Microsoft pripravuje novú verziu svojho proprietárneho grafického API DirectX.
Nastala trochu paradoxná situácia - len pár mesiacov dozadu sa Microsoft dušoval, že nepripravuje žiadnu novú "veľkú" verziu DirectX, avšak až do doby, kým AMD neuviedlo Mantle a nezačalo poukazovať na chyby či už DirectX alebo multiplatformového OpenGL.
Vývoj novej verzie API mu teda veľa času nezabral. Napriek tomu, že zatiaľ neboli zverejnené žiadne vlastnosti nového API, domnivam sa, že pôjde najmä o znženie CPU réžie v duchu Mantle, nakoľko pokiaľ Microsoft hovoril pravdu v predošlých vyhláseniach, nová verzia nebola vonku kvôli tomu, že doň jednoducho nie je čo významné pridať.
AMD však ukázalo, že je - podpora pre multi-GPU a multi-jadrové procesory, celkovo dať programátorovi väčšiu slobodu pri manažovaní HW zdrojov. To malo, aspoň podľa AMD, za následok zjedodušenie ovládačov, nakoľko programátorovi dali do rúk viac "moci". Škoda len, že Mantle SDK pre bežných smrteľníkov akosi nie je k dispozícii...
Microsoft má pripravenú prezentáciu na 20.3. 2014, kde by mal nové API predstaviť. V propagačných materiáloch sa okrem loga AMD, Intelu a nVidie objavuje prekvapujúco aj Qualcomm, ktorý vyrába prcesory podľa licencie ARM-u; na druhej strane je dodávateľom procesorov pre tablet Microsoft Surface RT. Taktiež to bude API, v ktorom budú vyvíjané hry pre XboX One, ktorý by mal v blízkej budúcnosti dostať update firmware (ehm, nové ovládače) s podporou tohto API.
Na platforme Windows bude nová verzia DirectX exkluzívne len pre Windows 8. Osobone si myslím, že pobeží na súčasnom hardware nakoľko si nemyslím, že dôjde k (výraznej) zmene feature setu oproti DX11, t.j. budú sa musieť činiť najmä softvérové oddelenia výrobcov grafických čipov.
Zdroj: bit-tech.net
m2fizy
sanjuro
postarik