Volkswagen mal donedávna vo svojom portfóliu len dve čisto elektrické autá – e-up! a e-golf. K nim sa v posledných mesiacoch pridalo auto s netradičným názvom ID.3 a čoskoro k nim pribudne aj väčšie ID.4. Na test nám VW poskytlo čisto elektrické ID.3...
![](/sites/default/files/resize/2021-04/p1170372-350x260.jpg)
Dizajn
Nech sa na ID.3 pozerám takmer z ktorejkoľvek strany, vôbec sa neviem ubrániť pocitu, že dizajn vo mne evokuje súčasné rally autá. Som si istý, že toto nebolo zámerom VW dizajnérov – takýto dizajn by si určite ponechali pre iný typ auta. Celkovo však pôsobí ID.3 naozaj mohutným dojmom a určite k tomu prispievajú aj veľké 20“ kolesá. Zadná časť má naozaj jemné krivky – horný spojler/deflektor zjemňuje celú zadnú časť, ktorá tak nie je nijak extra prerušovaná viacerými výklenkami.
![](/sites/default/files/resize/2021-04/p1170376-350x260.jpg)
Pohľad zozadu uchváti rovnako – zatmavené sklo spolu s čiernym kufrom vyzerá skvelo a naozaj by ste na prvý pohľad nepovedali, že sa jedná o „zelené“ elektrické auto. Takže zatiaľ nech sa pozeráte na ID.3 z boku alebo zozadu poviete si, že toto je naozaj vydarené auto. Lenže potom sa postavíte pred auto a prvé čo vás asi napadne bude, či sa pozeráte na budúcnosť alebo na Golf z roku 2019... Ja v prednej časti ID.3 vidím práve druhé spomenuté a to Golf 2019. Toto je naozaj škoda, pretože celkový dizajn ID.3 je naozaj, naozaj vydarený. Prečo sa VW vydal práve touto cestou ostáva pre mňa vo hviezdach...
![](/sites/default/files/resize/2021-04/pxl_20210304_140704173-350x260.jpg)
![](/sites/default/files/resize/2021-04/pxl_20210304_140235168-350x260.jpg)
Jozef M.
Velmi dobra recenzia z pohladu bezneho cloveka (ziadne PR blbosti), som milo prekvapeny akym smerom sa to tu ubera na pc.sk co sa tyka recenzii aut. Len tak dalej!
Jeseter
V akych vonkajsich teplotach ste testovali dojazd a spotrebu? Malo auto aj tepelne cerpadlo? A aky je oficalny dojazd hlasany VW? Inac pekne napisane z pohladu bezneho cloveka pouzivatela auta ale neviem ci ste nabijali "doma" alebo len na verejnych nabkach..
Lukáš Lancz
Teploty sa pohybovali medzi 10-14stupnov, do dalsich recenzii to budem uvádzať - už sme dostali podobnú požiadavku. Dojazd podla WLTP by mal byť 390-420 kilometrov (idealne podmienky a leto) a auto bolo bez tepelneho cerpadla.