EN

DirectX 8.1 + Detonátory 12.41

Cez víkend som preskúšal novéDirectX 8.1 a tiež nové ovládače Detonátory 12.41od Nvidie. Bol som zvedavý, či nové DirectX priniesli nejaké zrýchlenie / opravy. Predtým boli u mňa nainštalované staré DirectX 8.0 a osvedčené Detonátory 10.80....

Stará kombinácia DirectX 8.0 s Detonátormi 10.80 mi na mojej Geforce 2 MX od MSI , robila pár chýb. Tieto som žiaľ neodstránil ani nainštalovaním nových verzií Detonátorov. Ide hlavne o hru Serious Sam , kde po chvíli hrania začali blikať textúry (vypadávať) a hra sa veľmi značne spomalila. Problém som odstránil iba vypnutím a znovu naštartovaním aplikácie-hry. Podobne sa zvyklo správať aj NHL2001 , ktoré sa mi zdalo na to , že mám dosť výkonné PC + pretaktovanú kartu , veľmi pomalé. 

Výsledok z 3D Marku 2001 pri DirectX 8.0 + Detonátory 10.80 a nastavení 1024x768x32 bit (Duron 923 MHz 142x6,5 , 128 MB , Geforce 2 MX na 215/200 Mhz):

To je môj klasický výsledok z 3D Marku 2001 . Nainštaloval som teda nové Detonátory 12.41 - nie kvôli vyššiemu skóre v 3D Marku , ale hlavne kvôli chybám a rýchlosti v hrách a pod. 

DirectX 8.0 + Detonátory 12.41 nastavenie 1024x768x32 bit :

Teda o pár bodov je výsledok nižší - ale ako som povedal , to nie je podstatné. Došlo na to , či nové Detonátory odstránili spomínané problémy. Hry som otestoval , no správali sa presne tak isto ako predtým. 

Najviac som však očakával od nových DirectX 8.1 , ktoré by mali opraviť takmer 320 chýb. Inštalácia prebehla bez problémov a po reštarte bol systém na DirectX 8.1 a Detonátoroch 12.41. 

DirectX 8.1 + Detonátory 12.41 nastavenie 1204x768x32 bit :

Výsledok 2453 nie je zlý , ale ihneď som išiel otestovať hry. Na rad prišla gameska Serious Sam. Tu ma čakalo prvé a príjemné prekvapenie - hra sa mi zdala oveľa rýchlejšia , ale najlepšie bolo to , že problém s textúrami bol preč (skúšal som asi 1 a pol hodiny a textúry boli OK). Nasledovalo NHL2001 - no krása , rýchlosť bola konečne taká , akú som očakával predtým (zvýšenie FPS bolo badať už pri vstupe hráčov na ľad ...). Tiež som vyskúšal Project IGI , ktorý bežal plynulejšie. 

Hry , ktoré boli preskúšané behali na rozlíšení 1024x768x32 bit a plných detailoch. Je preto možné , že podobné zrýchlenie na 16 bitoch nedosiahnete - po pravde povedané ,neskúšal som hry pri 16 bit. farbách.

Celkovo ma nové DirectX 8.1 príjemne prekvapili a dúfam , že podobnú odozvu budú mať aj u Vás. Najlepšie by bolo ak by ste skúsenosti z nových DirectX posielali sem.

S pozdravom

GABO a celá redakcia Pretaktovania.sk

Pridať nový komentár
TOPlist