SK

Železničná trať pýšiaca sa mnohými NAJ

Peking a Šanghaj od včera spája vysokorýchlostná železnica. Vzdialenosť  1305 kilometrov prekoná len za 4 hodiny a 48 minút.

Včera, 30. júna 2011 uviedli Čínske železnice do prevádzky vysokorýchlostnú trať Peking-Šanghaj. Trať spájajúca dve významné ekonomické centrá krajiny poskytne dopravu rýchlosťou 300 km za hodinu, čo umožní skrátiť cestovanie medzi nimi len na 4 a trištvrte hodiny. Celú trať absolvuje vlak bez jedinej zastávky. Doterajšie najrýchlejšie vlakové spojenie zvládlo túto vzdialenosť za 9 hodín a 49 minút. Pre porovnanie, ide o trať s podobnou vzdialenosťou ako Banská Bystrica-Paríž či Bratislava-Barcelona. Nečudo, že konkuruje leteckej doprave medzi Pekingom a Šanghajom, čo sa už prejavilo na znížení cien leteniek medzi oboma mestami až o 65%.

V dopravnej špičke bude po trati vypravovaný vysokorýchlostný vlak približne každých 5 minút. Minimálny povolený odstup vlakových súprav je stanovený na 3 minúty. Súpravy CRH380 s kapacitou 1050 cestujúcich a výkonom 20MV tak spotrebujú na prepravu jedného cestujúceho medzi Pekingom a Šanghajom len 80kWh energie.

Trať je najdlhšou svetovou vysokorýchlostnou železnicou skonštruovanou v jednej fáze výstavby. Jej stavba začala len pred troma rokmi (18. apríla  2008) a stála 32 miliárd dolárov (220 miliárd juanov). Predpokladá sa, že denne prepraví približne 220 tisíc cestujúcich, čo znamená zdvojnásobenie doterajšej kapacity.

Trať je držiteľom viacerých ďalších svetových prvenstiev. Sú na nej dva najdlhšie železničné mosty na svete, 164 kilometrov dlhý Danyang–Kunshan Veľký Most a 114 kilometrov dlhý viadukt medzi mestami Langfang a Qingxian. Po celej dĺžke trate je 244 mostov. Celkovo 86.5% jej dlžky je riešených nadúrovňovo.

3. decembra 2010 16-vagónová verzia súpravy CRH380AL dosiahla na časti tejto trate rýchlostný rekord 486.1 km/h. O 5 týždňov neskôr, 10. januára 2011, 12-vagónová verzia CRH380BL dosiahla rýchlosť 487.3 km/h.

Cena jednosmerného lístku sa pohybuje medzi 410 až 1,750 juanov ($63 až $270). Lístky na prvý deň prevádzky sa vypredali behom hodiny po otvorení predajných miest 24. júna 2011.
 



Komentáre (6)
mano8
no, za 50-70€ by som sa stopercentne siel previesť !!! musi to byt pecka... :)
dexterm
Snáď sa aj mi dočkáme rýchlodráhy Bratislava - Paríž.
pif666
Nedockame. Taketo trate ma zmysel stavat len medzi velkymi metropolami, kde je potencial ze budu stale vytazene. Bratislava je mala provincna diera, kde sa nic podobne neoplati. Stacilo by konecne mat normalnu hlavnu stanicu, trate na 160km/h budu dostatocne.
dexterm
To je Váš osobný názor vycucaný z prsta, alebo viete čo my ostatní nie? Ja napríklad viem že tá trať sa už nejaký čas stavia. Samozrejme ale nebude to maglev, ale to som v mojom príspevku ani netvrdil. "Železničný koridor TENT 17 vedie z Paríža cez územie Francúzska, Nemecka, Rakúska až na Slovensko do Bratislavy. Je súčasťou 30 medzinárodných európskych dopravných koridorov. Cieľom je jeho prestavba na vysoko rýchlostnú výkonnú trať v celej dĺžke asi 1500 km."
pif666
Samozrejme myslel som maglev, kedze vacsinou pri tomto type clankov ludia vzdychaju ze "kedy to bude u nas" a najlepsie BA-Kosice TEN-T 17 sa mozno dockame, tak sorry
simon27
,,... a výkonom 20MV ... " no pokiaľ viem, tak sa výkon stále udáva vo wattoch a nie vo voltoch :)
Add new comment
TOPlist