Dnes bola vydaná v poradí sedemnásta verzia multiplatformového API OpenGL.
Konzorcium Khronos, ktoré spravuje štandard OpenGL, dnes vydalo špecifikáciu OpenGL 4.5. Medzi hlavnými novinkami je tzv. Direct State Access (DSA), ktorý bol u verzie 4.4 zatiaľ len ako rozšírenie, sa dnes dostal do štandardu. Umožňuje totiž pristupovať k objektom OpenGL bez ohľadu na to, aký objekt je momentálne aktívny v OpenGL kontexte, čo výrazne zjednoduší vývoj knižníc. Ďalej bola zvýšená kompatibilita shader programov v OpenGL ES 3.1 (pre embedded systémy/telefóny), čo bude mať za následok zlepšenie portovania aplikácií z mobilov na desktop. Pribudla tiež emulácia určitých vlastností DirectX 11 kvôli zjednodušeniu portácii aplikácií a tiež pribudli funkcie pre zlepšenie synchronizácie medzi vláknami, čo zlepší vývoj programov bežiacich vo viacerých vláknach.
Nakoľko sa nejedná o nové požiadavky na hardvér, podpora nového rozhrania pre súčasné karty (DX11-kompatibilné) bude riešená prostredníctvom nových ovládačov. nVidia nelenila, a len pár hodín po uvedení nového rozhrania zverejnila ovládače s podporou OpenGL 4.5, a to pre Windows (340.65) aj Linux (340.23.01). Sťahovať môžete TU, sú však určené predovšetkým pre vývojárov.
Zdroj: opengl.org, phoronix.com
Add new comment