SK

Výrobné náklady Xbox One a PlayStation 4

Analýza iSuppli odhalila výrobné náklady nových herných konzol od Microsoft - Xbox One a Sony - PlayStation 4...

Zverejený je hrubý odhad cien za jednotlivé komponenty ako aj finálne zloženie. Celkovo stojí Microsoft výroba jednej Xbox One, vrátane Kinect aspoň 471 USD. Sony zaplatí za výrobu jednej PlayStation 4 konzoly aspoň 381 USD. Bez príslušenstva ako Kinect, ovládača a balenia, stojí hardvér Xbox One - 357 USD. Hardvér PlayStation 4 s cenou 348 USD je naďalej (o 3%) lacnejší.

Detailnejšia tabuľka zverejňuje cenu AMD SoC, pamäte, mechaniky a ďalších komponentov. Cena custom build APU od AMD na Xbox One je napriek nižšiemu grafickému výkonu, vyššia ako podobného APU na PS 4. Vyššie náklady spôsobuje 32 MB eSRAM na čipe. Kvôli nemu je aj plocha APU jadra Xbox One väčšia ako plocha APU PS4. Na druhej strane je DDR3 pamäť v Xbox lacnejšia ako rýchlejšia GDDR5 pamäť PS4. Po APU je druhý najdrahší komponent Xbox One - Kinect kamera, ktorá je štandardné príslušenstvo konzoly od Microsoftu. Jej výroba stojí minimálne 75 USD. Za zloženie konzoly zaplatí Microsoft tiež viacej ako Sony.

 Xbox OnePlayStation 4
SoC (CPU + GPU)110 $100 $
DRAM60 $ (DDR3)88 $ (GDDR5)
Zdroj25 $ (externý)20 $ (interný)
Optická mechanika32 $28 $
Pevný disk37 $37 $
(Elektronické) súčiastky43 $35 $
Iná elektronika50 $40 $
Ovládač15 $18 $
Príslušenstvo (v balení)10 $6 $
Ďalšie príslušenstvo (Kinect)75 $-
Celková cena komponentov457 $372 $
Zloženie14 $9 $
Cena komponentov + zloženie471 $381 $
Odporúčaná cena - výrobné náklady*28 $18 $

Čistý zisk výrobcov na nových konzolách bude preto nízky. *Ak nepočítame ďalšie náklady ako vývoj, marketing a iné, zoastanú Microsoftu - 28 USD. Sony by zostalo v ideálnom prípade - 18 USD. Odporúčané koncové ceny konzol sú 499 USD za Xbox One a 399 USD za Playstation 4. 

Nakoľko musia výrobcovia pokryť aj ďalšie výdavky - vývoj, marketing a iné, nie je prekvapujúce, že analysti predpovedajú Microsoftu už tento rok stratu aspoň 1 miliardy USD. V prípade Sony to bude veľmi pravdepodobne podobné číslo, aj keď možno nie také vysoké. Zisk produkujú predovšetkým hry, licencie a hardvér až v dlhodobom horizonte.

Zdroj: iSuppli.com

Add new comment
TOPlist