Johan Andersson, Technical Director DICE, zverejnil vo svojej prednáške na APU13 informácie o AMD Mantle a jeho implementácii v Battlefield 4...
Technické informácie o AMD Mantle som zhrnul v predchádzajúcej novinke, tým sa tu preto nebudem ďalej venovať. Podľa Anderssona pracuje DICE momentálne zhruba 2 mesiace na implementácii Mantle do Battlefield 4. To znamená, že sa začalo pracovať len krátko pred oficiálnym predstavením Radeon R9 série grafických kariet. Aktualizácia s Mantle podporou sa má objaviť až koncom decembra. Termín v novembri, ktorý zverejnil Andersson cez Twitter, je preto určite neplatný.
Samotný renderer sa má v Mantle verzii podobať oveľa viacej tomu z PlayStation 4 ako PC verzii (Direct3D 11) hry. Zároveň sú implementované všetky technológie z PC verzie, pričom sa našli nové optimalizácie pre CPU a GPU. DICE ale naďalej hladá ďalšie GPU optimalizácie. Veľkou výhodou Mantle verzie je manažment pamäte, pretože low-level API vždy vie, kde sú jednotlivé údaje uložené. Andersson nezverejnil nárast výkonu vďaka API od AMD, iní vývojár hovoriaci o Mantle ale áno.
Jurjen Katsman z Nixxes (firma portujúca hru Thief na PC) spomenul zníženie straty výkonu zo 40% s Direct3D 11 na 8% s Mantle (strata výkonu vyplývajúca z vyššej abstraktnosti API). Dodal, že "20% nárast výkon v hre nie je nerealistický" s Mantle.
Spomenuté bolo znovu efektívnejšie využitie výkonu Multi-GPU zapojení, ktoré je docielené už len vďaka menšej limitácii zo strany CPU. Procesor nemá byť pri Mantle verzii úzkym hrdlom. Aj ovládanie viacerých grafických kariet má byť vylepšené. Je možné využívať vlastný AFR režim a v profesionálnom odvetví by sa dalo bez problémov využiť štyri až osem grafických kariet zapojených do Multi-GPU zapojenia.
Ďalšia hra založená na Frostbite 3 engine, ktorá bude podporovať Mantle hneď pri vydaní (out of the box) je Plants vs. Zombies: Garden Warfare. Znovu bolo spomenuté, že celkovo bude až 15 iných hier, ktoré budú podporovať Mantle a sú momentálne vo vývoji. K hrám zmieneným v novinke (NFS, Dragon Age, Mass Effect, Mirror's Edge a ďalšie) treba pripočítať ešte nedávno oznámené Thief a Star Citizen.
Momentálne podporujú Mantle iba Radeon grafické karty s jadrami založenými na GCN architektúre pod Windows operačným systémom. Andersson uznal, že to je malo a zároveň prejavil želanie širšej podpory low-level API. Pre začiatok by rád videl Mantle na Linux a OS X. Má byť výrazne jednoduchšie postaviť efektívny renderer s Mantle ako OpenGL. Spojenie Valve Steam OS a Mantle by bola podľa neho "silná kombinácia". Vidí tiež potenciál Mantle na mobilných zariadeniach - vrátane tých od Google a Apple, kde by toto API pomohlo "plne využiť hardvér".
"Pink elephant in the room", teda problém o ktorom nikto nechce hovoriť je podpora Mantle inými výrobcami GPUs ako AMD. Mantle má podporovať dostatočné množstvo abstrakcie, aby ho v budúcnosti s určitými zmenami podpoval iný hardvér (budúce grafické karty od AMD a konkurencie). Andersson dokonca povedal, že väčšina funkcií Mantle by už teraz fungovala na väčšine moderných GPUs. Dá sa predpokladať, že myslel aj GPUs od nVidie, aj keď samotné meno spoločnosti nikdy nezaznelo. Skutočnosť, že by "rád videl Mantle podporované viacerými výrobcami a všetkými modernými GPUs", bola mnohokrát spomenutá.
Celú prezentáciu si môže stiahnuť z nasledujúceho odkazu.
Zdroj: TechReport, DICE
Add new comment