Šofér elektromobilu Tesla Model S, ktorý v máji zahynul pri zrážke s kamiónom išiel podľa vyšetrovateľov v čase nehody rýchlejšie ako kázali predpisy.
Ak patríte medzi ľudí, ktorých zaujímajú novinky zo sveta Tesla elektromobilov určite vás neminula správa o fatálnej autonehode. Tá bola prvá svojho druhu a o to zaujímavejšia, že v čase nehody bolo vozidle v režime autopilota. Vyšetrovatelia teraz zverejnili niektoré detaily o nehode a z nich vyplýva, že šofér prekročil maximálnu povolenú rýchlosť.
Vrak vozidla po zrážke s kamiónom
Tesla poskytla vyšetrovateľom záznamy z denníka vozidla a v nich našli informáciu, že rýchlosť vozidla tesne pre nárazom bola 74mph, teda až 119km/h. Nehoda sa stala na ceste U.S. Highway 27A na Floride, pričom na tejto 4-prúdovej ceste je rýchlostný limit 65mph (104,6km/h). Poskytnuté dáta tiež potvrdili, že šofér mal aktivovanú pokročilú asistenciu vozidla Traffic-Aware Cruise Control a funkciu Autosteer pre udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu.
Miesto, v ktorom Tesla vozidlo zasiahlo náves kamiónu
Rozdiel necelých 15km/h v prekročení rýchlosti nie je nijak dramatický, no vyšetrovatelia nehody ako aj Tesla to budú brať do úvahy pri rozhodnutí o tom, kto nesie vinu na nehode. Autopilot Tesly je totiž navrhnutý tak, že šoférovi nezabraňuje prekročeniu rýchlosti ak si to želá. Okrem prekročenia rýchlosti je v hre aj odpútaná pozornosť šoféra nakoľko vo vraku bol nájdený DVD prehrávač s filmom. Či však prispel k nehode je stále nejasné a definitívna príčina nehody je stále predmetom vyšetrovania.
Zdroj: gizmodo
RUMcajz
m2fizy
Karolkm
m2fizy
passco
m2fizy