SK

Unlimited Detail - dokonalejšia 3D grafika na dosah?

Austrálske vývojové štúdio predstavuje novú technológiu 3D grafiky pre hry - Unlimited Detail nevyužíva tradičné polygóny, sľubuje dokonalú geometriu a nízke nároky na výkon.Dnešné počítačové hry spoliehajú na tvorbu grafického prostredia pomocou tzv. polygónov, na ktorých sú "natiahnuté" farebné textúry, čím viac je polygónov, tým sú objekty geometricky hodnovernejšie. V poslednej dobe sa objavujú nové pohľady na tvorbu 3D prostredia, spomeňme napríklad ray-tracing, ten však na súčasnom hardvéri beží veľmi pomaly, veľa vývoja je ešte pred nami.

Jednou z nových, odlišných technológií je aj Unlimited Detail. Tá má namiesto tradičných polygónov využívať samostatné body, teda každý jeden objekt je tvorený veľkým počtom "atómov". Výhoda je zrejmá na prvý pohľad - zo samostatných bodov sa dá vytvoriť podstatne zložitejšia a detailnejšia geometria.

Celá scéna môže byť tvorená miliardami bodov, následne skomprimovaná na menšiu veľkosť. Unlimited Detail je vo svojej podstate akýsi "vyhľadávací algoritmus", ktorý vyhľadá z modelu iba tie body, ktoré sú práve potrebné pre zobrazenie. Navyše sa vždy zobrazuje iba toľko bodov, aké je aktuálne rozlíšenie, teda počet pixlov.



Vývojári spracovali aj niekoľko ukážkových videí. Tie síce komentárom a grafickými detailami ani zďaleka nepripomínajú engine z profesionálnych prezentácií veľkých štúdií, treba však vziať do úvahy že všetko sú to veľmi skoré ukážky technológie, vytvárané programátormi a nie grafikmi.
Technológia Unlimited Detail má byť podľa tvorcov spustiteľná aj v čisto softvérovom móde, dokonca aj na takých zariadeniach ako sú mobilné telefóny. Momentálne sa hľadajú partneri a pripravuje sa vývoj SDK (Software Development Kit), v prípade že všetko pôjde podľa plánov, prvé ovocie ich práce by sa na hernom trhu mohli objaviť už o 16 mesiacov.

Komentáre (16)
mano8
no teda ak sa to rychlostne casom aspom ako tak vyrovn apolygonom, tak to bude riadna šupa !
Juri1990
No ja som z toho pochopil, že by to malo byť menej náročné ako polygony, no som zvedavý, ale vyzerá to zaujímavo.
annfokker
no za malo "penazi" vela vela muziky,,,
thagad
tak toto je super...importovat do hry realitu, ved aj vo vesmíre sa vsetko sklada z atomov!!! Drzim im palce, dufam ze vydaju svoj vlastný engine!
Michal Bajánek
vyzerato zaujmavo. je to sice este v plienkach, ale ak si najdu dobrych sponzorov a podari sa im to presadit tak to bude asi supa. hlavne to tvrdenie ze by to malo byt spustitelne na mobiloch.
Frosty
to akoze zase budem musiet kupit novu kartu ??
Pappale
nepresadia.. preco? za malo penez hodne muziky.. Ati a Nvidii by sa to asi moc nepacilo :)
makroelektro
nice nice.to znamená že všetci budu hrať všetko na very high bez toho aby mali radeon 5970 ?
Frosty
ta ja dufam ze to spravia cez software a ne ze budem musiet kupit novu kartu :D
Frosty
no uz som precital clanok a berem sped predchadzajucu vetu :D
MichalU
Este bude mat nakoniec Intel pravdu ze na hry staci procesor. :P No som zvedavy ako sa to vyvinie.
n0vIc3
Veď v tom poslednom videu to aj hovoril....niečo na štýl že nvidia a intel sú k****y a určite im v tom nepomôžu tak sa to buúu snažiť pretlačiť ako softwarovu záležitosť do mobilov nintenda atd...
bledos
Ja neviem, uznam moc do toho nevidim, ale ked pouzijem sedliacky rozum, tak ten mi hovori, ze ked zoberiem taky polygon - co je vlastne obycajny trojuholnik a zmensim ho na taku hranicu, ze ho uz prakticky mozem pokladat za bod tak sme rovno pri tejto technologii - cize "Unlimited Detail" su len vela vela strasne malych polygonov a uz pri dnesnom pocte polygonov v hrach to vie byt pekne narocne pre HW...Takze sa mi to vobec nezda take ruzove ako sa tu pise. Ale opravte ma ked sa v niecom mylim...
lukeo
aj velmi maly trojuholnik ma rozmer kdezto bod je bezrozmerny utvar sam do toho moc nevidim ale zdalo sa mi ze tam hovorili aj nieco o tom ze sa zobrazuje len to co mas na monitore a teda ak mas na neaky objekt rozlysenie 22551x1651561 tak je to narocne na HW kdezto pri tom co ukazovali asi mali na mysli to ze ten objekt je taky velky ako ho mozes vidiet na obrazovke a teda sa to podla vzdialenosti moze menit ako fakt tazko povedat no ja som to pochopil tak
Shade45
Ak som to pochopil spravne, s touto technologiou (ak by bola dotiahnuta blizko k dokonalosti) by sa dali vytvorit hry s grafikou, aku ma napr. Avatar a malo by to HW naroky len ako video vo vysokom rozliseni. Ak sa mylim, tak ma prosim opravte...
bledos
Urcite nie Shade45, najvacsi zadrhel bude asi v tom "vyhľadávacom algoritme", ktory urci ktory bod sa bude komprimovat a vykreslovat...
Add new comment
TOPlist