BMW iX3 je v podstate „obyčajná“ X3, akurát, že má pod kapotou elektrický motor. Dopĺňa tak benzínovú, dieslovú a hybridnú verziu. Séria X3 je napredávanejšia, podľa všetkého viac ako 3 séria.
Keďže iX3 bola vyrobená po všetkých ostatných verziách, príliš veľké zmeny vo vnútri, či vonku nečakajte.
Dizajn
Dizajn iX3 sa nesie v línii predošlých ročníkov X3jky. Predná dlhšia kapota je pre X3jku viac viditeľná ako napríklad u X5tky aj vďaka tomu, že je užšia. iX3 v čiernej farbe, ktorú som mal k dispozícii, s modrými doplnkami vyzerá perfektne...športový duch sa tomuto auto nezaprie a to nemusí mať ani žiadne špeciálne označenie.
Tým, že sa elektrická verzia nelíši od ostatných verzií, BMW sa sem nepodarilo dostať tak veľkú batériu ako by to pri určitej modifikácii bolo možné. Kvôli batériám umiestneným v podlahe, má iX3 dokonca nižšiu svetelnú výšku – 179 mm vs 204 mm (pri benzínovej verzii).
Testovaný kúsok bol po facelifte a spoznať to môžete hlavne podľa prednej masky a zadnej časti. Drobnej zmeny sa dočkali predné svetlá (sú užšie), nasávanie a predný nárazník – celkovo je predná maska vo finále športovejšia. Tento typ masky sa mi páči viac ako u predošlého ročníka 2021.
Podobných zmien sa dočkala aj zadná časť. M sport balík máte v prípade iX3 2022 v štandarde a to znamená iné svetlá, iný spodný nárazník... Opäť rovnako ako v prípade prednej masky, faceliftovaná iX3 vyzerá športovejšie, čo sa k BMW hodí. Celkové zmeny, ktoré BMW prinieslo, pomohli iX3jke aby vyzerala príťažlivejšie a viac BMW...
beardie
čauko, recenzia celkom dobrá, ale niektoré pravopisné chyby sú naozaj do očí bijúce. V ďalších člankoch, prosím, o nápravu.
===============
"X3jky" alebo "X3jku" je nesprávny tvar, ak to nie je prídavné meno, tak by tam nemala byť žiadna koncovka, čiže iba "X3", ak na tom ale trváš, tak "X3jky" by bolo slovom "ikstrojjky", to dvojité "j" je nesprávne
"nezaprie a to nemusí" => pred "a" v spojení so zámenom sa vždy píše čiarka, čiže "nezaprie, a to nemusi", rovnako napríklad v ", a tak" alebo ", a predsa"
"179mm" sa prečíta ako 179 milimetrový, ale ty chceš napísať milimetrov, teda s medzerou
"pomohli iX3jke aby vyzerala" => "pomohli iX3, aby vyzerala"
"Budúcnosť kedy všetko bude dostupné cez veľký displej sa tu nekoná." => čiarky oddeľujú vedľajšiu vetu "Budúcnosť, kedy všetko bude dostupné cez veľký displej, sa tu nekoná."
"Koliesko" by som nazval otočným touchpadom
"Na dosah je takmer všetko presne tam kde má byť a po pár dňoch ..." => Na dosah je takmer všetko presne tam, kde má byť, a po pár dňoch"
"Výhľad z tohoto SUV je dobrá," => dobrý
"Dostatok priestoru majú ako vodič a spolujazdec" => "Dostatok priestoru majú ako vodič, tak aj spolujazdec"
"0-100km/h" => "0-100 km/h"
"či križovatkou a rekuperácia" => "či križovatkou, a rekuperácia", lebo vložená vedľajšia veta
"treba si však naňho zvyknúť" => skôr by som povedal, že "zvyknúť si naň", keďže ten systém je neživotný + ", a hlavne"
"80kWh" / 74kWh / 73,83kWh / 24,1kWh / 24,4kWh => 80 kWh / 74 kWh / 73,83 kWh / 24,1 kWh / 24,4 kWh
24-27kWh / 20-22kWh / 17,5-20kWh => 24-27 kWh / 20-22 kWh / 17,5-20 kWh
"dobíjať rýchlosťou 150kW" => "150 kW"
"23% na 100%" => "23 % na 100 %", ak si chcel napísať z dvadsaťtripercentnej na stopercentnú, tak to máš správne tak, ako si pôvodne napísal, kontextovo sa viac hodí zápis s medzerami
"69.110 Eur / 77.555 Eur" je anglický typ zápisu, u nás sa píšu medzi tisíckami medzery, čiže "69 110 Eur / 77 555 Eur", dokonca existuje pevná medzera stlačením Ctrl + Shift + medzerník
"Kto jazdí dlhšie trate siahne" => "Kto jazdí dlhšie trate, siahne"
"iX3ojkou" => iikstrojojkou?
za tromi bodkami sa píše medzera
"jednoducho kto chce aby jeho auto „kričalo“, že je EV tak to iX3ojkou nedosiahne." => čiarky "jednoducho, kto chce aby jeho auto „kričalo“, že je EV, tak to iX3ojkou nedosiahne."
Lukáš Lancz
Dik a dik...myslim ze tam vacsina chyb nie je a zobrazovala sa ina revizia textu (predosla).
iX3jke a pod som chcel trochu hovorovej reci so textu nech to nie ja fadne:)
abc
"najpredávanejšie rada", správne je "najpredávanejší rad"
Ipsilon
Výborne zhrnuté, myslím tie chyby. Článok som nečítal, pretože má zaujala chyba v nadpise a išiel som ju autorovi oznámiť.