EN

E-Bike Eleglide F1 – vydarený elektrický e-bike od nečakaného výrobcu

Eleglide je predpokladám pre väčšinu z vás, absolútne neznáma značka e-bikov. Ak niekto zachytil novinku o týchto bicykloch, dočítal sa, že ide o značku, ktorá patrí pod internetový obchod Geekbuying. Nad kvalitou možno visel otáznik a niektorí z vás mi dokonca písali, či by sme tento e-bike neotestovali a zistili ako sú na tom tieto bicykle. S Geekbuying sa nám podarilo dohodnúť na teste a práve skladací Eleglide F1 dorazil k nám na test. 

Balenie


28 kilogramová, 1.5m široká krabica v ktorej je uložený, rozložený Eleglide F1. Všetky časti sú skvelo chránené proti nárazom a poškodeniu (nedá sa povedať o baleniach ADO e-bikov). Na ráme sa nachádza ochranná pena, predné koleso je zase chránené kartónom s výstuhou. 

 

 


Do príslušenstva sa dostala samozrejme nabíjačka s EÚ koncovkou, kľúče na zmontovanie/jednoduchý servis e-biku, zadný blatník a riadidlá s káblom – ak totiž chcete využívať batériu, budete ich musieť vymeniť a pripojiť na voľnú koncovku kábla. Od výroby sa F1 tvári ako obyčajný bicykel. Čo však rozhodne zamrzí je absencia akéhokoľvek tachometra.

 

 

F1 je možné ľahko zložiť/Displej je čitateľný aj na priamom slnku

Pri cene 745 eur je toto rozhodne zvláštny krok.


Zmontovanie Eleglide F1 zaberie aj menej skúsenému človeku približne 35 minút. Na testovanom kuse sa bolo treba trochu vyhrať s nastavením prednej brzdy, ktorá jemne šúchala o kotúč.
Eleglide F1 príde vybavený 26“ kolesami, dvojitým odpružením, kotúčovými brzdami a prehadzovačmi od Shimano. Celkový počet rýchlostí u tohto e-biku je 21.
Dizajn F1 je naozaj vydarený – od farieb až po samotnú konštrukciu. Farebná kombinácia modrej, oranžovej a čiernej sa mi naozaj páči.

 

Eleglide F1 si môžete kúpiť v internetovom obchode Geekbuying za cenu 699 eur

Pre túto cenu použite kupón: GKB787S


Prax


Na e-biku bude všetkých zaujímať hlavne dojazd v čisto elektrickom a v asistovanom móde, či sila samotného motora. Začnem však najprv dvojitým odpružením. Aj keď sa tu nedá nastaviť tuhosť alebo výška odpruženia, na celkovom komforte to cítiť nie je a jazda v horšom teréne bude pomerne príjemná záležitosť. Jediný otravný aspekt je fakt, že keď sa uvoľnia stlačené tlmiče, bude tento jav doprevádzaný pomerne silným buchnutím oboch tlmičov.


Všetky Eleglide e-biky disponujú rovnakým 250W motorom, ktorý by mal zvládnuť 15 stupňový uhol stúpania, maximálnu rýchlosť 25 km/h. Eleglide F1 by mal podľa výrobcu dosiahnuť dojazd v elektrickom móde 40 kilometrov a v asistovanom dokonca 85 kilometrov.
Realita je mierne iná – F1 zvládol prejsť čisto na elektrinu 32 kilometrov a v asistovanom móde 78 kilometrov. Čísla to nie sú zlé, ale sú kúsok od toho, čo výrobca sľubuje. Približne 15 stupňový uhol stúpania zvládne F1 len tak tak...250W motor možno nie je extra silný ale bol som veľmi rád, že pri mojej ceste absolútne bez problémov zvládol silný protivietor.

 

Odpruženie pod sedadlom

 

Vpravo: Eleglide F1 a ADO A26F


Eleglide F1 ponúka 5 režimov elektrickej aj asistovanej jazdy – jednotlivé módy si meníte na ľavom panely.
Level 1 – max. rýchlosť 12 km/h
Level 2 – max. rýchlosť 16 km/h
Level 3 – max. rýchlosť 20 km/h
Level 4 – max. rýchlosť 23 km/h
Level 5 – max. rýchlosť 25 km/h


Eleglide F1 dosiahol na level 5, pri mojom testovaní maximálnu rýchlosť 23 km/h. Ostatné rýchlosti boli viac menej rovnaké (-1 km/h) ako udáva výrobca. Čo mierne nechápem je absencia akéhokoľvek tachometra, jednoducho pri tejto cene e-biku, tam musí byť aspoň základný tachometer.
F1 má ešte dva módy, ktoré stoja za zmienku. Prvým z nich je tempomat, ktorý sa aktivuje trocha neštandardne – na požadovanej rýchlosti treba po dobu 6 sekúnd podržať tlačidlo Mode. Toto nemusí byť vždy úplne bezpečné a vyriešiť by to išlo aj inak. Druhým módom je tzv. Push, ktorý viete využiť v prudkom kopci, pri tlačení bicykla. Vtedy Eleglide F1 pomáha rýchlosťou 6km/h.
Motor dokáže rozbehnúť Eleglide F1 aj z miesta, bez potreby šliapania do pedálov.

Vybitú batériu budete nabíjať približne 5 hodín a nabíjať ju môžete dvoma spôsobmi - priamo vloženú v e-biku alebo po jej vybraní (bike treba zložiť).


Záver


Prvý pokus Geekbuing o vlastný e-bike vyšiel pomerne dobre. Je tu však zopár vylepšení na ktoré by sa mal do budúcna určite zamerať.
Bicykel samotný je spravený veľmi dobre – ku kvalite konštrukcie nemám absolútne žiadne pripomienky, rovnako nemám žiadne pripomnienky ani k dizajnu, ktorý je vydarený. To, čo Eleglide F1 trochu zráža na celkovej kvalite sú pomerne lacné materiáli použité pre riadidlá a ovládací panel. Proste z týchto dvoch vecí cítite slabšiu kvalitu. Pridajte k tomu absentujúci tachometer a dobrý pocit z biku je o niečo menší.
Plusom je však dojazd na batériu - 32 kilometrov na batériu a 78 kilometrov v asistovanom móde sú veľmi dobré čísla. Aj keď tlmiče nepatria k tým lepším a silnejšie hrby budú doprevádzané hlučnejším buchnutím, celkový komfort z jazdy je naozaj dobrý. Ak sa pre tento e-bike rozhodnete nespravíte zle, ale ako prvé stiahnite napríklad trčiace káble pod volantom sťahovacím pásikom – v teréne vám môžu zbytočne zavadzať.

 

 

 

Plusy Mínusy
Vydarený dizajn Absentujúci tachometer
Dvojité odpruženie Menej kvalitné tlmiče
Dojazd v elektrickom/asistovanom móde  

Za zapožičanie Eleglide F1 ďakujeme internetovému obchodu Geekbuing.

Komentáre (1)
Roland

Dobrý deň.Ako funguje rozjazd bez sklápania do pedálov?Dnes som prvý krát skúšal tento bike a stále musím slapat do pedálov.Ked prestanem slapat vypne sa motor,keď začnem motor sa spustí.Ked pridám "plyn" na riaditkach nič sa nedeje.Riaditka som pripojil na kabel.Dakujem za info.

Pridať nový komentár
TOPlist