Značka e-bikov ADO je u nás pomerne populárna – tento výrobca má v portfóliu klasicky vyzerajúce e-biky s batériou umiestnenou na ráme/ v ráme ale aj také, za ktorými sa otočí väčšina ľudí. Dobrým príkladom je relatívna novinka v portfóliu tohto výrobcu: e-fatbike s označením A20F. Garantujem vám, že sa za vami otočí väčšina ľudí, okolo ktorých pôjdete.
Balenie, príslušenstvo
ADO A20F je skladateľný e-bike, takže krabica je na šírku/dĺžku rovnaká ako na výšku. Hmotnosť tohto fatbiku dosiahla 29 kilogramov, celé balenie má takmer 35 kilogramov – pri prenášaní krabice sa potešíte aj vy aj kuriér 😊. Všetky hlavné časti e-biku sú chránené tenkou bielou penou. Takéto balenie sa javí ako dostatočné, cestu z Poľska prežil A20F bez problémov.
Aby ste sa dostali k samotnému biku, musíte prestrihnúť zopár sťahovacích a lepiacich pások. Zloženie rámu je jednoduchá záležitosť, ktorá zaberie pár sekúnd. Horšie to je s tyčou riadidiel – jej poskladanie nie je práve intuitívne (tu som musel vytiahnuť návod) a predpokladám, že jej zloženie bude trvať dlhšie asi každému (ak teda skladáte svoj prvý bike).
Do príslušenstva sa dostali plastová pumpa (veľa šťastia s fúkaním kolies resp. túto pumpu hoďte rovno do koša), držiak na telefón, nabíjačka, dva inbusové kľúče a univerzálny kľuč. Na základný servis postačujúce.
Plusom ADO e-bikov je aj USB krabička priamo na riadidlách - cez ňu si dokážete nabíjať smartfón.
ADO A26F si môžete kúpiť za 1090 eur na Aliexpress
Jazda
ADO A20F je fatbike, to znamená kolesá o veľkosti 50,8cm x 10.2 cm, ktoré by sami o sebe mali prispieť k pomerne hladkej jazde a absorbovať viaceré nerovnosti. Aj vďaka takto širokým kolesám obutých na „diskoch“, je toto bike rozhodne aj trochu mimo mesta. Ak s ním do ľahšieho terénu neplánujete, rozmyslite si, či je na jazdu do mesta pre vás to pravé. Kolesá na rovnej ceste doslova hučia a toto nemusí vyhovovať práve každému. Na druhú stranu budete mať poriadnu dávku štýlu 😊
Ako sa však tento fatbike správa v teréne? Popravde mu to sedí o niečo viac ako na rovnej ceste, avšak má to jedno negatívum. A20F váži 29 kilogramov a odpružená je len predná vidlica – to je síce fajn ale keď nabehnete na nejakú väčšiu nerovnosť, poriadne to pocíti váš zadok. Ak by bola odpružená zadná časť, išlo by o veľmi zábavný e-bike. Takto treba sem tam pri A20F zatvoriť oči.
Ťažký e-bike potrebuje aj kúsok silnejší motor a do A20F sa dostal s výkonom 500W. Tento elektro motor sa však zapína až po dosiahnutí 7 km/h rýchlosti, skôr sa jednoducho nezapne. Keď sa už zapne, dokáže A20F vystreliť až na 25 km/h rýchlosť. Cez displej si dokážete odomknúť maximálnu rýchlosť ďalej na 35 km/h (s takou rýchlosťou však pozor v teréne).
Displej samozrejme neslúži len na zmenu nastavenia rýchlosti, máte tu údaje o aktuálnej rýchlosti, stavu prejdených kilometrov, či ovládanie svetiel a klaksónu.
Celkovú kapacitu batérií výrobca neudáva, avšak o čisto elektrickom dojazde tvrdí, že dosiahne úroveň okolo 50 kilometrov a v asistovanom móde niečo okolo 70 kilometrov.
Na fatbiku sú to pomerne slušné čísla a test ukázal, že výrobca svojimi tvrdeniami nie je ďaleko od pravdy. Nie v príliš priaznivých podmienkach (silnejší protivietor), som na A20F prešiel na čisto elektrickú energiu 44 kilometrov a v asistovanom móde dokonca viac ako udáva výrobca – 78 kilometrov. Pri takto širokých pneumatikách som bol z výsledku príjemne prekvapený. Ak batériu dostanete na nulu, jej nabitie na 100% bude trvať viac ako 5 hodín.
Záver
ADO A20F vás nepríde extrémne draho, cena sa pohybuje na úrovni 800 eur a za túto sumu dostanete naozaj štýlový e-fatbike so skvelým dojazdom. A aj keď ho výrobca väčšinou reklamuje ako e-bike do mesta, nosenie po schodoch/do firmy/bytu môže byť celkom otravné. Hmotnosť 29 kilogramov jednoducho nie je komfortné na neustále prenášanie. V teréne zase pozor na väčšie nerovnosti, chýbajúce zadné odpruženie tu je celkom cítiť.
Vo finále a s akceptovaním určitých kompromisov je ADO A20F vydarený e-fatbike. Ostáva už len na vás, či je toto váš štýl alebo nie.
Plusy | Mínusy |
Dizajn | Odpružená iba predná vidlica |
Dojadz | Menej kvalitný predný tlmič |
Cena |
Add new comment