SK

Test herných kariet - MSI GTX 1070 vs GTX 1080 Gaming 8X - rovnaké karty, iný výkon a cena

Po vyše dvoch týždňoch sa opäť vraciame k testovaniu grafických kariet. Tentokrát si predstavíme hneď dvojicu high-endových grafík. Reč je o MSI GTX 1070 a 1080 Gaming 8X. V úvode zdôrazňujem, že niektoré hodnoty vám nebudú sedieť so staršími grafmi, pretestoval som niektoré grafické karty. Prejdime rovno k recenzii.

Úvod - predstavenie karty MSI GTX 1080 Gaming 8X

V polovici júna sme otestovali referenčnú verziu karty GTX 1080, tzv. Founders Edition, tá si teraz užíva vodné chladenie, na ktoré sa môžete tešiť neskôr. Špecifikácie karty MSI 1080 Gaming 8X sú totožné s GTX 1080 FE. Karta je teda postavená na 16nm technológií a čip GP104 obsahuje neuveriteľných 7,2 miliardy tranzistorov.  Počet CUDA jadier je 2560. Pixel Fillrate je v základe 109,4 GPixel/s, Texture Fillrate zase 273,4 GTexel/s. Takt jadra je 1709 MHz a takt pamätí typu GDDR5X vysokých 10,1 GHz, tie sú pripojené na 256 bitovú zbernicu, teda v prípade ak použijete OC mód, ktorý odporúčam zapnúť aj neskúseným používateľom. Pamäť má kapacitu 8GB. Priepustnosť karty je 323,6 GB za sekundu. Karta je tak papierovo výkonnejšia od referenčného brata o ~ 7%.

 
 
 
 
 

TDP karty je 180W a vyžaduje dvojicu 8-pinových PCIex konektorov (presnejšie 6+8 pin). Tieto karty ide prevádzkovať v SLI, vedzte ale, že karta je rozmerovo veľká, a osobne by som do toho nešiel, ak nemáte aspoň 3× PCIex 8/16 Gen 3.0 sloty. V testovanej skrinke Fractal Design Define XL R2 nebolo jej osadenie problematické, avšak v niektorých úzkych skrinkách, montáž tejto karty môže byť problematická pre jej veľkú šírku. Rozmery karty sú 279×140×42 milimetrov. Karta je osadená masívnym backplateom, ktorý na jednej strane chráni PCB karty, ale na druhej strane môže kolidovať s niektorými veľkými chladičmi ako je Noctua NH-D15, pri jej kúpe preto uvažujte aj nad týmto možným problémom, v opačnom prípade budete musieť kartu prevádzkovať v inom PCIex slote. Váha karty je pomerne slušných 1100 gramov. Oproti Sapphire Fury Nitro je však ľahká.  

GPU BOOST 3.0 a pretaktovanie MSI GTX 1080 Gaming 8X

V tejto kapitole sa nebudem zbytočne rozpisovať a prejdem rovno k veci. Pripomínam, že referenčný kus, tzv. Founders Edition (FE) boosti na 1911MHz. V Zaklínačovi 3 sa takt pohyboval od 1608 – 1860 MHz. FE v priemere tiká okolo 1700 MHz, dôvodom je teplota. Môžete si tak vybrať vysokú teplotu alebo nižší výkon za vysokú cenu. MSI ale svoju kartu osadilo špičkovým chladičom TWIN FROZR VI, takže karta boosti na svojom maxime. Výrobca ponúka cez svoju aplikáciu MSI Gaming APP trojicu módov:

1847 MHz / 1708 MHz (OC Mode)

1822 MHz / 1683 MHz (Gaming Mode)

1733 MHz / 1607 MHz (Silent Mode)

 

 

V prípade, že zapnete štandardný Gaming mód, karta tiká na 1911 MHz, v prípade použitia OC módu je to 1936 – 1974MHz, avšak jemne sa pretaktujú aj pamäte. Rozdiel vo výkone bude asi tak 0,05%, avšak nevidím dôvod tento mód nezapnúť. Teplota karty je v záťaži 64°C a otáčky bežia na 43%, čo je približne 1150 otáčok. Tichý mód (silent) som netestoval, nevidím v ňom žiaden význam, pretože karta je krásne tichá aj bez neho a prišli by ste o nejaké 1-1,2% výkonu. Stock napätie bolo len 1043mV a dúfal som, že konečne zlomím rekord FE aspoň v možnostiach pretaktovania. Všetko vyzeralo nádejne, avšak na redakčnej vzorke sa mi nepodarilo nakoniec zlomiť ani 2,1GHz, škoda. Výsledný takt tak bol 2088MHz na jadre (stropovo sa karta dotkla 2101 MHz). Napätie jadra bolo 1081mV. Pamäte som bez problémov pretočil na 11,1GHz, u nových GDDR5X je známe, že vysoko nad 11GHz ísť význam nemá. Môžete si zapísať číslo 2088/11112 MHz. Poteší ale skvelá teplota a hlučnosť. Otáčky vzrástli len nepatrne na 47% a teplota bola 63°C, teda ešte o stupeň nižšia než pred pretaktovaním. Chladič je skutočne výborný.

Predstavenie karty MSI GTX 1070 Gaming 8X

Druhou dnes testovanou kartou je MSI GTX 1070 Gaming 8X. Karta je taktiež postavená na 16nm technológií a čip GP104 obsahuje 7,2 miliardy tranzistorov, čip je totožný s GTX 1080. Počet CUDA jadier je 1920. Pixel Fillrate je v základe 101,2 GPixel/s, Texture Fillrate zase 189,8 GTexel/s. Takt jadra je 1582 MHz a takt pamätí typu GDDR5 8 GHz, tie sú pripojené na 256 bitovú zbernicu. Pamäť má kapacitu 8GB. Priepustnosť karty je 256,3 GB za sekundu. Karta je tak papierovo slabšia od GTX 1080 o približne 30%. Je tomu tak aj v praxi?
Počet textúrovacích jednotiek je 120 a rasterizačných 64. Čip tak prišiel o 40 TMU. TDP karty je 150W a jej rozmery 279×140×42mm. Ide tak o úplne totožnú kartu ako je GTX 1080 Gaming 8X! Rozdiel je len nepatrný, skúste porovnať obe karty, či ho nájdete.

 

 
 
Ide o identickú kartu, rozdiel je len v jednej heat-pipe trubici.

GPU BOOST a pretaktovanie MSI GTX 1070 Gaming 8X

Výrobca aj v tomto prípade ponúka trojicu módov:

1797 MHz / 1607 MHz (OC Mode) - 8108 MHz pamäte

1771 MHz / 1582 MHz (Gaming Mode) – 8010 MHz pamäte

1683 MHz / 1506 MHz (Silent Mode) – 8010 MHz pamäte

Kartu som opäť testoval v Gaming móde. V tomto režime karta tiká na 1936 MHz, otáčky sú pritom 1100 rpm / 43% a teplota 66°C. Napätie jadra bolo 1050mV. V prípade, že som prepol OC mód, frekvencia bola 1962 MHz a otáčky ostali úplne rovnaké. Opäť si tento OC mód aktivujte. Už tieto frekvencie mi naznačili, že karta pôjde pekne pretaktovať.

 

Výsledný takt bol 2151,5 MHz na jadre a 9100 MHz na pamätiach. Výkon tak vzrástol o 8,5%, to je o niečo lepšie v prípade GTX 1080. Teplota vzrástla na 68°C a otáčky len mierne, na 1150 rpm (46%). TDP bolo hlboko pod limitom, cca 85%. Skvelé!

Witcher 3

pred OC [FPS]

Po OC [FPS]

89,8

97,5

Chcel som ale vedieť, na koľko dokážem schladiť kartu pri 100% otáčkach ventilátora – 61°C a otáčky boli ~2400rpm. Kartu už ale bolo výraznejšie počuť.

Testovacia zostava a metodika

Zostava je postavená na platforme HEDT, ktorú Intel predstavuje ako úplný High-end pre desktop. Poďme si ju teda ešte opätovne predstaviť.

Motorom zostavy je najlacnejší 6-jadrový procesor (12 vláknový) Intel Core i7 – 5820K, teda výkonný zástupca rady Haswell-E, pričom je postavený na 22nm Intel Tri-Gate High-K procese. Procesor má základný takt len 3,3GHz, avšak náš kus je pretaktovaný na 4,5GHz (Uncore 3,8GHz). Cache úrovne L3 má veľkosť 15MB. Recenziu procesora si môžete prečítať tu.

Základnú dosku poskytla spoločnosť Gigabyte, a to model X99-UD4 vo verzii Crossfire, ide teda o najvýkonnejší čipset pre desktop vo forme LGA2011v3. Doska má síce horšiu podporu pre konfiguráciu SLI, to nám ale vadiť nebude. V budúcnosti sa v testoch dočkáte maximálne SLI – teda dvojice kariet, kde je zapojenie pomocou 28 liniek viac než dostatočné (obmedzenie procesora – 16+8x PCIEx 3.0). Ak vás doska zaujala, podobný model sme testovali tu.

O „nízke teploty“ počas horúcich letných, ako aj studených zimných dní sa stará rakúska spoločnosť v podaní vlajkovej lode Noctua NH-D15, teda súčasný High – end spoločnosti. Chladič sa vyznačuje extrémnym chladiacim výkonom, pričom mu nerobí problém uchladiť ani 6 či 8 – jadrové monštrá. V našom prípade toto monštrum dokonca koliduje s prvým PCIex slotom. Ak by ste chceli zapojiť RAM moduly s vysokým rozvádzačom, aj s tým budete mať problém. Recenziu si môžete prečítať tu.

„Štavu“ zabezpečuje úplná novinka na trhu od spoločnosti Be Quiet!, a to vlajková loď v podaní Be Quiet! Dark Power Pro 11 s výkonom 1kW. Zdroj poskytuje dostatočný výkon pre multiGPU zapojenia. O chladenie sa stará 135mm ventilátor od spoločnosti SilentWings(3) (Rmax 1800rpm). Zdroj je samozrejme platinový, pričom MSRP je stanovené na $239 (u nás okolo 250€). Na druhej strane dostanete až 9 PCI-ex konektorov (8× 6+2-pin + 1× 6-pin), podporu všetkých rozšírených ochrán (OCP, OVP, UVP, SCP, OTP, OPP) a 5-ročnú záruku. V balení nájdeme až 19 káblov, niekoho môže zaujímať, že dĺžka ATX kábla je 60 centimetrov. Kombinovaný výkon na 12-V vetve je až 83A, teda 996W. Len dodám, že zdroj prichádza na trh vo veľmi luxusom balení. Koho by zaujímalo, zdroj ponúka funkciu OCK (zjednotenie vetví) a je teda určený na extrémne pretaktovanie. Nechýbajú samozrejme špičkové kondenzátory od japonskej firmy - Nippon Chemi-Con. Zdroj je osadený do skrinky Fractal Design XL R2, ktorú nám poskytla spoločnosť Fractal Design

Zdroj Dark Power Pro 11 poskytla spoločnosť  BeQuiet!

Pamäte s kapacitou 32GB poskytla spoločnosť Kingston, ide o dvojicu 2800MHz DDR4 modulov a dvojicu 2133MHz modulov, obe kity tikajú v quad channel na 2400 MHz s veľmi nízkym časovaním (1R).

Operačným systémom je Windows 10, ktorý je nainštalovaný na SSD Crucial MX 100 vo verzii 256GB.

3D Mark poskytla spoločnosť  FUTUREMARK.

Ako budeme testovať ?

Ako prvé budeme hry testovať v staršej ale stále náročnej hre – Metro 2033 so zapnutou fyzikou PhysX. Tentokrát vynechávam hru GRID 2 a silne uvažujem o tom, že ďalej GPU v tejto hre testovať nebudem. Nechýba samozrejme open-world strieľačka Grand Theft Auto V, ktorá je aktualizovaná na poslednú verziu. Ďalšou hrou je Zaklínač 3 (The Witcher 3) vo verzii 1.12 vrátane všetkých free DLC. Pridal som aj herné pecky ako The Division, Witcher 3 či Hitman. Hry som sa snažil vybalancovať do takej miery, aby boli vhodné pre AMD ako aj pre NVIDIA. Väčšina hier je zo Steamu a preto nie je možné ovplyvniť verziu hry v ďalších testoch. Výsledky sa tak môžu mierne líšiť. Ovládač zo zelenej stajne má verziu 368.39, staršie karty sú testované s verziou 361.75. Pri AMD som zvolil najprv Crimson ovládač (16.3.0./1.), neskôr som ale musel hry pretestovať v staršom Catalyst Control Centre 15.12. Karta R9 Fury je už testovaná s ovládačom 16.3.1. AMD Radeon RX 460, 470 a 480 sú testované s ovládačom 16.8.1. Výsledky sa preto môžu líšiť, za tento problém nemôžeme, keďže vzorky nám neostávajú a karty tak nedokážeme pretestovať. Testovanie sa tak stáva čoraz viac náročnejšie. GTA V a Zaklínača 3 testujem pri dvoch nastaveniach. To isté platí o AoS, niektoré karty majú však iba 4 GB pamäť a preto nie je možné nastavenie Crazy. 

Metro 2033, DOOM, GRID 2, Zaklínač 3, Ashes of Singularity

METRO 2033

Rozlíšenie: 1920×1080 (VSR: nie)

Kvalita: Very High

Antialiasing: MSAA 4x

Texture Filtering: AF 4x

PhysX: zapnutá

Tesselation: zapnutá

V Metre 2033 používam integrovaný benchmark, ktorý nechávam púšťať 3×3, následne výsledky spriemerujem. Čo sa týka minimálnych FPS, vyberám najnižšie dosiahnuté FPS. V prvom grafe vidíme porovnanie priemerných, maximálnych a minimálnych FPS. 

 

Metro 2033 je hra, ktorá sedí nvidiám. V tejto hre ma prekvapil nižší výkon GTX 1070, ktorá je výkonom až pod GTX 980. GTX 1080 Gaming 8X je na míle vzdialená. Ak hráte staré dobré Metro 2033 pripravte si silný procesor. GTX 1080 je už limitovaná procesorom.

DOOM

Rozlíšenie: 1920×1080 (VSR: nie)

Kvalita: Ultra

Textúry: Ultra

Texture Filtering: AF 8x

PhysX: nie

Tesselation: áno

Compute shaders: áno

API: Vulkan/OPENGL

Hru testujem v druhej scéne prvej misie. Nepoužívam Nightmare textúry, pretože na to je potrebná VRAM na úrovni aspoň 5GB, čo nespĺňajú všetky karty. Testovanie API Vulkan je relatívne zložité, no umožňuje to program presentmon. Graf je zostavený pomocou FLA kalkulátora od používateľa webwalker, vlastným menom Pavel Šantrůček. Je to jedna z mála aplikácií, ktorá vie čítať súbory csv a vytvárať z nich príslušné grafy. 

Hra DOOM je výborná demo ukážka nového API Vulkan. V tejto hre excelujú hlavne Radeony, avšak NVIDIA sa zahanbiť nedá. V oboch prípadoch som nameral nárast FPS aj keď som prepol na API Vulkan. Nárast síce nie je tak enormný ako v prípade Radeonov, avšak GTX 1080 dosiahla až o 7% viac FPS. To znamená, že GTX 1080 aj v tomto prípade limituje procesor. Neviem si predstaviť nového extrémnho Titana, ten bude brzdený snáď v každej hre v FHD rozlíšení.

GRID 2

Rozlíšenie: 1920×1080 (VSR: nie)

Kvalita: Ultra

Antialiasing: MSAA 8x

Texture Filtering: AF 16x

PhysX: nie

Tesselation: nie

V hre GRID 2 využívam integrovaný benchmark, pričom test opakujem 3×. Priebeh FPS testujem pomocou FRAPSu.

 

 

GRID 2 je škoda komentovať, karty podávajú ďaleko za 144 FPS, monitory s takou zobrazovacou frekvenciou ani nemáme. Hru pomaly vylúčim z testovania. Testovanie prestáva mať zmysel. Túto hru nahradím pravdepodobne Deus Ex: Mankind Divided.

Zaklínač 3

Rozlíšenie: 1920×1080 (VSR: nie)

Kvalita: Very High (Najlepšia) (Frame Unlocked)

Antialiasing: MSAA 2x

Texture Filtering: AF 16x

PhysX: nie

Tesselation: High

NVIDIA HairWorks: vypnuté

SSAO: zapnuté

 

 
 
Pri tomto nastavení je GTX 1080 limitovaná procesorom. Founders Edition je síce víťaz testu o 1 FPS (pri 100% otáčkach), avšak scéna sa mierne mení a môže to zavádzať. Netreba zabudnúť, že pri automatických otáčkach je FPS nižšie.

Ashes of Singularity

Ashes of Singularity predstavuje jednu z vôbec prvých hier, ktorá podporuje DirectX 12 či multi - GPU. Hra dokáže využiť asynchrónne shadre (AS), z čoho by mali profitovať hlavne Radeony. Hra je veľmi náročná na hardvér.

Rozlíšenie: 1920×1080 (VSR: nie)

Kvalita: High / Crazy (Najlepšia) (Frame Unlocked)

DirectX 12

Pascal oproti predchodom zo zelených radov v DX12 hrách exceluje. GTX 1070 je výkonom pred 980Ti o celých 7%. MSI GTX 1080 Gaming 8X je aj napriek vyšším taktom až o 100MHz (na jadre) výkonnejšia len o 2,5% oproti verzii FE. To je ukážka ako slabo škáluje jadro GP104. Extrémne frekvencie veľký nárast výkonu neprinášajú.

Ultra Setup - GTA V, Zaklínač 3, Hitman a Total War WARHAMMER, Shadow of Mordor, The Division

GTA V

Rozlíšenie: 1080p

Nastavenie: Very High / Ultra

MSAA: 4×

Anizotropné filtrovanie: 16×

Extender Shadow Distance: max

Shadows: Softer 

 

V GTA V hlavne výkonnejšia karta už naráža na CPU limit. Ak chcete jednu z týchto dvoch kariet musíte mať Core i7. Na AMD procesory zabudnite úplne. Mimochodom RX 480 som pretestoval s novými ovládačmi, nárast o celých 5 FPS!

Zaklínač 3

Rozlíšenie: 1080p

Nastavenie: Ultra

NVIDIA HairWorks: Zapnuté, 4

HBAO +: zapnuté

 

Obe karty zvládajú vymaxovaného Zaklínača 3, rozdiel medzi kartami je markatný, až o 20% (papierových 30% to ale nie je). Obe karty ale hru bez prolémov rozbehnú v 2K rozlíšení. Celkom zaujímavý je aj priepastný rozdiel medzi GTX 1060 a 1070.

Hitman

Rozlíšenie: 1080p

Nastavenie: Ultra

Tessalation: on

Anizotropné filtrovanie: 16×

SSAO: zapnuté

SMAA, DirectX12

 

DirectX12 sedí AMD, bohužiaľ len v strednej triede. V High-end AMD nemá zastúpenie a obe MSI GTX 10XX si idú svojou vlastnou cestou. Že podávajú karty NVIDIA  v DX12 horší výkon? Nezmysel. 

Total War Warhammer

Rozlíšenie: 1080p

Nastavenie: Ultra

Tessalation: on

Anizotropné filtrovanie: 16×

SSAO: vypnuté

FXAA: zapnuté

zrkladlenie: vypnuté

DirectX12

Jedna z mála hier kde Polaris ukazuje svoju silu. Obyčajný, nepretaktovaný RX 480 je len o 4% pomalší. Pretaktované verzie bez problémov MSI GTX 1070 Gaming 8X prekonajú. Výkon Polarisu je v tejto hre zhodný s osekaným Pascalom, ale pri polovičnej cene! Vega nám chýba ako soľ, bolo by to zaujímavejšie. 

Shadow of Mordor

Rozlíšenie: 1080p

Nastavenie: Ultra

Tessalation: on

Anizotropné filtrovanie: 16×

V tejto hre obe karty zvládnu hranie v 4K rozlíšení. MSI GTX 1070 Gaming 8X je o niečo pomalšia než 980Ti. V DX11 hrách skrátka staršia karta vyhráva. Vo výpredaji si viete kúpiť staršiu MSI GTX 980 Ti Gaming už za cca 450€. Ak nemáte záujem o hranie v DX12 radšej stiahnite po staršej 980 Ti. 

The Division

Rozlíšenie: 1080p

Nastavenie: Ultra

Anizotropné filtrovanie: 16×

SMAA: zapnuté

FXAA: vypnuté

 
The Division sedí skôr zeleným kartám, výnimkou je len exces v podaní Fury Nitro. 
 

Záver

Karty založené na architektúre Pascal mieria pre náročných hráčov hrajúcich v rozlíšení 1400p. Do nižšieho rozlíšenia si tieto karty nekupujte. Už vo FHD rozlíšení sú karty limitované výkonným a ešte k tomu pretaktovaným procesorom Core i7-5820K. Do budúcna plánujeme duel s Core i7-6700K, ktorý má vyšší výkon na jedno jadro. Zostava je už pripravená, tak sa tešte na testy. Čo sa kariet týka, obe sú nabúšené novými technológiami, nechýba nízka spotreba či výborné chladenie. Problémom oboch kariet je vyššia cena. NVIDIA momentálne nemá konkurenta v High-end triede a je to vidieť. MSI GTX 1080 Gaming 8X ako aj 1070 Gaming 8X sú založené na rovnakom PCB a využívajú aj rovnaký chladič. MSI pri GTX 1070 nešetrí a to je len dobre. Áno, plne odomknutý čip (GTX 1080) si ide vlastnou cestou, avšak jeho cena atakuje astronomických 800€ a jeho kúpa je tak otázna. Komu sú tieto karty určené? Výlučne používateľom najrýchlejších Core i7 procesorov. Pri iných procesoroch sú tieto karty silne limitované. GTX 1080 som otestoval s Core i5-3570K, ktorý bol pretaktovaný až na 4,6 GHz a v niektorých hrách bolo využitie GPU len na úrovni 70% (GTA V), to znamená, že potrebujete najmenej o 30% výkonnejší procesor. Hlbší rozbor si ale vyžiada samostatný článok. Bohužiaľ sme sa dostali do doby, kedy procesory nedokážu vo FHD či dokonca v 2K rozlíšení tieto karty nakŕmiť, a karty zase na 4K60 rozlíšenia nestačia. Pri každej hre odporúčam vymaxovať vyhladzovanie (MSAA 8×).

MSI GTX 1080 Gaming 8X

MSI GTX 1080 Gaming 8X je špičková karta. Je tichá, má výborné spracovanie a neuveriteľný výkon (teda ak si odmyslíme legendárneho Titana). Zamrzí len cena. Karte skrátka nemám čo vytknúť, snáď okrem horších možností pretaktovania, ale to je problém testovacieho kusu (neuniká od priemeru ale neoslní). 

 

[RPM]

2D

Witcher 3

MSI GTX 1080 Gaming 8X

0

 1030

 

 

PLUSY MÍNUSY
výkon cena
tichý chladič  

 

MSI GTX 1070 Gaming 8X

Pre mňa je GTX 1070 víťaz tohto testu, a v súčasnosti ide aj o najvýhodnejšiu kartu pre hranie v 2K rozlíšení. Oceňujem, že MSI kartu nijako neosekalo a s výkonnejšou sestrou zdieľa PCB ako aj chladič (rozdiel je v jednej heat-pipe trubici). Výsledkom je výborné pretaktovanie a neuveriteľné prevádzkové schopnosti. Keď si spomeniem, kde boli karty pred 4-5 rokmi (hlučnosťou či spotrebou), tento rok je Pascal GP102 inovácia roka v oblasti herných počítačov. Opäť zamrzí len vyššia cena. Problém vidím vo výraznom zlacnení GTX 980 Ti, ktorá je výkonom cca 1-2% vyššie a hlavne lacnejšia. Výnimkou sú len DX12 hry.

 

[RPM]

2D

Witcher 3

MSI GTX 1070 Gaming 8X

0

1 100

 

PLUSY MÍNUSY
možnosti pretaktovania cena
výborné neosekané PCB z GTX 1080 šírka karty mohla byť menšia
tichý chladič  

 

Za zapožičanie grafických kariet ďakujeme spoločnosti MSI.

DSLR Nikon D5300 poskytla spoločnosť Nikon.

 

Comments (7)
Trolollo
Prvy test kde je ref. 1080 vykonnejsia ako neref. od MSI. Seems legit.
Ján Kisty
Nie je, ale menia sa ovládače ako aj verzie hry.... testovanie začína byt problematické ... výkonnejšia bola tuším len v SoM a pri tej hre môžeme kľudne označiť za chybu resp. odchýlku meranie..
Elementaris
skoda ze v tych testoch nemate TITAN
Ján Kisty
Nie sú redakčné sample a karta nie je určená pre náš trh. Radi by sme ale nemáme v redakcii nazvyš 1350€ na jednu kartu kvôli jednému testu.
Eddward
To meranie teploty je dost nerelevantne. Load karty je tam asi tak na 2/3 potencialu. Ta teplota je potom co vlastne ? Ani min, ani max, ani priemer, obycajna nahodna teplota ako tak pozeram. Nizisa teplota po OC hovori sama za seba. Co som tym chcel povedat. Napriklad v Rise of the Tomb Raider s SSAA alebo aj v Metro LL Redux s SSAA ked karta bezi par hodin väcsinou okolo 99% tak ma taku zataz ze 63-64C prekona hravo a ide to pekne aj cez 70C v teplom pocasi po OC. Kartu mam, chladic je to dobry, ale treba byt objektivnejsi. A dalsia vec z akeho dovodu odporucas nezmyselne vymaxovat 8xMSAA? Aby bola karta vyloadovana na 100%, preco ? Na 1080p nad 4x rozdiel nevidis. Uvidis akurat tak na ucte za elektrinu v konecom dosledku, lebo karta bude zrat viac a uplne zbytocne. Nebudem zvysovat AA len preto aby som ju vytazil lebo sa karta nudi. Ved nech sa nudi, aspon bude este tichsia a chladnejsia. Treba hlavne testovat a hrat na vyssom rozliseni aby sa nenudila. Nvidia tu kartu predsa neodporuca na rozlisenie 1080p, ale vyssie. Potom odpadne aj problem s CPU limitom. Zbytocne lamentovaie nad tym ked je metodika vzhladom ku karte nevhodna. Okrem toho na rozlisenia nad 1080p je to odporucanie s 8x AA uplne nevhodne.
Ján Kisty
Co cip to je inac kuri, neporovnal by som to... Test teploty je vzdy pri hrani W3 v Novihrade. 2K/4K + 8×AA nikto neodporuca, asi je zle interpetovane. Myslene to bolo v 1080p. Samozrejme to ma dovod. moje merania ukazalo, ze zmenou 2× a 4× doslo k narastu FPS, kedze sa zvysilo aj vytazenie grafiky. Paradox, ale fakt.
Eddward
hej ved kazdy cip je iny, ale vidim aky tam mas load hry, ktory pri rozliseni 1440p pripadne vyssie nebude taky, ak pojde grafika na 99% vkuse bude to inak vyzerat... mozno ze na recenzie sa to tak nemera, neviem, je mi to vlastne jedno, ja len preto aby niekto nebol sklamany ked mu to tam bude piect daleko viac... No to 8xAA si mohol upresnit ked uz si to odporucal ze na FHD... Nevsimol som si take spravanie, ak sa to tak deje, tak to bude bottleneck 5820K, ktory sa pridanim AA potlaci... nic to nemeni na tom ze to neni standardne spravanie, preto by som to ako obecne odporucanie nedaval :) 6700K OC a vyssie rozlisenie, pripadne DSR to daju do poriadku...
Add new comment
TOPlist