SK

Hrali sme Titanfall beta

Budúci štvrtok (13. marca) bude v Európe oficiálne predstavený Titanfall – kombinácia Mechwarrior a Mirror’s Edge v jednej hre. Tvorcovia chcú hrou výrazne zamiešať karty na poli online strielačiek. Vyskúšali sme beta verziu a odpovieme Vám, koľko potenciálu má hra naozaj...

Hrali sme Titanfall beta

Nie je prekvapenie, že Titanfall bol mnohými označený ako najočakávanejšia hra 2014. Online sci-fi strielačka s robotmi upútala obrovskú pozornosť na minuloročnej Gamescom. Napriek prítomnosti Call of Duty: Ghosts a Battlefield 4, zaujímala v Kolíne najviac hráčov nová hra od tvorcov Call of Duty série – Vince ZampellaJason West. Po zhruba pól roku ticha sme mali možnosť vyskúšať closed beta Titanfall a naskočiť do cockpitu titanov.

Hrateľné boli v bete tri herné módy, dve karty a komplexný tutorial. Online kampaň, ktorá bude súčasťou finálnej hry, nebola súčasťou beta testu. Pre čisto multiplayer strielačku ponúka Titanfall oproti svojim konkurentom viaceré zaujímavosti. Jednak sa môžu hráči pohybovať na bojisku ako profesionáli v parkour – vďaka „pilotným oblekom“ je možné utekať po stenách alebo robiť obrovské skoky. Na rozdiel od Brink, online strielačky od Bethesda, ktorá ponúkala pred troma rokmi niečo podobné, to v Titanfall funguje bezproblémovo. Po druhé, každý hráč má k dispozícii veľkého robota (titana), ktorého môže po určitej dobe zavolať. Následne môže do neho nasadnúť a riadiť ho. Ponúka obrovskú palebnú silu, energetický štít na obranu a dobrú pohyblivosť. Je pozitívne, že titani nenarúšajú vyváženie hry – je ich možné pomocou zbraní rýchlo zničiť alebo sa im vyhnúť pomocou pohyblivosti a krátkodobej neviditeľnosti (zdravím Crysis) pilotov.

Respawn Entertainment pridal do hry aj ďalšie zaujímavé prvky. Okrem dvanástich hráčov (jedna hra je obmedzená na boj 6vs6) sú na mape prítomní aj boti, teda vojaci ovládaní umelou inteligenciou. Tí sú rozdelený do dvoch skupín – grunts a spectres. Spectres poslúchajú príkazy hráčov a sú trochu inteligentnejší ako grunts. Ich zabitím tiež získate viac bodov. Grunts sú ľahký cieľ a majú uľahčiť úplným nováčikom vstup do online strielačiek. Zároveň majú priniesť pocit určitého úspechu od prvej minúty a mapy nepôsobia vďaka ním prázdno. Moja prvá myšlienka pri stretnutí grunta bola „akí začiatočníci hrajú betu?!“. Zbraňový arzenál ponúka tiež špeciality. Napríklad auto-pištoľ, ktorej guľky vždy trafia cieľ a môžu letieť aj za rohy.

Herné módy a dve testované mapy boli na rozdiel od toho pomerne tradičné. V „Attrition“ bojujú dva tímy tak dlho, pokiaľ nebol docielený určitý počet zabití. „Hardpoint Domination“ sa podobá conquest z Battlefield – hráči teda musia držať určité kľúčové body na mape. Posledný herný mód – „Last titan standing“ je obmenou tradičného last man standing. Všetci hráči začínajú s titanom a hrá sa pokiaľ bude len jeden funkčný. Na konci každej hry je epilóg. Tiež novinka v oblasti online strielačiek. Prehrávajúci tím sa musí v krátkej dobe dostať do evakuačných lodí a v prípade úspechu dostane určité extra body.

Titanfall je založený na Source engine, a preto nemôžu vývojári z technických dôvodov priniesť obrovské mapy. Tie sú stredne veľké, čo by ale pri počte hráčov nemalo predstavovať problém. Mohli by dokonca zabrániť nadmernému kempeniu. Dostupné je veľké množstvo taktických pozícií – budovy, vyvýšenia atď. Avšak po grafickej stránke vyzerajú mapy len priemerne. Engine od Valve už má jednoducho svoj vek, skoro 10 rokov, a pôsobí po stránke tieňov a svetelných efektov trochu zaprášene. Občas sa tiež objaví textúra v slabom rozlíšení. Zároveň je škoda, že nie je možné pomocou robotov s obrovskou palebnou silou zničiť steny alebo budovy.

 

Zhrnutie a záver

Hra je nabitá akciou. Jednotlivé zápasy sú dynamické a veľmi pestré. Možnosť ovládať robota, behať parkour a ďalšie prvky sme tu už mali, avšak kombinácia v Titanfall je zatiaľ jedinečná a veľmi osviežujúca. Po grafickej stránke nie je hra na najvyššej úrovni, ale herná stránka tieto nedostatky jednoznačne prevýši. Ak teda máte radi akčné multiplayer strielačky, mali by ste sa poobzerať po Titanfall. Osobne sa už teším na finálnu verziu hry s online kampaňou a špeciálnymi misiami. Bližšie sa na hru pozrieme v jednej z nasledujúcich recenzií.

 

Galéria obrázkov

Minimálne systémové požiadavky hry

  • Operačný systém: 64 bit Windows 7, 8, 8.1
  • Procesor: AMD Athlon X2 2,8 GHz alebo Intel Core 2 Duo 2,4 GHz
  • Operačná pamäť: 4 GiB RAM
  • Grafická karta: Radeon HD 4770 alebo GeForce 8800 GT, 512 MiB VRAM
  • Miesto na disku: 48 GB

Testovacia zostava

 Testovacia zostava PC.sk
Procesor
Intel Core i7-3930K (Sandy Bridge-E) @ 4 GHz
HyperThreading, Turbo a šetriace funkcie zapnuté
Grafická karta
nVidia GeForce GTX 670
915 MHz jadro, 980 MHz Boost, 3000 MHz pamäť, 2 GiB GDDR5 RAM, GeForce 332.21 WHQL ovládače
Základná doskaGigabyte G1.Assassin2
LGA 2011, Chipset X79, BIOS F12l
Pamäte
G.Skill Ripjaws 16 GiB (4x 4 GiB) DDR3
1600MHz, 9-9-9-24 1T
Pevné diskyIntel 520 series 120 GB SSD, Western Digital Cavier Black 2 TB
Zdroj
Antec TruePower 750 W
80 PLUS Bronze, SLI Ready
Skrinka
Corsair Obsidian 800D
Ultra Tower
Monitor
Samsung SyncMaster 2693HM
(27" LCD, max. rozlíšenie 1920x1200)
Operačný systémWindows 8.1
x64, Professional

Za poskytnutie základnej dosky a grafickej karty ďakujeme spoločnosti Gigabyte.

 

O autorovi

Matej Koleják je dlhoročný redaktor PC.sk, ktorý sa donedávna venoval primárne téme grafické karty. Singleplayer hry hrá od čias Wolfenstein 3D a multiplayer od čias Call of Duty 2. Okrem písania sa aktuálne venuje profesionálne tankovej MMO od Wargaming.net. Za tím KAZNA KRU hrá Wargaming Pro League, najvyššiu World of Tanks ligu. Ako hráč sa zúčastnil doteraz všetkých troch sezón a dvoch „offline“ finále vo švédskom Jönköping (Dreamhack 2013) a poľskom Tychy. 

Add new comment
TOPlist