hifista, ty si fakt neuvedomujes ako si vedla, ale aj tak sa dobre s tebou diskutuje, len sa nad tym vsetkym zamysli, co pisem :)
ak mam doma aparaturu, ktora verne zaznamenava a reprodukuje vsetky zvuky a ruchy v jej blizkosti, tak naco sa mam pachtit za niecim inym a skusat kable, , filtracne listy a podobne marketingove kraviny? jednoducho to vnimam ako 100% stav a neda sa dosiahnut vernejsia reprodukcia ako je verna. ked ti dam do ruky 3 cukriky, tak ty proste nedokazes z tej ruky zjest 4, pokial ten jeden cukrik neukradnes z ineho zdroja :)
jednoducho zosilnovace, prevodniky reproduktory tvoria elektronicky obvod, a ked ten obvod zostrojis tak, ze zlozenie kabla bude rapidne ovplyvnovat vysledny signal, tak je jasne ze budes vymenu kabla pocut.
ale v praxi su tie obvody zostrojené tak, ze vplyv kabla je 0,0000000001% a ten kabel moze byt tvoreny kludne aj z najvzacnejsieho kovu, ktory sa nachadza len na jupiteri , aj tak ten rozdiel pocut nebudes.
samozrejme, ze kazdy reproduktor, kazdy zosilnovac, kazdy prevodnik hra inak, ale ciste teoreticky ty dokazes namixovat kazdy jeden zvukovy zaznam tak, aby hral na rozlicnych aparaturach uplne rovnako. staci ti poznat, ako sa ta aparatura chova a podla toho dokazes prislusne prvky zaznamu bud potlacit alebo zvyraznit.
ty pochop konecne, ze ak nejaky koncert bude zaznamenavat , mixovat a mastrovat niekto, kto zvukarine rozumie, tak jeho 128kbps empetrojka bude na low ende zniet omnoho lepsie ako nakvalitnejsi zaznam od babraka aj keby bol prehravany na najdrahsom high ende na svete.
na high endovych vystavach som bol a neviem z coho tam mam akoze padnut na rit. tie najdrahsie zostavy nehrali lepsie . hrali iba kazda inak.
ddd