GeForce GTX 670 zaostáva za najrýchlejším modelom GeForce GTX 680 vďaka agresívnejšiemu turbo taktu len niekoľko percent. Svojím pomerom cena/výkon je ale omnoho zaujímavejšou voľbou. Hlavne jej pretaktované verzie, ktoré dorovnávajú výkonnejší model. V dnešnom teste sa pozrieme na výkon troch takýchto Keplerov od spoločnosti ASUS GeForce GTX 670 DirectCUII TOP, GIGABYTE GeForce GTX 670 OC a MSI GeForce GTX 670 Power Edition.
Tieto highendové modely GeForce GTX 670 sú už od výroby slušne pretaktované a ich jadro GK104 pracuje na vyššej frekvencii ako maximálne stabilný takt, ktorý sme dosiahli u referenčnej verzii GeForce GTX 670. Tá nepodporuje zmenu napätia a ako uvidíte v sekcii o pretaktovaní ani dve z dnes testovaných kariet.
Rozdiely vo výkone nebudú veľké (skôr žiadne), pretože všetky tri GeForce GTX 670 pracujú v záťaži na veľmi podobných frekvenciách. Karty od GIGABYTE a MSI si vo väčšine prípadoch držali frekvenciu 1215MHz, kým verzia od ASUS frekvenciu 1228MHz. Výrobcami dané špecifikácie nájdete nižšie tabuľke:
GeForce GTX 670 | ASUS GTX 670 DirectCU II TOP | GIGABYTE GTX 670 OC | MSI GTX 670 Power Edition | |
Frekvencia jadra | 915 MHz + | 1058 MHz + | 1032 MHz + | 1019 MHz + |
GPU Boost | 980 MHz | 1137MHz | 1111 MHz | 1097 MHz |
Frekvencia shadercore | 915 MHz + | 1058 MHz + | 1032 MHz + | 1019 MHz + |
Frekvencia pamätí | 1502 MHz | 1502 MHz | 1502 MHz | 1502 MHz |
Zaujímavejším porovnaním budú ich prevádzkové vlastnosti, hlavne čo sa týka hlučnosti ich nereferenčných chladičov.
Najväčší počet napájacích fáz (8) má nereferenčný plošný spoj od ASUSu. GeForce GTX 670 od GIGABYTE využíva referenčný dizajn GeForce GTX 680, avšak už s 1x8pin a 1x6pin konektormi a navyše má osadené všetky fázy pre napájanie jadra (dokopy 7fáz). Doska od MSI má sedem napájacích fáz a o napájanie sa stará dvojica 6pin konektorov. Spoločnou črtou týchto kariet je osem 2Gib GDDR5 Hynix pamäťových modulov H5GQ2H24AFR-R0C.
GeForce GTX 670 Round-Up - Technické detaily
Zhrnutie technických parametrov (teoretické hodnoty) v nasledujúcej tabuľke.
GeForce GTX 670 | ASUS GeForce GTX 670 DCII TOP | Gigabyte GeForce GTX 670 OC | MSI GeForce GTX 670 Power Edition | |
Jadro: | GK104-325 | GK104-325 | GK104-325 | GK104-325 |
Výrobný proces: | 28nm | 28nm | 28nm | 28nm |
Veľkosť jadra: | ~294 mm^2 | ~294 mm^2 | ~294 mm^2 | ~294 mm^2 |
Počet tranzistorov: | ~3540 miliónov | ~3540 miliónov | ~3540 miliónov | ~3540 miliónov |
Počet aktívnych clustrov: | 7 | 7 | 7 | 7 |
Frekvencia jadra: | 915 MHz + Turbo | 1058 MHz+ Turbo | 1032 MHz + Turbo | 1019 MHz + Turbo |
Frekvencia pamäte: | 1502 MHz | 1502 MHz | 1502 MHz | 1502 MHz |
Kapacita, typ pamäte: | 2048 MiB, GDDR5 | 2048 MiB, GDDR5 | 2048 MiB, GDDR5 | 2048 MiB, GDDR5 |
Frekvencia shadercore: | 915 MHz + Turbo | 1058 MHz+ Turbo | 1032 MHz + Turbo | 1019 MHz + Turbo |
Počet TFUs: | 112 | 112 | 112 | 112 |
Počet TAUs: | 112 | 112 | 112 | 112 |
Počet ALUs: | 7x Vec192 (1344SPs) | 7x Vec192 (1344SPs) | 7x Vec192 (1344SPs) | 7x Vec192 (1344SPs) |
Počet ROPs | 32 | 32 | 32 | 32 |
Podpora Direct3D: | 11.1 | 11.1 | 11.1 | 11.1 |
Pixel fillrate: | 29 280 - 34 560 MPixels/s | 33 856 - 36 384 MPixels/s | 33 024 - 35 552 MPixels/s | 32 608 - 35 104 MPixels/s |
Bilinear texelfillrate: | 102 480 - 120 960 MTexels/s | 118 496 - 127 344 MTexels/s | 115 584 - 124 432 MTexels/s | 114 128 - 122 864 MTexels/s |
Bilinear FP-16 texel fillrate: | 29 280 - 34 560 MTexels/s | 33 856 - 36 384 MTexels/s | 33 024 - 35 552 MTexels/s | 32 608 - 35 104 MTexels/s |
Z-sample rate: | 102 480 MSamples/s | 118 496 MSamples/s | 115 584 MSamples/s | 114 128 MSamples/s |
AA-sample rate: | 204 960 MSamples/s | 236 992 MSamples/s | 231 168 MSamples/s | 228 256 MSamples/s |
Single precision aritmetický výkon: | 2460 - 2903 GFLOP/s | 2844 - 3056 GFLOP/s | 2774 - 2986 GFLOP/s | 2739 - 2949 GFLOP/s |
Double precision aritmetický výkon: | (1/24 zo SP) 102 - 120 GFLOP/s | (1/24 zo SP) 118 - 127 GFLOP/s | (1/24 zo SP) 116 - 124 GFLOP/s | (1/24 zo SP) 114 - 123 GFLOP/s |
Geometry rate: | 3660 MTriangles/s | 4232 MTriangles/s | 4128 MTriangles/s | 4076 MTriangles/s |
Šírka zbernice: | 256 bit | 256 bit | 256 bit | 256 bit |
Priepustnosť pamäte: | 192,26 GB/s | 192,26 GB/s | 192,26 GB/s | 192,26 GB/s |
GeForce GTX 670 Round-Up - Testovacia zostava
Do našej testovacej zostavy s doskou Asus P8P67 Deluxe (recenzia) sme osadili procesor Core i7 2600k (recenzia), ktorý je pretaktovaný a výsledky by nemal ovplyvniť bottleneck z jeho strany. Ako zdroj je použitý nadpriemerne vybavený Enermax MaxRewo 1350W (preview). Každá grafická karta je otestovaná vždy s novou inštaláciou operačného systému, po ktorej sú následne nahodené posledné updaty a ovládače.
Testovacia zostava PC.sk | |
Procesor | Intel Core i7-2600k @ 4.5 GHz HyperThreading zapnutý, Turbo a šetriace funkcie vypnuté |
Chladenie | Noctua NH-U12P SE2 2x NF-P12-1300 ~ 900rpm |
Matičná doska | Asus P8P67 Deluxe LGA 1155, P67 Express Chipset (B3), BIOS 2302 |
Pamäte | G.Skill 8 GiB (2x 4 GiB) DDR3 Sniper ULV 1600MHz, 9-9-9-24, 1.25 V |
Pevný disk | Samsung 500GB SATA II, 7200rpm, 16MiB cache |
Zdroj | Enermax MaxRevo 1350 W 80 PLUS Gold, ErP Lot 6 ready! , DXXI ready |
Skrinka | SilverStone FT02B-W Midi Tower |
Monitor | Samsung SyncMaster 305T+ (30" LCD, max. rozlíšenie 2560x1600) |
Operačný systém | Windows 7 Ultimate 64-bit |
Testované grafické karty a použité ovládače:
- AMD Radeon HD 7950 (800/1.250 MHz, 3 GiB GDDR5) @ 12.4 WHQL
- AMD Radeon HD 7970 (925/1.375 MHz, 3 GiB GDDR5) @ 12.4 WHQL
- ASUS GeForce GTX 670 DirectCU II TOP (1.058/1.502 MHz, 2 GiB GDDR5) @ 301.42
- GIGABYTE GeForce GTX 670 OC (1.032/1.502 MHz, 2 GiB GDDR5) @ 301.42
- MSI GeForce GTX 670 Power Edition (1.019/1.502 MHz, 2 GiB GDDR5) @ 301.42
- nVidia GeForce GTX 670 (915/1.502 MHz, 2 GiB GDDR5) @ 301.33 WHQL
Za poskytnutie procesora Core i7 2600k ďakujeme spoločnost Intel
Za poskytnutie matičnej dosky Asus P8P67 Deluxe ďakujeme spoločnost Asus
Za poskytnutie zdroja Enermax MaxRevo 1350W ďakujeme spoločnosti Enermax
Za poskytnutie 30" LCD monitora SyncMaster 305T+ ďakujeme spoločnosti SAMSUNG
Za poskytnutie benchmarku 3DMark 11 ďakujeme spoločnosti Futuremark
GeForce GTX 670 Round-Up - Metodika testovania
Herné testy prebiehajú vždy s maximálne možnými detailami a to v troch rozlíšeniach: 1.680 x 1.050, 1.920 x 1.200, 2.560 x 1.600. Vyhladzovanie hrán a filtrovanie textúr je, pokiaľ to menu hry umožňuje, nastavené priamo v ňom. Ak nie, tieto nastavenia sú vynútené priamo v ovládačoch grafických kariet. Pre minimalizovanie nepresnosti je každá testovaná scéna premeraná v troch pokusoch, ktoré sú zaznamenané pomocou programu FRAPS.
Testované hry | |
Anno 2070 | Direct3D 11, verzia 1.01 |
Batman: Arkham City | Direct3D 11, verzia 1.1 |
Battlefield Bad Company 2 | Direct3D 11, verzia |
Crysis Warhead | Direct3D 10, verzia 1.1 |
Crysis 2 | Direct3D 11, verzia 1.9 |
Colin McRae Dirt 2 | Direct3D 11, verzia 1.2 |
Metro 2033 | Direct3D 11, verzia 1.1 |
S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat | Direct3D 11, verzia 1.6.02 |
Benchmarky | |
3DMark 11 | Direct3D 11, verzia 1.3 Performance, Extreme |
LuxMark | OpenCL, verzia 2.0, 64bit Room Scene, 2016 Triangles |
Unigine Heaven | Direct3D 11, verzia 3.0 4xMSAA, 16xAF, Tess: Normal & High |
S novými hrami, hlavne pre tie s deferred renderingom, sme sa rozhodoli vyradiť merania s 8xMSAA. Tie hry, ktoré to umožňujú, budú odteraz pretestované v najvyššej kvalite obrazu za použitia režimu 4xMSAA a tie s DR so zapnutým MLAA/FXAA. Celkový výkon grafických kariet už nebudeme rozdeľovať na režimy 4x/8xMSAA, ale len na základe použitého rozlíšenia.
Ovládače
Ovládače grafických kariet sú nastavené podľa dole priložených screeshotov (okrem série HD 6xxx, pri ktorej používame filtrovanie textúr v režime High Quality).
GeForce GTX 670 Round-Up - 3DMark 11, Unigine Heaven, Luxmark
3DMark 11
3DMark 11 od spoločnosti Futuremark je posledná verzia veľmi obľúbeného benchmarku, ktorá v porovnaní so staršou verziou Vantage prináša podporu nových funkcií najnovšieho Direct X API od Microsoftu, konkrétne Direct3D 11 (teselácia, DC 5.0 a multithreading). Prepracovaný je aj test fyziky, v ktorom bol PhysX nahradený open-source Bullet Physics. Grafické karty sme testovali v režime Extreme Preset, ktorý z troch prednastavených režimov predstavuje svojím nastavením najvyššiu záťaž kladenú práve na grafickú kartu a v menej náročnom Performance Presete. Pre Extreme Preset je definované rozlíšenie 1920x1080 so zapnutým 4xMSAA a 16xAF. Pre Performance preset to je 1280x720 1xMSAA a 1xAF.
Unigine Heaven
Unigine Heaven bol pri svojom uvedení vôbec prvý syntetický benchmark využívajúci možnosti Direct3D 11 rozhrania. Okrem neho obsahuje podporu pre D3D 9, 10 ,11 a od verzii 2.1 aj OpenGL 4.0. Najvýraznejšou časťou tohto syntetického testu je hardvérová teselácia. Tej sekundujú techniky ako SSAO, Parallax Occlusion Mapping, 64bit HDR rendering či DirectCompute. S verziou 2.1 pribudla do benchmarku aj podpora stereoskopickej projekcie. Výkon GPUs testujeme s použitím 4xMSAA, 16xAF v rozlíšeniach 1920x1200 a 2560x1600. Použité množstvo teselácie normal a extreme.
Luxmark
Luxmarkje voľne dostupný OpenCL renderovací benchmark pre viaceré platformy (Windows, Linux, MacOS, atď). Ako testovaciu scénu pre renderovanie sme použili “Room Scene“, ktorá je z trojice testov najkomplexnejšia a pozostáva až z dvoch miliónov trojuholníkov.
GeForce GTX 670 Round-Up - Anno 2070, Batman Arkham City
Anno 2070
V najnovšom pokračovaní stratégie Anno 2070 sa po prvýkrát dostávame do budúcnosti. Napriek tomu, že hra beží na rovnakom engine ako Anno 1404, moderné prostredie hry je kompletne prepracované a obohatené o efekty najnovšieho Direct3D 11 rozhrania. Naše testy prebiehajú na začiatku kampane počas 20s.
Batman Arkham City
Pokračovanie najlepšej komiksovej hry súčasnosti Batman beží na upravenom Unreal Engine 3 s podporou Direct3D 11. Skvelú atmosféru v hre dopĺňajú grafické efekty ambient occlusion, teselácia a zároveň niekoľko úrovní PhysX nastavení (off, normal, high). Testovanie prebieha v stavanom benchmarku.
GeForce GTX 670 Round-Up - Battlefield Bad Company 2, Crysis Warhead
Battlefield Bad Company 2
Dice s vylepšeným enginom Frosbite 1.5 priniesla do druhého dielu Bad Company okrem vylepšenia vizuálnej stránky (HBAO, Depth of Field, soft particles) vynovený deštrukčný model pod názvom Destruction 2.0. Ten je postavený na fyzikálnom engine Havok a v hre umožňuje zničiť obrovské množstvo detailov. Vývojári nezabudli na podporu Eyefinity od AMD. V teste je použitá jedna z najnáročnejších scén singleplayer časti s masívnymi explóziami, misia Crack The Sky. Priebeh zaznamenáva program FRAPS počas 60s akcie.
Crysis Warhead
Príbeh hry Crysis Warhead sa odohráva paralelne k dielu Crysis a je postavený na rovnakom engine ako jednička Cryengine 2. V kampani sa dostanete do role bývalého člena SAS Delta Force Michaela Sykes-a s prezývkou Psycho. Počas nej bojujete proti nepriateľom zo Severnej Kórei a mimozemšťanom. Dej sa odohráva na rôznych miestach, ako napríklad džungľa, podzemný komplex, letisko a mnoho ďalších. Hra je aj napriek svojmu veku jedna z najnáročnejších vôbec. Testovanie prebiehalo v náročnej scéne From Hell’s Heart po dobu 30s.
GeForce GTX 670 Round-Up - Crysis 2, Colin McRae Dirt 2
Crysis 2
V novej časti hry Crysis 2, ktorá je postavená na Cryengine 3, sa dostávame z džungle do mesta. S novým enginom (hlavne po opatchovaní) nám pribudli efekty Direct3D 11 (teselácia) a textúry s vysokým rozlíšením. Hru testujeme v scéne "Dead Man Walking" po dobu 25s.
Colin McRae Dirt 2
Závodná hra Colin McRae Dirt 2 od Codemasters beží na Ego Engine, ktorý podporuje aj najnovší Direct3D 11. Hra ako prvá zahŕňala podporu tohto štandardu. Reálnosť hry dotvára hardvérová teselácia vody, publika a vlajok, HDAO využívajúce DirectCompute, HDR osvetlenie, motion blur, Depth of Field a mnoho ďalších efektov. Testy prebiehali po dobu 60s v náročnej mape Malaysia.
GeForce GTX 670 Round-Up - Metro 2033, S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat
Metro 2033
Hra Metro 2033 je vytvorená podľa sci-fi románu ruského autora. Je založená na vlastnom engine od 4A. Svojou pokročilou grafikou v podobe viacerých efektov (Depth of Field, teselácia, SSAO, motion blur, soft shadows a mnoho iných) s kombináciou PhysX fyzikálneho enginu "predbehla" dobu. V hre Metro ste postavený do role Artyom-a, ktorý prežil atómovú vojnu a žije v podzemí. Jeho úlohou je dostať sa do mesta Polis. Testovanie prebieha počas útokov mutantov v misii Cursed, priebeh zaznamenáva FRAPS po dobu 30s.
S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat
Dej tretieho pokračovania akčnej FPS hry od ukrajinského GSC Game World sa odohráva krátko po skončení dielu Shadow of Chernobyl. Call of Pripyat beží na X-Ray engine 1.6, v ktorom je doplnená podpora o Direct3D 11 (teselácia a vylepšené tiene). Pre fotorealistickú grafiku okrem nich využíva napríklad SSAO, HBAO, Depth of Field (viac tu). Testovacia scéna z mesta Pripyat je zaznamenávaná FRAPSom po dobu 30s behu.
GeForce GTX 670 Round-Up - Spotreba, Hlučnosť, Teploty
Spotreba
Meranie spotreby prebieha za pomoci meracieho prístroja Voltcraft Energy Monitor 3000 v dvoch druhoch prevádzky. Najprv bola zmeraná spotreba celej zostavy (bez monitora) v režime bez záťaže (2D), 10minút po nabootovaní operačného systému Windows 7 64bit so zapnutou Aero plochou. Následne prebehlo meranie 3D spotreby v testovanej scéne hre Crysis pri rozlíšení 2560x1600 s 1xMSAA/16xAF.
Namerané hodnoty predstavujú príkon celej zostavy bez monitora, preto je možné že vznikli menšie nepresnosti kvôli účinnosti zdroja, ktorá nie je pre každé zaťaženie rovnaká.
Spotreba troch GTX 670tiek sa v systéme Windows príliš nelýši a je porovanteľná s konkurenčnými produktmi. V záťaži si najhoršie viedla karta od GIGABYTE, spotreba zostavy je o dosť vyššia ako pri modeloch ASUS a MSI, dorovnala podobne výkonný Radeon HD 7970.
Hlučnosť
Meranie hlučnosti grafických kariet prebieha za pomoci hlukomeru Voltcraft SL-100 v rovnakých režimoch aké používame pri meraní spotreby. Teda 2D režim 10minút po nabootovaní systému a 3D počas hry Crysis. Vo všetkých prípadoch boli vypnuté nainštalované ventilátory v skrini. Zdrojom hluku bol disk a zdroj Enermax MaxRevo 1350W. Meranie bolo uskutočnené 20cm od skrinky SilverStone FT02B-W s otvorenou bočnicou.
Najtichšia GeForce GTX 670 v 2D je od MSI, ani zvyšné dve však nepatria v uzavretej bedni medzi rušivý element. Pri zaťažení je chladič MSI karty naopak hlučnejší ako ASUS a GIGABYTE. V tomto by som vyzdvihol hlučnosť karty od spoločnosti ASUS, tá je v 3D len o niečo vyššia ako v 2D.
Teploty
Meranie teplôt naväzuje na meranie spotreby, počas dvoch testov (2D, 3D - Crysis) sú teploty pre jadro grafických kariet odčítavané v programe GPU-Z a MSI Afterburner. Pre zvyšné teploty (pamäte a napäťové regulátory) bolo nutné otvoriť bočnicu skrinky FT02B-W. Pre toto meranie bol použitý laserový teplomer Voltcraft IR-280.
Idle | Crysis | |||||
jadro | pamäte | VRM | jadro | pamäte | VRM | |
ASUS GeForce GTX 670 | 35°C | - | - | 74°C | - | - |
GIGABYTE GeForce GTX 670 | 36°C | 39,1°C | 42,4°C | 77°C | 81,2°C | 87,1°C |
MSI GeForce GTX 670 | 30°C | 36,7°C | 37,1°C | 68°C | 78,8°C | 87,8°C |
Gigabyte GeForce GTX 680 OC | 32°C | 32,5°C | 41,1°C | 65°C | 78,9°C | 87,6°C |
nVidia GeForce GTX 670 | 32°C | 44,9°C | 36,5°C | 77°C | 79,7°C | 92,9°C |
nVidia GeForce GTX 680 | 35°C | 37,2°C | 44,3°C | 78°C | 76,3°C | 74,2°C |
AMD Radeon HD 7950 | 37°C | 39,2°C | 39,4°C | 70°C | 70,9°C | 57,1°C |
AMD Radeon HD 7970 | 37°C | 38°C | 38,9°C | 78°C | 84,1°C | 75,4°C |
GeForce GTX 670 Round-Up - Pretaktovanie, Výkon po OC
Pretaktovanie patrí k obľúbeným spôsobom ako zvýšiť výkon nielen grafických kariet. Z veľkej časti je ale OC o šťastí, pretože nie všetky jadrá majú rovnaký taktovací potenciál. Preto naše výsledky nemožno zovšeobecniť, rozdiely by ale nemali byť veľké. Aby sme minimalizovali vplyv chladenia na výsledok, otáčky ventilátora boli u každej z kariet nastavené fixne na 100%rpm. Zmena frekvencií a napätia je realizovaná v programe MSI Afterburner. Stabilitu frekvencií sme preverili v troch programoch. Najprv bolo nájdené maximum pre jadro pomocou testov v Unigine Heaven, 3DMark 11 a nakoniec v hre Crysis. Obdobným spôsobom sme našli maximum pre pamäte. Všetky karty sme otestovali (pokiaľ je možne regulovať napätie) pri štandardnom a zvýšenom napätí. Pri zvýšení napätia netreba zabúdať na zvýšené požiadavky na zdroj a chladenie. |
ASUS GeForce GTX 670 DirectCUII TOP
Každá z dnes testovaných je svojím výrobcom pretaktovaná na dosť vysokú frekvenciu, ktorú bez zvýšenia napätia ďaleko neposunieme. Bez neho sa jadro GeForce GTX 670 od ASUSu dokázalo zrovnať s frekvenciou 1267 MHz (+25 Mhz) a GDDR5 pamäte s 1800 MHz. Zmena napätia cez utilitu MSI Afterburner bola u karty ASUS neúspešná. Napriek tomu, že posuvníkom šlo hýbať, napätie sa nezmenilo.
GIGABYTE GeForce GTX 670 OC
Podobne ako karta vyššie, GIGABYTE verzia (referenčné PCB z GeForce GTX 680) nepovoľuje meniť napätie. Pri štandardnom napätí 1.175V som sa dostal na frekvenciu 1256 MHz (+40 MHz). Pamäte dokázali pracovať na rovnakej frekvencii ako hore menovaná 1800 MHz.
MSI GeForce GTX 670 Power Edition
Dostávame sa k poslednej karte, ktorej zmena napätia umožnuje dosiahnúť vyššie stabilné frekvencie ako predchádzajúce dve GTX 670. Po pridaní napätia (+50 mV) som sa s frekvenciou dostal na 1345 MHz (+130 MHz). Bez jeho zvýšenia bolo pre kartu stabilných 1296 MHz (+80 MHz). S GDDR5 pamäťami som ostal pri "klasických" 1800 MHz.
Výkon po pretaktovaní a škalovanie
Pre otestovanie výkonu som použil dva syntetické benchmarky (3DMark 11, Unigine Heaven) a jednu hru (Crysis), ktoré boli použité aj pri testoch stability. Ako sa prejavili jednotlivé OC výsledky na výkon testovaných kariet môžete vidieť v grafoch.
klikni na graf pre zväčšenie
klikni na graf pre zväčšenie
klikni na graf pre zväčšenie
GeForce GTX 670 Round-Up - Zhrnutie výsledkov
Do celkového hodnotenia sme brali do úvahy len výsledky z 8 hier prerátané individuálne na percentá. 100% výkonu reprezentuje v každom rozlíšení referenčná AMD Radeon HD 7950.
GeForce GTX 670 Round-Up - Záver
Pretaktované verzie GeForce GTX 670 sú výkonovo podobné rýchlejším modelom GeForce GTX 680 a AMD Radeon HD 7970. Vysoké pracovné frekvencie u všetkých troch modeloch však nedávajú priestor pre ďalšie pretaktovanie a už vôbec nie bez možnosti zmeny napätia. Hranicu 1300MHz prekonala len jediná karta a to až po zvýšení napätia. Lepším merítkom sú ich prevádzkové vlastnosti.
MSI GeForce GTX 670 Power Edition
Najlepším modelom GeForce GTX 670 pre pretaktovanie je nereferenčná MSI verzia, ktorá dovoľuje zmenu troch napätí. Napriek tomu, že ich program MSI Afterburner nedokázal monitorovať, stabilná frekvencia stúpla na 1345MHz pre jadro. Chladenie MSI je v systéme Windows ultratiché. Naopak v záťaži, kedy má agresívnejšie nastavenie, je z tejto trojice najhlučnejšie. Vďaka tomu dosahuje nižších teplôt a karta je aj o niečo úspornejšia.
ASUS GeForce GTX 670 DirectCUII TOP
Táto karta si suveréjne počínala v prevádzkových vlastnostiach. Jednoznačne najtichšia highendová karta akú sme kedy mali v testoch. Hlučnosť jej chladenia sa so zvyšujúcou záťažou takmer vôbec nemení a je len o niečo vyššia ako v systéme Windows. Vďaka vyšším frekvenciám spotrebuje pri porovnaní s referenčnou verziou GeForce GTX 670 približne o 20W viac.
GIGABYTE GeForce GTX 670 OC
Chladenie GIGABYTE modelu je bez zaťaťenia tiež tiché a porovnateľné s prvou menovanou. V záťaži je však trojica ventilátorov o niečo hlučnejšia, no stále ju môžeme zaradiť k tomu lepšiemu. Menší problém vidím v nameranej spotrebe, za ktorou stojí pravdepodobne posilnená napájacia časť. Sporeba sa celkom výrazne líšila od ostatných dvoch kariet a to aj napriek tomu, že ich napätie je v záťaži rovnaké.
Zhrnutie kladov a záporov testovaných kariet
MSI GeForce GTX 670 Power Edition | |
Plusy | Mínusy |
- výkon - tiché chladenie v Idle - pretaktovanie - teploty - spotreba | - hlučné chladenie v Loade |
ASUS GeForce GTX 670 DirectCUII TOP | |
Plusy | Mínusy |
- výkon - tiché chladenie v Idle a najmä v záťaži - PhysX - spotreba | - horšie OC |
Gigabyte GeForce GTX 670 OC | |
Plusy | Mínusy |
- výkon - tiché chladenie - PhysX | - horšie OC - spotreba |
Za zapožičanie grafickej karty Asus GeForce GTX 670 DirectCUII TOP ďakujeme spoločnosti Asus.
Za zapožičanie grafickej karty Gigabyte GeForce GTX 670 OC ďakujeme spoločnosti Gigabyte.
Za zapožičanie grafickej karty MSI GeForce GTX 670 Power Edition ďakujeme spoločnosti MSI.
M1ch4l
TomKocuR
Mučo Mačo
crux2005
Mučo Mačo
x_x_x_x
crux2005
HEAD
yesper
Frosty
Marto
yesper
Mučo Mačo