Nákupné správanie Slovákov sa počas Valentína v posledných rokoch výrazne mení. Detailný náhľad na túto problematiku poskytuje Mastercard Love Index.
Sviatok zaľúbených významne hýbe útratami aj u nás. Mastercard Love Index, zostavovaný na základe analýz transakcií uskutočnených prostredníctvom platobných kariet za trojročné obdobie ukazuje, že výdavky v kategórii tých sentimentálnych vzrástli na Slovensku od roku 2014 o 79%. Celkový počet transakcií dokonca až o 199%. Väčšina valentínskych nákupov sa odohráva na poslednú chvíľu, 13. februára. V tento deň sa v posledných 3 rokoch po celom svete uskutočnilo v súčte 47,7 miliónov transakcií, z toho na Slovensku viac ako 24 tisíc.
Zdroj: Mastercard
Väčšina nákupov valentínskych darčekov sa stále realizuje v kamenných obchodoch, no nárast môžeme vidieť aj v digitálnom svete. Celkový nárast online transakcií medzi Valentínom 2014 a 2016 predstavoval u nás 176%. Predaj tradičných darčekov, ako sú kvety, sa na Slovensku za posledné tri roky zvýšil o 62%. Špeciálny večer mimo domova alebo iný neobvyklý zážitok sa však stáva tým hlavným spôsobom ako vyjadriť lásku k svojej polovičke. Výdavky v reštauráciách sa za posledné tri roky zvýšili o 90%, čo predstavuje 57% všetkých transakcií uskutočnených v deň svätého Valentína.
Zdroj: TS
Vase meno
MQ