Legendárny Doom už prekročil 20 rokov od svojho vydania. Pamätníci si určite zaspomínajú na prevrat v 3D strieľačkách.
Je to ďalšie z významných výročí v hernom priemysle. Už pred vydaním autori vedeli, že to bude senzácia a prielom nad všetkými 3D strieľačkami, aké boli doposiaľ vydané. Autori John Carmack a John Romero vedeli, že spravia niečo výnimočné, ale že to bude až tak úspešné to pravdepodobne ani netušili. Doom pozdvihol nielen umelú inteligenciu v hrách, ale sa stal aj jednou z najvplyvnejších strieľačiek aké kedy boli vydané.
John Carmack si už pred vydaním bol istý, že hra bude mať veľký úspech. John Romero zas vyhlásil, že keď hral Doom nejakú tú "chvíľku" bolo to niečo neznáme, nové a zároveň veľmi vzrušujúce. Atmosféra hry, rôzne zvuky ako otváranie dverí, tlačidiel, platforiem a zvuky pekelných príšer, to všetko robilo z Doom-a na svoju dobu absolútne jedinečnú hru. Carmack tvrdí, že vsadiť na scifi a akčnosť bolo ich najlepším rozhodnutím aké mohli spraviť.
Ďalej poukázal na všetky hry na ktorých tvorbe sa zúčastňoval, že pri pohľade na Doom sa mu zdá byť najviac optimálnou po všetkých stránkach. S tým nemožno nesúhlasiť. Ak by sme sa pozreli spätne na vývoj herného priemyslu, ťažko by sa hľadala hra, rovnajúca sa sláve Doom v jeho časoch. Ako spomienku na Doom Carmack dodáva - "Spravili sme svoju prácu dobre, pretože ľudia si pamätajú na Doom aj po 20 rokoch. Poukazuje to na jeho veľký vplyv."
Doom bol vydaný 10.12.1993. Na svoje spustenie mu stačilo pár MB na HDD, procesor 80386 a 4MB RAM. To sú parametre, ktoré dnešným mladším už nič nehovoria, no na tú dobu to bola herná mašina. Sem tam sa objavia spomienky na Doom v podobe vychytávok, ako je napríklad hranie Doom na klavíri.
Zdroj: tgdaily.com
kramer
gammaray
miroh
prepelica
schyzoy
passco
vulu
gordonik