Hlavnému zdroju príjmov Blizzardu, hre World of Warcraft, masívne ubúdajú hráči.
World of Warcraft je prvým MMO-RPG titulom, ktorému sa podarilo úspešne a masovo preraziť. Bola uvedená v roku 2004 a v časoch najväčšej slávy mala okolo 12 milónov platiacich hráčov. V súčasnosti však Activision-Blizzard zaznamenáva rapídny odliv hráčov, najväčší za posledné obdobie.
(hra WoW, zdroj: forbes.com)
Ešte začiatkom minulého roka mala hra 10.3 milióna predplatiteľov, ich počet klesol za 12 mesiacov na 8.3 milóna (marec 2013). Za ďalšie 4 mesiace však Blizzard stratil vyše 600 tisíc hráčov, na súčasných stav približne 7.7 milóna, a tento prudko klesajúci trend sa nemení.
Môže za to plejáda konkurenčných hier, ktoré často fungujú na báze free-to-play s určitým plateným obsahom, kde nie je nutné platiť paušálne za hranie, čo je pre väčšinu asi prijateľnejší sceár. Na druhej strane, Activision-Blizzard musí pohnúť rozumom a hru niečim oživiť, aby im nakoniec neušli všetci hráči.
Zdroj: fudzilla.com
elementar
Broslowski
passco
dzajroo
passco
anonxmus