Séria nedávnych nehôd Tesla automobilov, pri ktorých údajne zlyhal autopilot, spôsobila, že portál Consumer Reports žiada od Tesly aby prestala používať označenie Autopilot a vyradila ho z elektromobilov.
Hovorí sa, že aj zlá reklama je reklama, no keď vaše vozidlo za posledné týždne niekoľkokrát havaruje pričom šoféri obviňujú autopilota, nie je to zrejme najlepšia vizitka pre meno spoločnosti. Na druhú stranu však treba priznať, že v niektorých prípadoch ide o výhovorky šoférov či o ich ignorovanie faktu, že Autopilot je stále len v beta verzii a nemali by na neho 100%-ne spoliehať.
Na nehody Tesla elektromobilov však zareagoval aj renomovaný portál Consumer Reports, ktorý doslova od automobilky žiada, aby prestala používať názov Autopilot pre svoju funkciu autonómneho riadenia a vyradila túto funkciu z vozidiel kým je v beta forme. Autopilot by sa podľa portálu nemal vo vozidlách nachádzať kým Tesla neaktualizuje program tak, že bude overovať či sú ruky šoféra na volante.
V súvislosti s menom „Autopilot“ má Consumer Reports taktiež nejaké námietky. Tesla pri uvádzaní tejto funkcie hovorila, že Autopilot zbaví šoférov nepríjemných a potenciálne nebezpečných momentov na cestách, no zároveň musia šoféri stále venovať pozornosť jazde a ovládať vozidlo. Podľa Consumer Reports vytvára takéto vylučujúce sa tvrdenie zmätok a môže spôsobiť, že šofér nebude schopný kvôli prítomnosti Autopilota dostatočne rýchlo zareagovať.
Pripomíname, že v Consumer Reports sa nedávno opreli aj do Samsungu a jeho vodotesného smartfónu, ktorý však až tak vodotesný nie je.
Zdroj: thenextweb
Karolkm
m2fizy
CoSiYak?
m2fizy