Cez víkend som preskúšal novéDirectX 8.1 a tiež nové ovládače Detonátory 12.41od Nvidie. Bol som zvedavý, či nové DirectX priniesli nejaké zrýchlenie / opravy. Predtým boli u mňa nainštalované staré DirectX 8.0 a osvedčené Detonátory 10.80....
Stará kombinácia DirectX 8.0 s
Detonátormi 10.80 mi na mojej Geforce 2 MX od MSI , robila pár chýb. Tieto
som žiaľ neodstránil ani nainštalovaním nových verzií Detonátorov. Ide
hlavne o hru Serious Sam , kde po chvíli hrania začali blikať textúry (vypadávať)
a hra sa veľmi značne spomalila. Problém som odstránil iba vypnutím a znovu
naštartovaním aplikácie-hry. Podobne sa zvyklo správať aj NHL2001 , ktoré
sa mi zdalo na to , že mám dosť výkonné PC + pretaktovanú kartu , veľmi
pomalé.
Výsledok z 3D Marku 2001 pri DirectX
8.0 + Detonátory 10.80 a nastavení 1024x768x32 bit (Duron 923 MHz
142x6,5 , 128 MB , Geforce 2 MX na 215/200 Mhz):
To je môj klasický výsledok z
3D Marku 2001 . Nainštaloval som teda nové Detonátory 12.41 - nie kvôli vyššiemu
skóre v 3D Marku , ale hlavne kvôli chybám a rýchlosti v hrách a pod.
DirectX 8.0 + Detonátory 12.41
nastavenie 1024x768x32 bit :
Teda o pár bodov je výsledok nižší
- ale ako som povedal , to nie je podstatné. Došlo na to , či nové Detonátory
odstránili spomínané problémy. Hry som otestoval , no správali sa presne
tak isto ako predtým.
Najviac som však očakával od
nových DirectX 8.1 , ktoré by mali opraviť takmer 320 chýb. Inštalácia
prebehla bez problémov a po reštarte bol systém na DirectX 8.1 a Detonátoroch
12.41.
DirectX 8.1 + Detonátory 12.41
nastavenie 1204x768x32 bit :
Výsledok 2453 nie je zlý , ale
ihneď som išiel otestovať hry. Na rad prišla gameska Serious Sam. Tu ma čakalo
prvé a príjemné prekvapenie - hra sa mi zdala oveľa rýchlejšia , ale
najlepšie bolo to , že problém s textúrami bol preč (skúšal som asi 1 a
pol hodiny a textúry boli OK). Nasledovalo NHL2001 - no krása , rýchlosť
bola konečne taká , akú som očakával predtým (zvýšenie FPS bolo badať už
pri vstupe hráčov na ľad ...). Tiež som vyskúšal Project IGI , ktorý bežal
plynulejšie.
Hry , ktoré boli preskúšané
behali na rozlíšení 1024x768x32 bit a plných detailoch. Je preto možné ,
že podobné zrýchlenie na 16 bitoch nedosiahnete - po pravde povedané ,neskúšal
som hry pri 16 bit. farbách.
Celkovo ma nové DirectX 8.1 príjemne
prekvapili a dúfam , že podobnú odozvu budú mať aj u Vás. Najlepšie by
bolo ak by ste skúsenosti z nových DirectX posielali sem.
S pozdravom
GABO a celá redakcia
Pretaktovania.sk
Pridať nový komentár