Na
www.overclockers.com
sa objavil návod na ľahšie uzamknutie mostíkov L1(kvôli funkčnosti násobiteľa)
na procesoroch AMD Athlon a Duron. Zdá sa mi , že túto metódu som niekde
videl , alebo o nej čítal , ale v tejto podobe je veľmi dobre pochopiteľná
....
Tí z Vás , ktorí úspešne
taktujete , určite poznáte metódy ako uzamknúť rozpojené mostíky L1 na
Durone alebo Athlone. Používate buď ceruzku (grafit) , vodivý lak a niektorí
aj extrém ako zapájkovanie (čaute ATOM). Ceruzka nieje vždy spoľahlivá -
po čase vyprchá , lak sa zas veľmi ťažko nanáša ( L1 sa nesmú spojiť
navzájom) lebo mostíky sú miniatúrne. Nasledujúci návod je veľmi
jednoduchý a pritom si myslím , že aj úspešný :
Na www.overclockers.com
píšu , že nám k úprave treba : Lepky (od 3M , podľa mňa stačia aj
klasické napr. tie ktoré sú natočené na kotúčiku - proste klasické lepky
na ktorých sú vytlačené ceny tovarov) , ďalej odlakovač (stačí lieh) ,
zlatnícky skalpel (stačí upravený štetec) a samozrejme strieborný lak.
1) Na začiatok prejdite
mostíky L1 , odlakovačom / liehom aby sa kontakty dôkladne očistili od prípadných
mastnôt / nečistôt , ktoré môžu spôsobiť zlý kontakt a neúspech.
2) Ďalším krokom
sú lepky. Ako vidíte na obrázku dole , modrým ohraničením je označené
situovanie lepiek. Ide v podstate o oblepenie jedného mostíku tak , aby
sa pri nanášaní laku spojil len daný samotný mostík - teda aby nedošlo k
spojeniu jedného mostíka s druhým. Hlavne lepky príliš nezatlačujte , aby
sa dali po aplikácii jednoducho odlepiť.
3) Nasleduje aplikácia vodivého
strieborného laku. Teraz už môžete "džabnúť" na mostík aj
viacej laku , pretože lakujete len ten , ktorý ste oblepili - nedôjde k
spojeniu s ostatnými mostíkmi.
4) Nechajte lak vyschnúť a
pomaly odlepte lepky - nadbytočný lak zostane na lepkách a na mostíku
zostane solídna vrstva laku , bez toho aby prešiel k susednému mostíku - to
je presne to čo sme chceli. Opäť zoberieme lepky zalepíme prvý spojený
mostík , druhý ideme spájať a tretí tiež zalepíme - viditeľný zostane
druhý mostík. Tu treba dávať pozor pri prelepovaní prvého , už spojeného
mostíka , pretože vrstva laku na ňom je dosť vysoká a pri prelepovaní
lepkou by sa mohlo stať , že zostane na pravej strane od mostíka pod lepkou
bublina , cez ktorú by sa pri nasledujúcom spojení preniesol lak a spojil tak
dva susediace mostíky , čo je nebezpečné.
5) Dáme teda na druhý mostík opäť
lak , nasleduje postup , ktorý sme robili pri prvom mostíku , odlepíme po
zaschnutí lepky a druhý spojený mostík je svete.
6) Opakujeme ten istý
postup až ,
budeme mať všetky mostíky pekné
spojené bez toho , aby sa čo i jeden spojil s druhým.
Návod je síce pekný , ale budem
si to musieť vyskúšať na mojom Durone , ktorý mi nechce zobrať násobiteľ
7. Skúsim ten postup a uvidíme , či sa niečo vyrieši , alebo nie.
Add new comment