SK

Lietadlo Lockheedu a Aerionu, ktoré má priniesť renesanciu nadzvukového lietania

Lockheed Martin a Aerion podpísali dohodu o spoločnej práci na návrhu nadzvukového lietadla kategórie Business jet. Aerion verí, že vývoj lietadla Aerion AS2 je kľúčový pre renesanciu nadzvukového lietania. Za Lockheed bude na projekte pracovať jeho legendárna vývojová divízia Skunk Works, asi najviac známa svojím špionážnym lietadlom Blackbird SR-71.

AS2 je 12 miestne lietadlo s plánovanou cestovnou rýchlosťou 1,4 Machu nad morom a 1,2 Machu nad oblasťami, kde je do dovolené bez toho, aby supersonický tresk dosiahol povrch zeme. V ostatných oblastiach sa predpokladá let rýchlosťou 0,95 Machu. Predpokladaný dolet je 10 tisíc kilometrov. Unikátne krídla lietadla umožňujú prirodzené nadzvukové laminárne prúdenie okolitého vzduchu a sú kľúčovou technológiou nového lietadla. Vďaka nim môže AS2 letieť nadzvukovou rýchlosťou a pritom byť z hľadiska spotreby paliva efektívnym strojom.

Aerion dva a pol roka spolupracoval na vývoji lietadla s Airbusom. Výsledkom spolupráce je dizajn krídel a konštrukcie lietadla, plán rozloženia systémov lietadla a koncept fly-by-wire ovládacieho systému. Prvý let lietadla sa očakáva v roku 2023 a jeho certifikácia v roku 2025. Aerion už má prvú objednávku na 20 kusov AS2.

Zdroj: news.lockheedmartin.comwww.aerionsupersonic.com

Komentáre (8)
Pjetro de
clovek sa fakt musi o ludstvo obavat: este pol druheho roka a bude tomu 1/2 storocia co sme pristali na Mesiaci s pocitacmi vykonnymi jak 10% vykonu dnesnych smart-hodiniek a odvtedy ani prd - amici uz nie su ani schopni lietat na obeznu drahu bez komercnej pomoci kedze raketoplany zrusili, atomove hodiny v galileo satelitoch sa kazia takym tempom, ze za par rokov to mozu komplet vsetky gagileo satelity odpisat, hlavne ze gps funguju dekady a v neposlednom reda konkord mal x-nasobne vacsiu kapacitu a lietal 2,05 machu ........... katastrofa, co bolo mozne pred dekadami, nie je mozne dnes
Pjetro de
vsetko ide akosi od 10 k 5 a od 5 k 2 a za 30 rokov uz bude problem dostat sa lietadlom za 6 hodin cez atlantik, lebo miesto prudovych lietadiel na fosilne paliva nasadia nejake vrtulkove e-lietadla co poletia 300 km/h miesto 950 km/h a ludia su coraz sprostejsi a sprostejsi a budu tak sprosti, ze vyberani bezdomovci a ozrani v "Aj mudry schybi" budu oproti tomu elita naroda
adam102
Neda sa nesuhlasit. Nepovazujem sa za elitu naroda, ale ked sledujem ake technologie sme realne mali a mohli mat, no priemerne sprosti ludia si uz mnohokrat dobrovolne vybrali horsiu a zaroven drahsiu alternativu, tak mi je smutno.
spirit710
tak to je ozaj pokrok )) stači prerobiť niektorí vačši bombarder na osobne lietadlo a všetko je inak same hluposti )) mi to pripada ako turecke hospodarstvo
peterfffffff
Ti co si to zariadia budu mat technologie a sluzby ake sa im zachce. Zvysok ludstva ktory bol doteraz len tahany na urcitu uroven, pride o tieto vymozenosti ktore doteraz mal. Plody pokroku budu dostupne len pre najbohatsich, nie pre masy ako doteraz.
Zuko
Nič nové, však to je FSX CAF F-104 G Starfighter
jajo
Cele zle. Mam z toho dojem, ako ked ludstvo spravi ktor vpred a potom tri vzad. A dookola a dookola... V dnesnej dobe, mach 1,4 a 12 cestujucich??????????????? Ved stacilo zobrat do parady stary Concord, nabuchat ho dnesnymi technologiami, novym modernym motorom, novymi materialmi a toto by bol pokrok, nie hentie patoky co stvaraju...
TOM4S
Asi si neuvedomujes aku ma efektivitu a spotrebu motor, ktory pohana lietadlo rychlostou 2 MACH. Je to neefektivne. Aj moderne stihacky potrebuju na take vysoke rychlosti pridavne spalovanie a je to casovo obmedzene. Ich bezna prepravna rychlost je nizsia ako rychlost zvuku. Tusim F22 ma moznost letiet viac ako 1 Mach bez pouzitia forsaze
Add new comment
TOPlist