EN

BMW iX3 M Sport – keď najpredávanejší rad BMW dostane čistú elektriku…

BMW iX3 je v podstate „obyčajná“ X3, akurát, že má pod kapotou elektrický motor. Dopĺňa tak benzínovú, dieslovú a hybridnú verziu. Séria X3 je napredávanejšia, podľa všetkého viac ako 3 séria.

Keďže iX3 bola vyrobená po všetkých ostatných verziách, príliš veľké zmeny vo vnútri, či vonku nečakajte.

 

Dizajn

Dizajn iX3 sa nesie v línii predošlých ročníkov X3jky. Predná dlhšia kapota je pre X3jku viac viditeľná ako napríklad u X5tky aj vďaka tomu, že je užšia. iX3 v čiernej farbe, ktorú som mal k dispozícii, s modrými doplnkami vyzerá perfektne...športový duch sa tomuto auto nezaprie a to nemusí mať ani žiadne špeciálne označenie.

 

Tým, že sa elektrická verzia nelíši od ostatných verzií, BMW sa sem nepodarilo dostať tak veľkú batériu ako by to pri určitej modifikácii bolo možné. Kvôli batériám umiestneným v podlahe, má iX3 dokonca nižšiu svetelnú výšku – 179 mm vs 204 mm (pri benzínovej verzii).

 

Testovaný kúsok bol po facelifte a spoznať to môžete hlavne podľa prednej masky a zadnej časti. Drobnej zmeny sa dočkali predné svetlá (sú užšie), nasávanie a predný nárazník – celkovo je predná maska vo finále športovejšia. Tento typ masky sa mi páči viac ako u predošlého ročníka 2021.

Podobných zmien sa dočkala aj zadná časť. M sport balík máte v prípade iX3 2022 v štandarde a to znamená iné svetlá, iný spodný nárazník... Opäť rovnako ako v prípade prednej masky, faceliftovaná iX3 vyzerá športovejšie, čo sa k BMW hodí. Celkové zmeny, ktoré BMW prinieslo, pomohli iX3jke aby vyzerala príťažlivejšie a viac BMW...

 

Z pohľadu vodiča

Interiér iX3 je naozaj dobre vymyslený, príjemný a už od prvej chvíľky sa budete v aute cítiť dobre. Napriek tomu, že ide o čisto elektrické vozidlo, interiér tomu úplne nenasvedčuje. Budúcnosť, kedy všetko bude dostupné cez veľký displej, sa tu nekoná. Ak ste už sedeli v niektorom z posledných BMW, ovládanie/nastavenie vecí,  vás vlastne nijako neprekvapí. To, ktoré je umiestnené okolo prevodovej páky je staré dobré BMW...Koliesko pre nastavovanie adresy do GPS je jednoduché na používanie, neuberá toľko pozornosti ako keď treba písať na displeji... Na dosah je takmer všetko presne tam kde má byť a po pár dňoch vás ani nenapadne očami hľadať niektoré tlačidlo. Keď už treba „ťukať“ do displeja, bude odozva systému bleskurýchla...

 

 

Výhľad z tohoto SUV je dobrý, zvyknúť si však treba na dlhší predok. Dostatok priestoru majú ako vodič aj spolujazdec, rovnako aj tí, čo budú sedieť vzadu.

 

 

Výkon, dojazd

Zadný pohon, 282 konských síl, krútiaci moment 400 Nm a z 0-100 km/h vás elektrická iX3 dostane za 6,8 sekundy. Čo je na tomto BMW zaujímavé, že máte výkon dávkovaný lineárne – žiadna brutalita a auto zvládne aj menej skúsený vodič, čo je pri takomto výkone dobrá vec. Na čom inžinieri v BMW poriadne zamakali je automatický systém rekuperácie, ktorý funguje skvelo (určite by sa dal vylepšiť ale v takejto podobe zjednoduší život každému). Dajte nohu z plynu dostatočne skoro pred začiatkom obce, rýchlostnom obmedzení, či križovatkou a rekuperácia bude prispôsobená tak, aby ste v danom bode mali rýchlosť, ktorú potrebujete. Spravte tak neskôr alebo tesne pred daným bodom a rekuperácia bude o poznanie silnejšia...Systém funguje skvelo, treba si však naň zvyknúť a hlavne dôverovať, že funguje naozaj dobre.

 

 

Batéria má v iX3 kapacitu celkových 80kWh z čoho je využiteľných 74kWh – presnejšie 73,83kWh. Teoretický dojazd je podľa WLTP 461 kilometrov. WLTP metodika je jedna vec, realita zase druhá. Priemerná spotreba sa v mojom teste ustálila na 24,1kWh a prejdené kilometre zahŕňali mesto, mimo mesto a diaľnicu. Palubný počítač za celý čas, čo sa na iX3 jazdilo, ukazoval priemernú spotrebu 24,4kWh. Môžem povedať, že toto je realita, s ktorou sa stretnete pri bežnom jazdení.

Priemerný dojazd (mesto, mimo mesto, diaľnica) sa tak papierovo pohybuje na úrovni 300 kilometrov.

Ak by sme si to rozobrali na drobné, na diaľnici počítajte so spotrebou 24-27kWh, mimo mesto to bude na úrovni 20-22kWh a v meste medzi 17,5-20kWh.

Ak by teda strávila iX3 svoj čas len v meste, dojazd bude na úrovni 400 kilometrov. BMW iX3 by malo byť možné dobíjať rýchlosťou 150kW, čo sa mi nepodarilo otestovať. Pri 10,5kW rýchlosti nabíjania trvalo dobiť batériu z 23% na 100% 6 hodín aj 20 minút - Tento test prebehol na nabíjačke ejoin, ktorý spolupracuje s pc.sk s domácim nabíjaním elektro áut. Týmto sa chceme spoločnosti ejoin poďakovať za dlhodobú spoluprácu.

 

Záver

BMW iX3 stojí menej ako jeho konkurencia od Mercedes, Jaguar a Audi, čo môže zavážiť v prospech tohto nemeckého SUV. Cenovka začína na 69.110 Eur a končí na 77.555 Eur podľa príplatkovej výbavy.

Celkovo ide o výborne spracované auto so športovým vzhľadom a skvelým interiérom. Kto jazdí dlhšie trate, siahne skôr po inej verzii ako čisto elektrickej iX3 – na diaľnici by ste totiž na jedno nabitie prešli len 280 kilometrov. Na druhej strane však máte k dispozícii 150kW rýchlonabíjanie, ktoré by malo zhruba za pol hodinu pridať 270 kilometrov dojazdu.

Aj keď vzhľad bol podľa mňa faceliftom vylepšený, predpokladám, že iX3 zaujme skôr konzervatívnejších ľudí...jednoducho, kto chce aby jeho auto „kričalo“, že je EV, tak to iX3ojkou nedosiahne.

 

 

Za zapožičanie iX3 ďakujeme spoločnosti BMW Slovensko.

Komentáre (4)
beardie

čauko, recenzia celkom dobrá, ale niektoré pravopisné chyby sú naozaj do očí bijúce. V ďalších člankoch, prosím, o nápravu.
===============
"X3jky" alebo "X3jku" je nesprávny tvar, ak to nie je prídavné meno, tak by tam nemala byť žiadna koncovka, čiže iba "X3", ak na tom ale trváš, tak "X3jky" by bolo slovom "ikstrojjky", to dvojité "j" je nesprávne
"nezaprie a to nemusí" => pred "a" v spojení so zámenom sa vždy píše čiarka, čiže "nezaprie, a to nemusi", rovnako napríklad v ", a tak" alebo ", a predsa"
"179mm" sa prečíta ako 179 milimetrový, ale ty chceš napísať milimetrov, teda s medzerou
"pomohli iX3jke aby vyzerala" => "pomohli iX3, aby vyzerala"
"Budúcnosť kedy všetko bude dostupné cez veľký displej sa tu nekoná." => čiarky oddeľujú vedľajšiu vetu "Budúcnosť, kedy všetko bude dostupné cez veľký displej, sa tu nekoná."
"Koliesko" by som nazval otočným touchpadom

"Na dosah je takmer všetko presne tam kde má byť a po pár dňoch ..." => Na dosah je takmer všetko presne tam, kde má byť, a po pár dňoch"

"Výhľad z tohoto SUV je dobrá," => dobrý
"Dostatok priestoru majú ako vodič a spolujazdec" => "Dostatok priestoru majú ako vodič, tak aj spolujazdec"
"0-100km/h" => "0-100 km/h"
"či križovatkou a rekuperácia" => "či križovatkou, a rekuperácia", lebo vložená vedľajšia veta
"treba si však naňho zvyknúť" => skôr by som povedal, že "zvyknúť si naň", keďže ten systém je neživotný + ", a hlavne"
"80kWh" / 74kWh / 73,83kWh / 24,1kWh / 24,4kWh => 80 kWh / 74 kWh / 73,83 kWh / 24,1 kWh / 24,4 kWh
24-27kWh / 20-22kWh / 17,5-20kWh => 24-27 kWh / 20-22 kWh / 17,5-20 kWh
"dobíjať rýchlosťou 150kW" => "150 kW"
"23% na 100%" => "23 % na 100 %", ak si chcel napísať z dvadsaťtripercentnej na stopercentnú, tak to máš správne tak, ako si pôvodne napísal, kontextovo sa viac hodí zápis s medzerami
"69.110 Eur / 77.555 Eur" je anglický typ zápisu, u nás sa píšu medzi tisíckami medzery, čiže "69 110 Eur / 77 555 Eur", dokonca existuje pevná medzera stlačením Ctrl + Shift + medzerník
"Kto jazdí dlhšie trate siahne" => "Kto jazdí dlhšie trate, siahne"
"iX3ojkou" => iikstrojojkou?
za tromi bodkami sa píše medzera
"jednoducho kto chce aby jeho auto „kričalo“, že je EV tak to iX3ojkou nedosiahne." => čiarky "jednoducho, kto chce aby jeho auto „kričalo“, že je EV, tak to iX3ojkou nedosiahne."

Lukáš Lancz

Dik a dik...myslim ze tam vacsina chyb nie je a zobrazovala sa ina revizia textu (predosla).
iX3jke a pod som chcel trochu hovorovej reci so textu nech to nie ja fadne:)

abc

"najpredávanejšie rada", správne je "najpredávanejší rad"

Ipsilon

Výborne zhrnuté, myslím tie chyby. Článok som nečítal, pretože má zaujala chyba v nadpise a išiel som ju autorovi oznámiť.

Pridať nový komentár
TOPlist