SK

Grafika blízkej budúcnosti už teraz... alebo Direct3D 11 compute shader vo videách

Na GDC 2009 ukázala nVidia celkovo tri technologické demá, využívajúce compute shader Direct3D 11. Okrem realistickej simulácie povrchu oceánu boli predvedené aj simulácie častíc a tuhých telies...nVidia ukázala na GDC 2009 tri technologické demá, využívajúce compute shader Direct3D 11. Compute shadery "bežia" na grafickej karte, majú ale umožniť, využívať GPU na všeobecné výpočty (GPGPU). Obdobné technológie sú "otvorené" OpenCL, CUDA od nVidie a Stream od AMD/ATi.


Prvé technologické demo Ocean Rendering, ktoré si predstavíme, simuluje reálny povrch oceánu. Využívajú sa pri tom pomerne veľké "height fields", ktoré vytvárajú reálne vlny vďaka FFT-výpočtom (fast Fourier transforms). Táto technológia sa používa už v dnešných hrách. Z dôvodu nízkeho výkonu CPUs sú ale vývojári obmedzený na height fields veľkosti 64x64 alebo maximálne 128x128. Vo videu predvedené demo využíva height fields s veľkosťou 512x512, čo zodpovedá 16x množstvu dát. Podľa interného dokumentu potrebuje GeForce GTX 280 presne 2ms na jeden frame. Dariť sa má aj Radeon grafickým kartám, ktorým chutia FFT-výpočty.



Pokiaľ ste si pozreli demo, určite uznáte, že simulácia povrchu oceánu je veľmi realistická. Pre odstránenie tiling artefaktov bol použitý perlin noise, tiež veľmi náročný na aritmetický výkon. Ďalšie technologické demo - Particles simulation, už nie je také atraktívne na pohľad. Na druhej strane využíva "silný" algoritmus - bitonické triedenie (bitonic sort), ktoré vypočítava compute shader a môže sa použiť aj ako základ pre komplikovanejšie simulácie. Napríklad pre simuláciu tečúcej kvapaliny. Každá zo 65 536 častíc v deme je za pomoci geometry a pixel shadera renderovaná ako malá gulička.



Posledné demo n-Body simulation zobrazuje správanie tuhých telies pod vplyvom gravitácie. Aby sa znížila potrebná priepustnosť pre výpočty n2 interakcií, sa využíva Direct3D 11 compute shader feature s názvom thread group shared memory. Vďaka nemu môžu viaceré threads v jednej skupinke pristupovať k spoločným pamäťovým bunkám.



Jednotlivé videá odporúčame prehrať v "HD" a zvýšiť tak kvalitu obrazu, napriek tomu, že boli nahrané z obrazovky monitora pomocou videokamery.

Zdroj:
Tlačová správa


Komentáre (13)
BUGS
fuha no paradaicka.keby take bolo uz aj v gameskach...kks to by bolo
LuccasS
Ale ved ono to pride ;)
x_x_x_x
PhysX skoncilo... Bude to tak lepsie pre vsetkych, ovsem uplatnenie PHysX by mohli byt v renderovani videi, F@H atd.
Mikhail
co PhysX ? xDDDD skoncilo ??? xDDDDDD este nezacalo...:D:D:D:D...
Shatterhand
Super, uz sa tesim na DX11 hry, konecne dovod na vymenenie grafiky. Tie slnecne luce v DX10, presvitajuce cez stromy, ma neohromili. To bude krasa, a som este zvedavi na vykon DX11 kariet, ked to tolko bude zrat... a este som cosi zabudol. Ja mam rad fyziku...idem ju studovat...je fajn pocut, ze sa stane kazdodennou zalezitostou hier.
pitko1993
Nvidia svoj PhysX pcha vsade do kazdej novej hry...Niektorym spolocnostiam na vyrobu hier svoj physx ponukaju aj zdarma len aby sa uplatnil v ich hre...Mirrors edge,cryostasis,wanted weapons of fate a mnoho inych.
crux2005
PhysX je zdarma pre každého...
W0Lf
jeduje ma , ze sa zas DX11 neusadi dlho. Uz by mali totalne vymazat Windows XP a jeho podporu ( lajcky povedane ) ! Ja viem je to najlepsi OS , ale brzdi technologiu a buducnost ! stale len DX9 ! dufam , ze DX 11 bude s nami aspon 5-7 rokov
badyto
W0Lf: absolutne s tebou nesuhlasim ze XP je najlepsi OS... viem, off-topic sry,a le nedalo mi to...
W0Lf
OT: myslel som to inak povedane - oblubeny , nenarocny .
glide
W0Lf len si mal dodat, ze od Micro$hitu a vsetko by bolo ok :)
baqq
to je teda poriadna blbost ze rozsirenie XP brzdi "vyvoj"... je to rozhodnutie Microsoftu ze neimplementuju DX10, atd. pre XP, nie je to nijake technologicke obmedzenie toho OS... takze ak nieco brzdi technologiu, su to vista-propagacne rozhodnutia Microsoftu, nie rozsirenost XPciek.
makroelektro
Juj to chcem.DX11 pecka.Veď už DX10 bol podla mňa moc dobrý.A keď som videl trailer na cryengine 3 ktorý bude mať DX11 tak som si myslel že to kamerou natáčali.
Add new comment
TOPlist