Automobilka Volkswagen priznala, že vybavila asi 11 miliónov vozidiel softvérom, ktorý výrazne znižoval emisie oxidu dusíka.
S týmto škandálom prišla ešte v piatok EPA (Enviromental Protection Agency), ktorá testami zistila, že ak je VW auto v bežnej prevádzke na ceste produkuje oveľa viac emisií ako keď je testované na emisnej kontrole. Táto anomália sa týkala dieselových áut z modelových rad Jetta, Golf, Beetle a Passat s dátumom výroby siahajúcim do roku 2009. Nikto nechápal ako je to možné a EPA preto pohrozila Volkswagenu, že im nedovolí v USA predávať modely áut pre rok 2016.
To sa samozrejme automobilke nepáčilo a tak sa priznala, že vybavila automobily sofistikovaným softvérom, ktorý vedel zistiť kedy auto podlieha emisnej kontrole a upravil emisie tak, aby vozidlo vykazovalo menšie hodnoty. Za bežnej prevádzky však auto vylučovalo 10 až 40-krát viac oxidu dusíka ako povoľuje EPA.
Volkswagen sa dnes priznal a vyjadril sa, že vyšetrovanie odhalilo, že spomenutý softvér je nainštalovaný aj v iných vozidlách koncernu Volkswagen Group s dieselovými motormi Type EA189. Vo väčšine týchto áut však nemá žiadny vplyv. Celkovo je však reč asi o 11 miliónoch áut, ktoré vykazujú značné odchýlky pri testovaní a pri reálnej prevádzke na cestách.
Na toto odhalenie zareagovali aj akcie Volkswagen Group, ktoré stratili viac ako tretinu zo svojej hodnoty. Volkswagen už pracuje na eliminovaní problému a je ochotný vyhradiť 6,5€ milióna na nápravu problému a návrat dôvery zákazníkov. Napriek tomu však spoločnosti hrozí pokuta vo výške $18 miliárd a mnohí manažéri môžu byť dokonca obvinení z trestného činu.
Tým to však nekončí a zmena sa udeje možno aj na poste šéfa firmy. Tým je Martin Winterkorn, ktorý sa včera ospravedlnil aj verejnosti za to, že zradili ich dôveru. Taktiež sľúbil, že vykonajú čokoľvek aby odčinili škodu, ktorú napáchali.
Nemecké noviny však dnes prišli z informáciou, že Winterkorn odstúpi z pozície CEO a nahradí ho šéf Porsche, ktorým je Matthias Muller. Podľa agentúry Reuters však Volkswagen odmietol Winterkornove odstúpenie, Muller sa však dnes zúčastnil zasadnutia správnej rady. Ako to nakoniec so šéfom Volkswagenu bude nie je v tejto chvíli jasné a hovorca Volkswagenu sa odmietol k záležitosti vyjadrovať.
Vyšetrovanie a pokuty sa zatiaľ týkajú iba Volkswagen áut v USA. Európska únia sa však vyjadrila, že regulačné úrady začnú už veľmi čoskoro konať aj v Európe takže celá záležitosť bude mať možno pre Volkswagen ešte tvrdší dopad. Pre rýchlu spoluprácu s regulačnými úradmi vyzvala Volkswagen aj nemecká kancelárka Angela Merkelová.
Zdroj: arstechnica
Lubo_
passco
lucan
Mato666
lucan
roob
Kalo
Bender Rodriquez
Kalo
Bender Rodriquez
uno123
pe3kx
Easa
roob