Samsung síce predbehol svojho najväčšieho konkurenta Apple pri vstupe na trh so smart hodinkami, keď uviedol produkt Gear o dva roky skôr, no Apple trhu naďalej jednoznačne dominuje. Dopyt po smart hodinkách ale nie je tak veľký, ako by si obe spoločnosti predstavovali.
V období od marca do júna tohto roku spoločnosť Apple doručila zákazníkom približne 1,6 milióna smart hodiniek, čím si uchmatla celkovo 47% z trhu. Oproti minulému roku sa však jedná o viac ako polovičný prepad, keďže za to isté obdobie v roku 2015 sa predalo 3,6 milióna kusov smart hodiniek, čím si Apple zabezpečil 72% podiel na trhu.
Naopak spoločnosť Samsung si oproti minulému roku výrazne polepšila. Za druhý štvrťrok 2016 sa predalo približne 600 000 kusov smart hodiniek značky Samsung (51% nárast oproti minulému roku), čo tvorí 16% trhu. Z výsledkov vyplýva, že všetky spoločnosti na zozname zaznamenali aspoň 25% nárast oproti číslam z minulého roku. Apple je jedinou spoločnosťou, ktorá zaznamenala pokles v predaji svojich produktov.
Napriek týmto skutočnostiam je z výsledkov vidieť, že dopyt po smart hodinkách klesá. Odhady hovoria o počte 3,5 miliónov predaných kusov smart hodiniek za druhý štvrťrok, čo je 32% pokles oproti minuloročným číslam. Za rovnaké obdobie v sa v roku 2015 podarilo predať viac ako 5,1 miliónov zariadení.
Zdroj: digitaltrends
Viktor (loleqboleq)